Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgmulighet for enten sommer -eller vinterdekk?

Startet av Twowheels, torsdag 23. oktober 2014, klokken 19:43

« forrige - neste »

Twowheels

S85D med luft- fjæring blir vel SUV nok ? Slipper Måkedører og plassen er ca like bra ?

Skulle tro en S85D vil bli en bedre bil å kjøre på motor/landevei både sommer og vinter samt at den vil klare brøytekanter, hytteturer, skiturer, ekstreme snøfall osv.. ?

Eller blir X mer robust og bedre egnet for norsk vinter ? S85D er kanskje litt mer "sommerbil" uansett ?

Hadde sett for meg en X en gang i fremtiden men nå lurer jeg jammen på om D er mer attraktivt.

Føler litt at en D vil være som Tesla's Allroad/All-drive/Scout. Model X vil vel uansett ikke bli noe terrengbil som folk drar på Island safari med ala Landcruiser.
_________

Mippen

Uten tvil D. Lavere bil og mindre luftmotstand. Slipper tull med måkevingedører osv. Utrolig god å kjøre X også men av to biler med ellers likt utgangspunkt er den laveste den med best kjøreegenskaper. Med luft blir den også like høy som en suv når det trengs.
Fremtiden er elektrisk.

Twowheels

har alltid vært en SUV fan. Bare kjørt romslige SUV'er de siste 6-7 åra. men etter jeg fikk Tesla'n har det endret seg. 
_________

Espen Hugaas Andersen

S85D har fortsatt ikke hengerfeste.

For vår del er det forskjellen på å måtte ha to biler i stedet for å klare seg med en bil. Så vi venter nok på Model X.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

darthy001

Bestilte selv P85D idag og kommer til å kansellere reservasjon på Model X.

Twowheels

Huff hengerfeste på en Tesla.. Grøsser litt ;) men det funker sikkert fint :)
_________

Muffinman

Sitat fra: Twowheels på lørdag 11. oktober 2014, klokken 13:41
Huff hengerfeste på en Tesla.. Grøsser litt ;) men det funker sikkert fint :)
Er vel langt fra så hårreisende som takboks ;)

Mippen

Folk har ulik smak. Derfor er det fint med ulike modeller ;)
Fremtiden er elektrisk.

sn0le

Det er sånn med alt.
Noen liker damer med store rumper, noen liker damer med små rumper.
Etc etc.

Det jeg vet er at om Model S hadde hatt en option for innfellbare hengerfeste, slik forrige bilen min hadde, så ville jeg ha kastet pengene mine på Tesla når jeg bestilte bilen min i februar.
Trur en sånn option hadde vært populær hos fjellapene i Norge. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA