Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Gusse, onsdag 22. oktober 2014, klokken 19:24

« forrige - neste »

Leif1

Og blir en i tvil er det bare å kjøre seg en tur, så går det over.
Konvertitt fra S til X

B_Tesla

Men man bør huske et par ting. Dette er en oppgradering med ACC++. Ja fremtiden kan bringe mer. Men det er også slik at det ikke akkurat selges dårlig med BMW i bakhjulstrekk på finn. Ja det er litt forskjeld på Tesla 4x4 og x-drive. Men alikevell.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Nordtroms

Sitat fra: Sense på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:49
Det har tatt en stund å få TMS funksjonell, og enda vil det ta litt tid før køen foran reklamasjonsskranken avtar.
Når Tesla nå lanserer model D, med nye autopilot-systemer, er det grunn til å tro reklamasjonsavdelingen må åpne en ny skranke.

Imens kan vi andre kose oss i TMS som er ferdig utprøvd.

+1
Jeg er litt der jeg og. Har lest til øyet er blitt stort og vått om div feil og mangler. Spesielt bekymringsfult er det som gjelder DU. Jeg tenker det er best å vente litt og se om tråden dør ut. Når det er sagt så må det nevnes at jeg har fått en bil som har vært fullstendig uten lyter til nå. (Kryss i taket).

P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Gusse

Sitat fra: ELbilist1 på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:31
Ingen har Gratulert GUSSE med dagen
GRATULERER  :) :)
Jeg bestilte også tidlig, da visste jeg ikke hva jeg fikk og fulgte med på bilder som kom ALFA,BETA...
Hadde nokk gått for en standard med D men jeg er også fornøyd med den S, en jeg har.
Selvsagt kan jeg ta bussen på di aller verste dagene ;)

:)Takk skal du ha :)

Gusse

Gusse

Håper jeg ikke ble oppfattet som en sutrer med denne tråden ;)
Var slettes ikke intensjonen å sutre. Jeg elsker bilen min, og det er første gang jeg sier det om en bil ;D
Ville bare dele en tanke, som kanskje flere tenker :)

Leif1

Du som hadde bursdag altså Gusse. (Snakk om å ha lang ledning...)
Gratulerer med dagen!
Konvertitt fra S til X

sigurdi

Gratulere med dagen.
Er ikke uten grunn det er X som er reservert, nå får jaggu ihuga S85D testet ut og funnet alle barnesykdommer på understellet mitt for å si det slik.

Men for å bli litt mer edruelig, dette måtte komme alle biler de konkurrerer med i øvre pris sjikt har dette som tilvalg.
Tesla sa selv i 2012 at de måtte velge bort endel utstyr ved lansering pga de hadde ikke ressurser og tid å implementere dette.
Skulle alt dette vært med fra dag en, hadde de første kanskje ventet ennå.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Gusse

Sitat fra: Leif1 på lørdag 11. oktober 2014, klokken 00:30
Du som hadde bursdag altså Gusse. (Snakk om å ha lang ledning...)
Gratulerer med dagen!
Takk :)

Gusse

Lokführer

Reality Check mine damer og herrer. Vi har kjøpt en sinnsyk bil som er revolusjonerende på mange måter, uten MVA og avgifter, som går styggfort, som er god å kjøre, som er vakker, som er rimelig å kjøre, som veldig mange har kjøpt for en rimeligere penge enn hva man må ut med i dag.
Trenger man virkelig 4x4? Må det være performance 85D?
En s85d er jo ikke så steingal i pris

Og husk, vi kan eksportere bilen, det kan eksosbilister i realiteten ikke av økonomiske grunner.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Knut Erling Øen

Jeg ville ikke vært alt for bekymret - dessuten kommer det vel en prisøkning også som alle eksisterende eiere nyter godt av...Dollaren har jo ikke blitt billigere siste året...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Muffinman

Sitat fra: Gusse på lørdag 11. oktober 2014, klokken 00:09
Jeg elsker bilen min
Og der snublet jeg også ut av skapet og må innrømme det samme, til tross for manglene. Denne skal slites til hjulene faller av!

Så får vi håpe at det går an å legge på awd på elskerinna som er i bestilling  :D

pwb

I en uke til så vil det nok være en del som ikke vet at det kommer en D så de 15-20 første som legger ut bilen sin på finn til en normal bruktbil pris vil få solgt den raskt. Husk at det er ikke mange igjen i Norge som vil bruke så mange penger på en elbil. Det er nok nå fremover Golf segmentet av kjøpere som er i markedet for elbil og da må man ned i pris for å treffe disse. Nybilsalget av Tesla er ikke som det var for noen mnd siden. Tror nok man gjør lurt i å selge før vinteren også, nå er det jo så mange vanlige folk som har kjøpt Tesla som sikkert kommer til å skrike høyt om de problemene som kan komme med pakking av snø osv.

Muffinman

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA