Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spesialkonstruert Spacere til Tesla! 6mm og 3mm

Startet av Teslanewbie, torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Teslanewbie

#15
Det er flere saker her som spiller inn.. Dette er ikke slik som forskjellen mellom en BMW 530 fra 2010 sammenlignet med en 2014 modell . Forskjellen mellom 2010 og 2014 er desigmmessig men ikke større mekaniske forskjeller.

Tesla tilbyr disse store forandringene som standard dette gjør at en bil som leveres i dagene allerede er utdatert mens den nye med de nye sikkerhetsutstyrene blir moderne i flere år fremover da den møter de nye sikkerhetskravene ..

En eier som fikk bilen levert idagene taper forholsmessig mye mer enn en som nå straks får bilen med de nye specs...

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hoffa

Ja Teslanewbie, jeg har vært dårlig i magen siste døgn :-\. Dårlig følelse for å si det sånn, ikke har jeg økonomi til å selge for å kjøpe en P85D heller...tror jeg.
Her kjøper man seg top of the hill bil og det varer for min del 4mnd, så kommer de for helv... med denne P85D og ødelegger alt :o

På den annen side så ventet jeg at dette kom, så det burde ikke være en overraskelse. Nye ting (biler) kommer hele tiden, utviklingen går fremover spesielt for Tesla og det er jeg glad for.

Tenk på at du allerede har en fantastisk bil, det prøver jeg selv om den står på Tesla i Trondheim for en fiks.

Vi kjører jo top of the hill til feb/mars neste år i hvertfall
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Teslanewbie

Sitat fra: hoffa på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:50
Ja Teslanewbie, jeg har vært dårlig i magen siste døgn :-\. Dårlig følelse for å si det sånn, ikke har jeg økonomi til å selge for å kjøpe en P85D heller...tror jeg.
Her kjøper man seg top of the hill bil og det varer for min del 4mnd, så kommer de for helv... med denne P85D og ødelegger alt :o

På den annen side så ventet jeg at dette kom, så det burde ikke være en overraskelse. Nye ting (biler) kommer hele tiden, utviklingen går fremover spesielt for Tesla og det er jeg glad for.

Tenk på at du allerede har en fantastisk bil, det prøver jeg selv om den står på Tesla i Trondheim for en fiks.

Vi kjører jo top of the hill til feb/mars neste år i hvertfall

Hei

Jeg er ikke så opptatt av p85d men mer av sikkerhetsutstyret slik som kamera, ACC og aut brems...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Oreo

Helt enig Øyvind.
+ pakken var heller ikke noe som var tilgjengelig for amerikanske kunder før den plutselig ble det. Flere sjekket ettermontering, men det sier seg selv at det er ikke hensiktsmessig. Bedre å bite i seg tapet og bestille ny om det er så viktig. Selv skulle jeg gjerne ønsket jeg hadde solgt min bil i forrige uke, men hva om D bare var noe annet? Da hadde jeg stått der med poskassa full av sjegg. Kanskje like greit da vi ikke vet noe om forsikringspriser ennå.
Vi har jo fortsatt de samme bilene vi hadde for noen dager siden, de er jo ikke blitt noe dårligere(?)
Når det gjelder oppgraderinger underveis, er nok dette mest ment på software og kart o.l. Ingen i sine fulle fem kan anta at bilen dems kan få ettermontert til en AWD for NOK 25 400,-

Hallo, andre modeller kommer jo også med nye modeller, men her er det jo litt mer forutsigbart. Kan skjønne det nok kan føles litt bittert om en sluttførte en handel med de gamle specene akkurat før denne nyheten, men de blir jo ikke lurt i så måte da en får akkurat det produktet man har bestilt. Usikker på om hvor mye selgerne i butikkene viste før lanseringe også, og i tilfelle, hvor mye de har lov/kan si når det gjelder å veilede kundene.
På et tidspunkt må en jo fase inn nyvinninger, hos Tesla skjer denne innfasingen over natta, men med et lite hint på twitter ei ukes tid i forveien.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Trustno1

Kan forstå at folk syntes dette er kjipt, men at Tesla snyter noen er jeg ikke med på.

Hva skal de gjøre? Sette utviklingen på hold for at folk ikke skal få veditap på bilene sine?
Vi som bestillte var jo veldig klar over hva som var på bilen og hva som ikke var på bilen når vi bestillte. Og tror også de allerfleste har vært klar over at det vil komme en oppgradering. Det har jo lenge vært annonsert at bilen skal testes av euro NCAP.

Selv har jeg en P85 som jeg nå sitter litt på gjerdet og vurderer å bytte med en P85D. Vet at det kommer til å koste endel, da jeg sikkert må regne med å ta ett forholdsvis stort verditap. Men dette var jeg veldig klar over når jeg kjøpte bilen at sannsynligvis kom til å skje uansett. Konstanterer at verditapet er kjipt, men gråter ikke over det. Tvert om, syntes det er svært positivt at Tesla kommer med noe nytt og innovativt.

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:52
Sitat fra: hoffa på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:50
Ja Teslanewbie, jeg har vært dårlig i magen siste døgn :-\. Dårlig følelse for å si det sånn, ikke har jeg økonomi til å selge for å kjøpe en P85D heller...tror jeg.
Her kjøper man seg top of the hill bil og det varer for min del 4mnd, så kommer de for helv... med denne P85D og ødelegger alt :o

På den annen side så ventet jeg at dette kom, så det burde ikke være en overraskelse. Nye ting (biler) kommer hele tiden, utviklingen går fremover spesielt for Tesla og det er jeg glad for.

Tenk på at du allerede har en fantastisk bil, det prøver jeg selv om den står på Tesla i Trondheim for en fiks.

Vi kjører jo top of the hill til feb/mars neste år i hvertfall

Hei

Jeg er ikke så opptatt av p85d men mer av sikkerhetsutstyret slik som kamera, ACC og aut brems...

Enig, Tesla burde definitvt vurdere en oppgraderingspakke for oss. Elon har jo skrytt av hvor oppgraderingsvillig Model S er.
P85D kommentaren var mer ironisk ment på et luksusproblem.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Tesla-man

Sitat fra: Oreo på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:52
Da hadde jeg stått der med poskassa full av sjegg.
Vel,  bedre det enn å ha skjegget fullt av postkasser... :o

Har P85 og vil nok bytte til P85D.  Min ble kjøpt rett før prisoppgangen i fjor så tapsmessig ligger det ikke så verst an.  Imidlertid ble jeg litt usikker på om det ligger en facelift i passe nær fremtid - det hadde vært kult å fått med seg på ny bil.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Teslanewbie

Sitat fra: hoffa på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:58
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:52
Sitat fra: hoffa på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:50
Ja Teslanewbie, jeg har vært dårlig i magen siste døgn :-\. Dårlig følelse for å si det sånn, ikke har jeg økonomi til å selge for å kjøpe en P85D heller...tror jeg.
Her kjøper man seg top of the hill bil og det varer for min del 4mnd, så kommer de for helv... med denne P85D og ødelegger alt :o

På den annen side så ventet jeg at dette kom, så det burde ikke være en overraskelse. Nye ting (biler) kommer hele tiden, utviklingen går fremover spesielt for Tesla og det er jeg glad for.

Tenk på at du allerede har en fantastisk bil, det prøver jeg selv om den står på Tesla i Trondheim for en fiks.

Vi kjører jo top of the hill til feb/mars neste år i hvertfall

Hei

Jeg er ikke så opptatt av p85d men mer av sikkerhetsutstyret slik som kamera, ACC og aut brems...

Enig, Tesla burde definitvt vurdere en oppgraderingspakke for oss. Elon har jo skrytt av hvor oppgraderingsvillig Model S er.
P85D kommentaren var mer ironisk ment på et luksusproblem.

Hei

Er som nevnt ikke så veldig opptatt av D men mer av de sikkerhetsmessige utstyren .. Til tross har jeg nå har jeg lagt inn en bestilling på in p85d levering i feb-mars ...  Men kan være at jeg endrer til s85d

D tok jeg med bare for at .... Why not.. Men er ellers veldig fornøyd med min P85 men savnet ACC sårt når jeg kjørte langturer ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Roma på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:25
Det er sagt før mange ganger før, men må kanskje sies igjen?

Dette er som å kjøpe en skamdyr Iphone. Du vet at neste år kommer ny versjon av Iphone som er vesentlig bedre og kulere (med unntakt av sekseren da).

Jeg tror ikke Iphone kjøperene føler seg snytt og jeg velger å tro at det er veldig lite mindretall av Tesla kjøperene som følger seg direkte snytt.
Er det bare meg, eller er det ikke litt dumt å sammenligne en telefon til 5 000,- med en bil til 800 000,-?

Jeg føler meg ikke direkte snytt.
Men jeg innser at bilen som jeg egentlig ikke hadde råd til, som jeg i verste fall kunne selge og få igjen omtrent alle pengene for hvis jeg måtte det, nå har tapt seg så mye i verdi over natten.

Uten (mer enn 1 uke) forvarsel, nytter det nå heller ikke å selge, slik at jeg eventuelt kunne hatt råd til en av de nye.  Og når de nye begynner å rulle her i landet, blir bilen jeg har nå, enda mindre verd.
Har man muligheten til å kjøpe en versjon 4 bil, kjøper man ikke en som er versjon 1, når prisen er omtrent den samme.

Mobilen er jo bare et eksempel da....men et ganske godt et når man snakker om akkurat denne bilen.

Denne følelsen får jeg alltid når første nye modell kommer etter at mobilen er byttet ut. Da kjennes den gamle "ubrukelig". Dette varer noen dager, og så er det glemt.
Når det kommer enda en ny versjon bryr jeg meg knapt om at den gamle er enda mer "utdatert". Det er alltid de med det "nest nyeste" som tar den største trøkken - både mentalt og økonomisk.

Det er et ganske irrasjonellt tankesett. Det er jo bare fantastisk at Tesla utvikler seg på denne måten. Tenk på alternativet....
Tipper disse nye modellene med økt toppfart(og rekkevidde) kan være med å åpne opp det tyske markedet, eller i det minste får noen produsenter i samme land til å våkne. Alt som bidrar til å drive elbilutviklingen framover er bare positivt. Utrolig bra at Tesla kan selge en vesentlig bedre bil for samme pris og fortsatt tjene penger. Det er jo nettopp slik vi som liker elbil vil at det skal være.

Om 2 år kommer det sikkert en P85D++ som kjører fra Bugatti Veyron. Kjipt for de med P85D, men sånn er livet :-)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Teslanewbie

Sitat fra: hgs på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:14
Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Roma på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:25
Det er sagt før mange ganger før, men må kanskje sies igjen?

Dette er som å kjøpe en skamdyr Iphone. Du vet at neste år kommer ny versjon av Iphone som er vesentlig bedre og kulere (med unntakt av sekseren da).

Jeg tror ikke Iphone kjøperene føler seg snytt og jeg velger å tro at det er veldig lite mindretall av Tesla kjøperene som følger seg direkte snytt.
Er det bare meg, eller er det ikke litt dumt å sammenligne en telefon til 5 000,- med en bil til 800 000,-?

Jeg føler meg ikke direkte snytt.
Men jeg innser at bilen som jeg egentlig ikke hadde råd til, som jeg i verste fall kunne selge og få igjen omtrent alle pengene for hvis jeg måtte det, nå har tapt seg så mye i verdi over natten.

Uten (mer enn 1 uke) forvarsel, nytter det nå heller ikke å selge, slik at jeg eventuelt kunne hatt råd til en av de nye.  Og når de nye begynner å rulle her i landet, blir bilen jeg har nå, enda mindre verd.
Har man muligheten til å kjøpe en versjon 4 bil, kjøper man ikke en som er versjon 1, når prisen er omtrent den samme.

Mobilen er jo bare et eksempel da....men et ganske godt et når man snakker om akkurat denne bilen.

Denne følelsen får jeg alltid når første nye modell kommer etter at mobilen er byttet ut. Da kjennes den gamle "ubrukelig". Dette varer noen dager, og så er det glemt.
Når det kommer enda en ny versjon bryr jeg meg knapt om at den gamle er enda mer "utdatert". Det er alltid de med det "nest nyeste" som tar den største trøkken - både mentalt og økonomisk.

Det er et ganske irrasjonellt tankesett. Det er jo bare fantastisk at Tesla utvikler seg på denne måten. Tenk på alternativet....
Tipper disse nye modellene med økt toppfart(og rekkevidde) kan være med å åpne opp det tyske markedet, eller i det minste får noen produsenter i samme land til å våkne. Alt som bidrar til å drive elbilutviklingen framover er bare positivt. Utrolig bra at Tesla kan selge en vesentlig bedre bil for samme pris og fortsatt tjene penger. Det er jo nettopp slik vi som liker elbil vil at det skal være.

Om 2 år kommer det sikkert en P85D++ som kjører fra Bugatti Veyron. Kjipt for de med P85D, men sånn er livet :-)

Nei .. P85 eller p85d eller p85ddd+++++ trenger ikke være det store men sikkerhetsutstyr er forskjellen og den nye pakken gjør bilen komplett... Og burde tilbys ettermontering !!!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:17
Sitat fra: hgs på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:14
Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Roma på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:25
Det er sagt før mange ganger før, men må kanskje sies igjen?

Dette er som å kjøpe en skamdyr Iphone. Du vet at neste år kommer ny versjon av Iphone som er vesentlig bedre og kulere (med unntakt av sekseren da).

Jeg tror ikke Iphone kjøperene føler seg snytt og jeg velger å tro at det er veldig lite mindretall av Tesla kjøperene som følger seg direkte snytt.
Er det bare meg, eller er det ikke litt dumt å sammenligne en telefon til 5 000,- med en bil til 800 000,-?

Jeg føler meg ikke direkte snytt.
Men jeg innser at bilen som jeg egentlig ikke hadde råd til, som jeg i verste fall kunne selge og få igjen omtrent alle pengene for hvis jeg måtte det, nå har tapt seg så mye i verdi over natten.

Uten (mer enn 1 uke) forvarsel, nytter det nå heller ikke å selge, slik at jeg eventuelt kunne hatt råd til en av de nye.  Og når de nye begynner å rulle her i landet, blir bilen jeg har nå, enda mindre verd.
Har man muligheten til å kjøpe en versjon 4 bil, kjøper man ikke en som er versjon 1, når prisen er omtrent den samme.

Mobilen er jo bare et eksempel da....men et ganske godt et når man snakker om akkurat denne bilen.

Denne følelsen får jeg alltid når første nye modell kommer etter at mobilen er byttet ut. Da kjennes den gamle "ubrukelig". Dette varer noen dager, og så er det glemt.
Når det kommer enda en ny versjon bryr jeg meg knapt om at den gamle er enda mer "utdatert". Det er alltid de med det "nest nyeste" som tar den største trøkken - både mentalt og økonomisk.

Det er et ganske irrasjonellt tankesett. Det er jo bare fantastisk at Tesla utvikler seg på denne måten. Tenk på alternativet....
Tipper disse nye modellene med økt toppfart(og rekkevidde) kan være med å åpne opp det tyske markedet, eller i det minste får noen produsenter i samme land til å våkne. Alt som bidrar til å drive elbilutviklingen framover er bare positivt. Utrolig bra at Tesla kan selge en vesentlig bedre bil for samme pris og fortsatt tjene penger. Det er jo nettopp slik vi som liker elbil vil at det skal være.

Om 2 år kommer det sikkert en P85D++ som kjører fra Bugatti Veyron. Kjipt for de med P85D, men sånn er livet :-)

Nei .. P85 eller p85d eller p85ddd+++++ trenger ikke være det store men sikkerhetsutstyr er forskjellen og den nye pakken gjør bilen komplett... Og burde tilbys ettermontering !!!

Antakelig blir dette så dyrt at det er økonomisk uforsvarlig. Tror ikke Tesla gjør dette for å være slemme.  Selg og kjøp ny i stedet.
Jeg er jo ikke motstander av ettermontering om Tesla tilbyr dette, men da må de få kapasiteten opp på servicesentrene. Reklamasjonskøen er fortsatt farlig lang, og dette er viktigere å håndtere enn ettermontering av utstyr. 
ettermontering og tekniske dilemma ang dette er forøvrig tatt opp i flere tråder her siste døgnet.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Teslaguten

Det var då voldsomt så folk deppa på forumet idag..

Skulle tru våre "gamle" S, P og P+ over natta har fått software oppgradering med halvert rekkevidde, fartsregulering til max 70km/t, akselerasjon redusert til 12s 0-100 og lovregulert makspris som bruktbil til max kr 200k.

Slutt med sytinga, folkens! :-[

Vi har kjøpt ein bil av eit firma som lever av innovasjon, progresjon og radikal nytenking. Klart det kjem nye og bedre ting!
Elon sa ifjor då han var i Oslo at Model S kjem med 4WD, så det er ikkje nytt.
Autopilot og andre nyvinningar vil komma rullande, og med større sjanse for diverse oppgraderinger enn BMW, Audi etc.

Kanskje går prisane på våre brukte bilar litt ned, men sjekk i forhold til andre fossildyr. Tesla kjem uansett bra ut.

Er du sur for at du ikkje venta med å kjøpe?? Get over it! 8)

Eg har snart hatt 1 år og 35k km i ein fantastisk bil som både idag, til neste år og om 5 år går utanpå det aller meste på vegen.

Seinast i natt vart det 360km og 3,5t med mentalterapi ;)



#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Teslanewbie

Sitat fra: hgs på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:29
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:17
Sitat fra: hgs på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:14
Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Roma på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:25
Det er sagt før mange ganger før, men må kanskje sies igjen?

Dette er som å kjøpe en skamdyr Iphone. Du vet at neste år kommer ny versjon av Iphone som er vesentlig bedre og kulere (med unntakt av sekseren da).

Jeg tror ikke Iphone kjøperene føler seg snytt og jeg velger å tro at det er veldig lite mindretall av Tesla kjøperene som følger seg direkte snytt.
Er det bare meg, eller er det ikke litt dumt å sammenligne en telefon til 5 000,- med en bil til 800 000,-?

Jeg føler meg ikke direkte snytt.
Men jeg innser at bilen som jeg egentlig ikke hadde råd til, som jeg i verste fall kunne selge og få igjen omtrent alle pengene for hvis jeg måtte det, nå har tapt seg så mye i verdi over natten.

Uten (mer enn 1 uke) forvarsel, nytter det nå heller ikke å selge, slik at jeg eventuelt kunne hatt råd til en av de nye.  Og når de nye begynner å rulle her i landet, blir bilen jeg har nå, enda mindre verd.
Har man muligheten til å kjøpe en versjon 4 bil, kjøper man ikke en som er versjon 1, når prisen er omtrent den samme.

Mobilen er jo bare et eksempel da....men et ganske godt et når man snakker om akkurat denne bilen.

Denne følelsen får jeg alltid når første nye modell kommer etter at mobilen er byttet ut. Da kjennes den gamle "ubrukelig". Dette varer noen dager, og så er det glemt.
Når det kommer enda en ny versjon bryr jeg meg knapt om at den gamle er enda mer "utdatert". Det er alltid de med det "nest nyeste" som tar den største trøkken - både mentalt og økonomisk.

Det er et ganske irrasjonellt tankesett. Det er jo bare fantastisk at Tesla utvikler seg på denne måten. Tenk på alternativet....
Tipper disse nye modellene med økt toppfart(og rekkevidde) kan være med å åpne opp det tyske markedet, eller i det minste får noen produsenter i samme land til å våkne. Alt som bidrar til å drive elbilutviklingen framover er bare positivt. Utrolig bra at Tesla kan selge en vesentlig bedre bil for samme pris og fortsatt tjene penger. Det er jo nettopp slik vi som liker elbil vil at det skal være.

Om 2 år kommer det sikkert en P85D++ som kjører fra Bugatti Veyron. Kjipt for de med P85D, men sånn er livet :-)

Nei .. P85 eller p85d eller p85ddd+++++ trenger ikke være det store men sikkerhetsutstyr er forskjellen og den nye pakken gjør bilen komplett... Og burde tilbys ettermontering !!!

Antakelig blir dette så dyrt at det er økonomisk uforsvarlig. Tror ikke Tesla gjør dette for å være slemme.  Selg og kjøp ny i stedet.
Jeg er jo ikke motstander av ettermontering om Tesla tilbyr dette, men da må de få kapasiteten opp på servicesentrene. Reklamasjonskøen er fortsatt farlig lang, og dette er viktigere å håndtere enn ettermontering av utstyr. 
ettermontering og tekniske dilemma ang dette er forøvrig tatt opp i flere tråder her siste døgnet.

Hvis du ser litt lenger opp så ser du at jeg har lagt inn bestilling på en p85d..  Men jeg er fremdeles av den oppfatning at de burde tilby ettermontering i trå med tidligere utsagn.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hoffa

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:32
Det var då voldsomt så folk deppa på forumet idag..

Skulle tru våre "gamle" S, P og P+ over natta har fått software oppgradering med halvert rekkevidde, fartsregulering til max 70km/t, akselerasjon redusert til 12s 0-100 og lovregulert makspris som bruktbil til max kr 200k.

Slutt med sytinga, folkens! :-[

Vi har kjøpt ein bil av eit firma som lever av innovasjon, progresjon og radikal nytenking. Klart det kjem nye og bedre ting!
Elon sa ifjor då han var i Oslo at Model S kjem med 4WD, så det er ikkje nytt.
Autopilot og andre nyvinningar vil komma rullande, og med større sjanse for diverse oppgraderinger enn BMW, Audi etc.

Kanskje går prisane på våre brukte bilar litt ned, men sjekk i forhold til andre fossildyr. Tesla kjem uansett bra ut.

Er du sur for at du ikkje venta med å kjøpe?? Get over it! 8)

Eg har snart hatt 1 år og 35k km i ein fantastisk bil som både idag, til neste år og om 5 år går utanpå det aller meste på vegen.

Seinast i natt vart det 360km og 3,5t med mentalterapi ;)
Takk for den. Trengte noen oppløftende ord. :D
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Teslanewbie

#29
Jeg har funnet en billig løsning på problemet med nye D .....
Selvheftende. .... Bare å ta ut d:en...





http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VOLKSWAGEN-SELF-ADHESIVE-TDI-RED-D-RED-I-REAR-BADGE-3B0853675ACGQF-/161086213008
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA