Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som vet om dette gjelder her og om det gjelder ion også?

Startet av satheesh.net, torsdag 23. oktober 2014, klokken 07:08

« forrige - neste »

satheesh.net

Vi må ha en tråd vi kan laste opp TMX videoer. ;)

De fleste har nok sett de få som er der ute, men akkurat denne har i hvertfall ikke jeg sett tidligere:

Green Overdrive: Tesla's Model X

:)

satheesh.net

OleJA

Vet ikke hvor mye vekt en skal legge på byggekvalitet på en 'pre-production' bil, men det var en hel del dårlige paneltilpasninger på denne bilen: Panser & forskjerm gaper, for stor spalte bakdør/bakskjerm, mispassning på bagasjerom... Får vel tro at de får orden på dette til produksjonen starter, men merker jeg blir litt skeptisk - Eller vel først nå de har begynt å få orden på TMS, over 2 år etter de første ble levert :-o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Øyvind.h

Spent på det endelige resultatet, og på videoen fra Detroit synes jeg X``en ser bra ut.

Men i den videoen der? Grøss. Ikke akkurat lekker. Men det skyldes nok maskeringen som gjør det klumpete designet mye verre enn det er.
Synd det skal være så vanskelig å designe en pen familiefrakter.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. mars 2015, klokken 12:04
Spent på det endelige resultatet, og på videoen fra Detroit synes jeg X``en ser bra ut.

Men i den videoen der? Grøss. Ikke akkurat lekker. Men det skyldes nok maskeringen som gjør det klumpete designet mye verre enn det er.
Synd det skal være så vanskelig å designe en pen familiefrakter.

Enig. Den maskeringsjobben er nok der for å minske det endelige designutseende. Hvis man bruker fantasien litt og ser for seg bakluken, fronten, lysene, etc. uten folie, så begynner vi faktisk å snakke. Personlig synes jeg dette begynner å se lovende ut... :)

Øyvind.h

Ser bra ut i denne videoen, så det er nok maskeringen som gjør opplevelsen annerledes.
Men uansett vanskelig å lage en bil med den formen pen fra bakdør og bakover.
Heldigvis langt bedre enn BMW X6 som er noe av det styggeste som ruller på norske veier :)

Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. mars 2015, klokken 12:13
Ser bra ut i denne videoen, så det er nok maskeringen som gjør opplevelsen annerledes.
Men uansett vanskelig å lage en bil med den formen pen fra bakdør og bakover.
Heldigvis langt bedre enn BMW X6 som er noe av det styggeste som ruller på norske veier :)

Sant ...

PS! Fjerner du "S"-en i adressen https? Så blir videoen innebygget i innlegget ditt. ;)

Øyvind.h

Takk for tipset. Gjorde et kjapt søk på embedded på google når den uventet ikke kom opp av seg selv. Men da vet jeg til neste gang :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

Detroit filmen er den hvite prototypen og du kan se endel endringer sammenlignet med Betaen i filmen over, større luft inntak, hengerfeste.....
Men mye diskusjon på TMC at Betaene vist til nå, har faske paneler i tillegg til camo, og at ferdig bil blir helt annerledes.
Selv tror jeg ikke det blir så ekstremt stor forskjell på prototype, Beta og final, noe endringer men blir en bil i dråpeform og understellet blir jo 85D understell.

Liker den bedre og bedre jeg også, større luft inntak er nok et mest for å få nok kjøling til å kjøre med henger. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

satheesh.net

Gammel, men får litt innsikt i hvordan dørene går igjen.

;)

frosken

Ikke video, men bilde. Spottet på veien, denne gangen uten kamuflasje.

Diskuteres på reddit.

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Amoss

Sitat fra: Alfa Bergen på søndag 10. mai 2015, klokken 09:45

Hmmm... Ser jeg helt feil eller er skjermen borte, evnt. senket/bedre integrert i dashbordet på denne enn på de prototypene som har blitt vist frem?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA