Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Gusse, onsdag 22. oktober 2014, klokken 19:24

« forrige - neste »

Gusse

Når den herlige rusen etter å være vitne til at dette fantastiske selskapet Tesla, varter opp med 4WD og autopilotsystemet har senket seg, kommer en hangover som samler en klomp i magen. Om dette skyldes søtsaker etter en feiret 38års dag, eller om rett og slett kaldsvetten skyldes noe annet skal jeg ikke si for sikkert, men at temaet kan adresseres oss eiere mellom, synes jeg er greit.
Når jeg sier oss eiere, så mener jeg egentlig først og fremst vi som var tidlig ute. Som bestillte i god tro når bilen kanskje bare var en myte fra statene. Vi som har vært igjennom utallige servicesenterbesøk for å fikse såkalt barnefeil med bilen. Vi som nå opplever at vår bil fra fremtiden, kanskje ikke lengere er state of the art på samme måte. Ja, jeg hadde valgt 4WD. Det var et av mine ankepunkt og ønsker i starten. Joda, fornøyd er jeg...bevares, men sitter allikevel i kveld på 38års dag, litt som et bursdagsbarn som ikke helt fikk hva han hadde ønsket seg, med en litt blandet følelse og et håp om å våkne til en litt annen bursdagsgave fra Tesla.
Hadde bare Tesla tilbudt en mulighet for en oppgraderings løsning til en fornuftig pris, tenker da spesielt på Autopilot systemet, så hadde nok dette kjentest litt bedre.
Joda, jeg bestilte før prisøkningen...fair enough, jeg mener egentlig ikke å klage. Vil bare dele en tanke ::)
Er jeg alene?

Lynet

Dette kalles kjøpsanger!
Opplevde det samme med Leafen når prisen ble satt ned etter noen måneder  >:(

Det kommer dessverre alltid noe nytt, så hvis du ikke skal oppleve kjøpsanger er det bare en mulighet: la vær å kjøp!!! utrolig kjedelig.......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Real EoN

Du er ikke alene, jeg derimot feirer fortsatt... selv om TSLA aksjer tok en dupp igjen.... Jeg solgte i Juli fordi jeg viste det kom noe bedre.

Jeg fikk bare et nytt dilemma, Model S med to motorer eller Model X... Heldigvis har jeg sannsynlig minst 9 mnd å bestemme meg på  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Lacaixxa

Når jeg fullspekker en P85D i USA kommer denne på like under 900.000 kr i USA med dagens kurs. I Norge ser vi vel millionen+. Vi som var først ute har fått en vanvittig bil med 420 hk under 700.000 - som bare blir bedre.  Kostpris på min bil har ennå ikke vært synlig på finn.no ett år etter kjøp. Klart vi også vil ha 4x4, men det koster penger. Slapp av og nyt Teslaen - den blir bare bedre og bedre:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Leif1

Nå syns jeg du overdriver kraftig Gusse.
Dette blir som å kjøpe seg en ny pc og finne ut at de leverte en bedre dagen etter du kjøpte den. En uunngåelig utvikling.
Det er bare å bruke den en stund og kjøpe en ny.
(Og når du har hatt den noen måneder så er den også frakjørt av noe nytt...)
Konvertitt fra S til X

Øggen

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Leif1 på fredag 10. oktober 2014, klokken 22:55
Nå syns jeg du overdriver kraftig Gusse.
Dette blir som å kjøpe seg en ny pc og finne ut at de leverte en bedre dagen etter du kjøpte den. En uunngåelig utvikling.
Det er bare å bruke den en stund og kjøpe en ny.
(Og når du har hatt den noen måneder så er den også frakjørt av noe nytt...)
Nå er jo prisforskjellen ganske vesentlig da.

OK, en ny pc til ca. 4 - 5 000,- ?
Ny Tesla til ca. 8 - 900 000.-?

Dessuten selger man sjelden en brukt pc, og i verste fall har den da tapt seg 4 - 5 000,-
Jeg tror dagens Tesla'er tapte seg vertfall 2 - 300 000,- i løpet av siste døgnet.

Tull

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:14Dessuten selger man sjelden en brukt pc, og i verste fall har den da tapt seg 4 - 5 000,-
Jeg tror dagens Tesla'er tapte seg vertfall 2 - 300 000,- bare over natten.
Helt urealistisk.

Om en P85 nå skal koste 400.000 kroner, så vil du aldri se en på finn. De vil være solgt før man har hatt tid til å legge ut annonsen.

Jeg tror verdifallet for en 2013 P85 er maks i strørrelsesordnen 50.000 kroner. Fra nybilpris.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

B_Tesla

50k var mer min vurdering også. Og bruktbilprisen har vært kunstig høy. Selger du en 1 år gammel bil med et tap på 50k skal man virkelig være fornøyd.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Twowheels

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:18
Sitat fra: Sven-Erik på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:14Dessuten selger man sjelden en brukt pc, og i verste fall har den da tapt seg 4 - 5 000,-
Jeg tror dagens Tesla'er tapte seg vertfall 2 - 300 000,- bare over natten.
Helt urealistisk.

Om en P85 nå skal koste 400.000 kroner, så vil du aldri se en på finn. De vil være solgt før man har hatt tid til å legge ut annonsen.

Jeg tror verdifallet for en 2013 P85 er maks i strørrelsesordnen 50.000 kroner. Fra nybilpris.

hø ? det har da ligget p85'ere til salgs på finn i lang tid godt under 50 k fra nypris
_________

ELbilist1

Ingen har Gratulert GUSSE med dagen
GRATULERER  :) :)
Jeg bestilte også tidlig, da visste jeg ikke hva jeg fikk og fulgte med på bilder som kom ALFA,BETA...
Hadde nokk gått for en standard med D men jeg er også fornøyd med den S, en jeg har.
Selvsagt kan jeg ta bussen på di aller verste dagene ;)
:) Ren nytelse, hvær dag!

Twowheels

Grattis med dagen ja !!!  der ser vi hvor tekno nerder vi er
_________

NegativeElectrode

Vanligvis taper man vel noen 10k bare man kjører en bil ut av butikken, og alle bilprodusenter kommer med oppgraderte versjoner. Selv om Tesla får mye større oppmerksomhet rundt sine lanseringer er det ikke noe annerledes.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Snorreholberg

Jeg vil også tippe ca. 50.000. Og det betyr at de som kjøpte bilen før prisene ble skrudd opp - fremdeles vil få igjen omtrent det som de betalte for den.

Årsaken til at jeg tipper ca. 50.000 er fordi at jeg tror folk heller kjøper seg en brukt Tesla - enn å skulle betale nærmere 100.000 mer for ny bil - bare for å få med 4 hjulstrekk (+ det andre som kommer med).

Men muligens så vil P85 falle mer en kort periode - siden det er noen her med mye penger - som bare er ute etter å ha det råeste (og som derfor bare vil kvitte seg med den). Men jeg tror at prisene på P85 vil gå tilbake igjen til normalpriser - så fort disse bilene er solgt unna.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Twowheels på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:28hø ? det har da ligget p85'ere til salgs på finn i lang tid godt under 50 k fra nypris
Mente fra dagens pris på finn, eller rettere sagt, prisen på finn for 2 uker siden. (Tenkte litt feil.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sense

Det har tatt en stund å få TMS funksjonell, og enda vil det ta litt tid før køen foran reklamasjonsskranken avtar.
Når Tesla nå lanserer model D, med nye autopilot-systemer, er det grunn til å tro reklamasjonsavdelingen må åpne en ny skranke.

Imens kan vi andre kose oss i TMS som er ferdig utprøvd.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA