Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spesialkonstruert Spacere til Tesla! 6mm og 3mm

Startet av Teslanewbie, torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Teslanewbie

Snakket med flere som ikke synes noe om at bilen som er 3-6 måneder gammel fremstår som gammel nå når den nye oppgraderingen kom som altså ikke kan ettermonteres til tross for at dette har blitt sagt tidligere ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Muffinman

SitatHar tesla nå 5000 kunder i Norge som føler snytt ?
Nei.

Knut Erling Øen

Nei, man har fortsatt en super bil til prisen - og dersom man ønsker de nye funksjonene kan man bestille ny. Jeg vil jeg tro at man fortsatt får rimelig greit betalt for den bilen man selger... I hvert fall om prisøkningene som har vært (-og mulgens kommer) tas i betraktning. Jeg hadde vært mer bekymret om jeg hadde hatt en eksosbil i dette segmentet...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

dundun

Det er klart bilen min føles mindre fresh og oppdatert nå som den ikke lenger er verken sterkest eller mest fancy av alle Teslaene.

Men hva så? Sånn er det med alle produkter. Det kommer nye modeller, og de gamle er ikke lenger top-of-the-line.

Jeg tror Tesla nå har 4900 fornøyde kunder i Norge som synes det er kult at det kommer nye modeller, og 100 sytepaver.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Mippen

Er en ganske naturlig reaksjon for mange. Når man kjøper en bil er det ofte mye følelse med i kjøpet og når det plutselig dukker opp en ny modell så kan man gjerne føle seg lurt, men alle vet jo at det kommer nye modeller hele tiden. Husk at TMS første gang ble vist samme år som prototypen til Nissan Leaf. Det er snart 5 år siden. På tide med en oppdatering da. Til og med VW e-Up har et lignende sikkerhetssystem som tesla bare ikke autopilot. Klart tesla måtte gjøre noe da... Nå er det også close til model x kommer på veien og for å ikke tape kunder i mens måtte det også gjøres noe. Ellers hadde det sikkert blitt mange som satt å ventet på model x.
Fremtiden er elektrisk.

Teslanewbie

#6
Sitat fra: Mippen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 09:52
Er en ganske naturlig reaksjon for mange. Når man kjøper en bil er det ofte mye følelse med i kjøpet og når det plutselig dukker opp en ny modell så kan man gjerne føle seg lurt, men alle vet jo at det kommer nye modeller hele tiden. Husk at TMS første gang ble vist samme år som prototypen til Nissan Leaf. Det er snart 5 år siden. På tide med en oppdatering da. Til og med VW e-Up har et lignende sikkerhetssystem som tesla bare ikke autopilot. Klart tesla måtte gjøre noe da... Nå er det også close til model x kommer på veien og for å ikke tape kunder i mens måtte det også gjøres noe. Ellers hadde det sikkert blitt mange som satt å ventet på model x.

Ekstra surt for dem som får bilene nå i dagene ....... Skulle ha blitt skikkelig sur.. Slike endringer bør skje sakte eller kundene bør gis et valg.. Hadde alle ventet hadde ikke Tesla overlevet , dette er en symbios,derfor bør de tilby noe ovenfor gamle kunder . Ombygging eller en skikkelig god innbytteepris..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tjobben

Sitat fra: kvasbo på lørdag 11. oktober 2014, klokken 09:42
Det er klart bilen min føles mindre fresh og oppdatert nå som den ikke lenger er verken sterkest eller mest fancy av alle Teslaene.

Men hva så? Sånn er det med alle produkter. Det kommer nye modeller, og de gamle er ikke lenger top-of-the-line.

Jeg tror Tesla nå har 4900 fornøyde kunder i Norge som synes det er kult at det kommer nye modeller, og 100 sytepaver.

+1
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Muffinman

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:19
Ombygging eller en skikkelig god innbytteepris..
Et sett gummimatter gratis, så holder de fleste kjeft. Vi mennesker er enkle skapninger :)

Roma

Det er sagt før mange ganger før, men må kanskje sies igjen?

Dette er som å kjøpe en skamdyr Iphone. Du vet at neste år kommer ny versjon av Iphone som er vesentlig bedre og kulere (med unntakt av sekseren da).

Jeg tror ikke Iphone kjøperene føler seg snytt og jeg velger å tro at det er veldig lite mindretall av Tesla kjøperene som følger seg direkte snytt.

Jeg gleder meg på vegne av nye kunder og Tesla, som fortsetter akkurat den trenden jeg ønsker at de skal ha. Nå skal jeg ut og kjøre min model s85 og det blir med samme brede smilet om munnen, og om ikke bredere  8)


Teslanewbie

Sitat fra: tjobben på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:21
Sitat fra: kvasbo på lørdag 11. oktober 2014, klokken 09:42
Det er klart bilen min føles mindre fresh og oppdatert nå som den ikke lenger er verken sterkest eller mest fancy av alle Teslaene.

Men hva så? Sånn er det med alle produkter. Det kommer nye modeller, og de gamle er ikke lenger top-of-the-line.

Jeg tror Tesla nå har 4900 fornøyde kunder i Norge som synes det er kult at det kommer nye modeller, og 100 sytepaver.

+1

-1

Ikke greit at ting skjer i det skjulte... Folk skulle ha fått et valg, spesiell dem som har kjøpt nylig og som har biler i transit... Tesla opererer ikkemed modellår slik at man veit aldri når nyemodeller eller endringer kommer.

Det var også gitt forsikring at bilen er designet slik at nye teknikker lett kan ettermonteres , dette var nettopp for å berolige kunder fra å ikke vente...

Sleip markedsføring og tomme ord?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Nei, dette er ikke sleip markedsføring men ganske enkelt å forholde seg til markedsmekanismene slik som alle organisasjoner er nødt til å gjøre, inkludert AS Norge for å bruke et forslitt begrep.

Om man signaliserer at produktet skal bli mer attraktivt å kjøpe i framtiden vil svært mange sette seg på gjerdet og vente, og det vil få samme konsekvenser for kontantstrømmen i selskapet som deflasjon får i et større perspektiv. I siste eksempel vil investorer/kunder utsette kjøp og investeringer i forventning om at prisen på valuta, varer og tjenester skal bli lavere. Etterspørselen faller, og man havner i en ond sirkel.

Tesla har håndtert dette slik som de, i likhet med alle andre, er nødt til.

Øyvind.h

#12
Men hvor mye utstyr kommer "akkurat nå" egentlig? Diverse sensorer? Biler med awd kommer jo ikke før nærmere neste sommer?

Og når Tesla tar 4x prisen for ettermontering av dobbeltlader - hvem vil da satse på å bedrive oppgradering av sin bil?

Jeg skjønner at det er surt for de som har biler som er ferdig produsert, men Tesla er et tech-selskap i kraftig vekst. Man må påregne at nyvinninger kommer fortløpende, og nye funksjoner gjør IKKE den gamle bilen dårlig.
Model S er fortsatt rå, parkerer det meste som ruller på norske veier, og er meget god på vinterføre. Ingenting er endret, selv om det kommer en bil som er spinnvill til en høyere sum.

Og issues som dette har det vært fra dag 1. Vi som fikk bilen i fjor sommer opplevde at tåkelys og lysstrype plutselig var borte når bilene kom til landet.

Senere har folk opplevd at noen få dagers mellomrom på bestilling medfører at hattehylle er inkludert vs ikke inkludert.

Tesla leverte også kort tid halogenlys før de ga alle xenon uavhengig av tech eller ei.

Lang liste over "veien blir til mens vi går" for Tesla :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sprucemoose

Jeg kan godt forstå at de som nettopp har fått bilen sin synes det er leit. Men det er jo vanskelig å gjøre noe med en bil som allerede er bygget og utlevert. Selv hadde jeg nok følt det kjipt om min bil, som ble bekreftet andre uka i september (og ikke engang påbegynt) ikke var mulig å endre. Ventetiden hadde ikke blitt så forventningsfull og lystbetont da, akkurat.

Men fikk bekreftet over telefon fra Teslaselger i dag at det lot seg gjøre å endre bestillinger som var "bekreftet". De hadde visst fått direktiv fra Tesla om dette, og at det kunne gjøres uten å miste depositumet. Så de har iallefall tenkt på problemstillingen, og tilsynelatende kommet til en god løsning for kunder med bil i bestilling Jeg kommer til å bytte iallefall, men levering blir da utsatt til våren.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Mippen

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:19
Sitat fra: Mippen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 09:52
Er en ganske naturlig reaksjon for mange. Når man kjøper en bil er det ofte mye følelse med i kjøpet og når det plutselig dukker opp en ny modell så kan man gjerne føle seg lurt, men alle vet jo at det kommer nye modeller hele tiden. Husk at TMS første gang ble vist samme år som prototypen til Nissan Leaf. Det er snart 5 år siden. På tide med en oppdatering da. Til og med VW e-Up har et lignende sikkerhetssystem som tesla bare ikke autopilot. Klart tesla måtte gjøre noe da... Nå er det også close til model x kommer på veien og for å ikke tape kunder i mens måtte det også gjøres noe. Ellers hadde det sikkert blitt mange som satt å ventet på model x.

Ekstra surt for dem som får bilene nå i dagene ....... Skulle ha blitt skikkelig sur.. Slike endringer bør skje sakte eller kundene bør gis et valg.. Hadde alle ventet hadde ikke Tesla overlevet , dette er en symbios,derfor bør de tilby noe ovenfor gamle kunder . Ombygging eller en skikkelig god innbytteepris..


Det har jo vært signaler en stund om at noe nytt skulle komme. Derfor jeg har ventet litt før jeg har bestilt. Det er vel ikke så vanlig at bilprodusenter tilbyr ekstra ting til kunder når det kommer nye modeller, men det kan jo være det blir et stort marked for ettermarked deler fra andre produsenter etter hvert. På leaf for eksempel kan man oppgradere til dobbeltlader som yter mer enn den originale dobbeltladeren, dersom man ikke har denne og det for bare rundt 20-25.000kr.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA