Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av 50%NoFuel, torsdag 23. oktober 2014, klokken 01:36

« forrige - neste »

torerikd

Har noen hørt noe mer angående mulighetene for å oppgradere eksisterende seter til de nye sportssetene, når de kommer på markedet i P85D osv?
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Cato76

Har bilen inne for å skifte førersete i dag (pga unormal slitasje). Håper inderlig ikke at de nye setene er dårligere enn de gamle. Da jeg leverte Tessa i Drammen i går fikk jeg en Audi A3 lånebil, og på de to timene det tok å kjøre hjem var ryggen ikke bra... Har aldri vært sliten i Teslaen (har forresten en gammel prolaps som sitter lavt i ryggen). Det eneste jeg har savnet i de gamle setene er at jeg ikke får senket det lavt nok i bakant, slik at man får den riktige støtten under lårene - så jeg håper inderlig ikke at de nye setene er høyere (slik som det nevnes tidligere i tråden)  ::)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Eip

Sitat fra: K-billy på lørdag 25. oktober 2014, klokken 12:54
P85D med tekstilseter, blir det helt feil?
Jeg foretrekker vanligvis tekstilseter (ikke så kaldt og glatt som skinn), og når det i tillegg gir en besparelse på 22 K, er det fristende...

Da er vi 2. Er ikke glad i skinn og siden de nye setene ikke kommer i tekstil blir der -22000kr...
VIN: 509XX PD

Knnot

Krysser fingre og tær for at det blir tilvalg for S85D og med nye setene...

auduny

Jeg skulle være fink og kjøpe en S85D, men gikk rett i saksa og endte med en P85D, en stor grunn til det var de nye setene..

MEN

Plutselig begynte jeg å lure.. De sidestøttene i baksetene er kanskje ikke det beste om man skal få bagasjerommet så flatt som mulig... Og enda verre, kan de nye setene i det hele tatt vippes ned? Kan dette være at de har tenkt at dette skal være rene Performance-seter der man har droppet alt som er praktisk?

Da har jeg i tillfelle et lite problem.. Og har de isofix på dem tro?

lurium

Rimelig sikker på at de kan vippes ned og har isofix.
Alt annet vil jo være veldig spesielt.

darthy001

Flere som har kommentert muligheten for å vippe ned ja. Det ser ikke optimalt ut.

Isofix kan de umulig ha utelatt. Det er vel også en del av Euroncap-testene vel!?

petersv


AndreS

Fått bekreftet isofix fra min ds
I3 i bestilling

auduny

Legge dem flatt da? Bedre/dårligere/går ikke i det hele tatt?

lurium

Sportsseter i BMWer kan jo legges flatt så hvorfor ikke tesla sine?

Ja det er oppbygning inni settet for sidestøtte bak... men jeg regner jo med at det er skumgummi.

tklev

Håper det går... Blir dumt hvis ikke :(

Otto

Setene kan legges ned på lik linje med de "gamle". Snakket med DS i begynnelsen av uka.
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

eadie


Sitat fra: Cato76 på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 15:28
Har bilen inne for å skifte førersete i dag (pga unormal slitasje). Håper inderlig ikke at de nye setene er dårligere enn de gamle. Da jeg leverte Tessa i Drammen i går fikk jeg en Audi A3 lånebil, og på de to timene det tok å kjøre hjem var ryggen ikke bra... Har aldri vært sliten i Teslaen (har forresten en gammel prolaps som sitter lavt i ryggen). Det eneste jeg har savnet i de gamle setene er at jeg ikke får senket det lavt nok i bakant, slik at man får den riktige støtten under lårene - så jeg håper inderlig ikke at de nye setene er høyere (slik som det nevnes tidligere i tråden)  ::)

Hva slags unormal slitasje?
Jeg har enorm knirk i mitt førersete, og det må mest sannsynlig skiftes, men i Bergen er det dessverre laaaaaaaang ventetid på service. Vi snakker 3 mnd, som er ille.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

lurium

Det var ikke hva Pål hos Tesla Bergen fortalte meg ang ventetiden på verksted i Bergen. Mulig man burde gå sammen å presse tesla på service garantier ved kjøp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA