Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring P85D?

Startet av vipera, onsdag 22. oktober 2014, klokken 14:40

« forrige - neste »

vipera

Har en liten vannlekasje under matta i bagasjerommet...
Noen andre som har det ??

vipera

Electric

Det kan være en skrue som ikke er festet på baklysene - sjekk om alle tre er på plass. Hvis ikke så vil det kunne trekke inn vann. Det kan  væregummipakninger som er utette - evt så kan det være hull i metall selvsagt - da går det rett inn...sjekk i overkant av luka når du har den oppe. Det kan være silikontetninger som ikke er gode nok. Det kan også være gummipakningene rundt skruene til baklyktene - de skal ligge godt inntil metallet - og de tror jeg det kommer avrenningsvann forbi - dermed bør de være tette/gode.

Daeedor

Eller ventilene til bagasjeroms-utlufting - sees i åpningen over skiltet bak - ikke fra innsiden. (uten å ta av deksler.)
Det var lekkasje herfra på min Leaf !

bhm

Vaska min Leaf i går, hadde rent vann inn i det lille oppbevaringsrommet på venstre side.

Electric

Sitat fra: bhm på mandag 08. desember 2014, klokken 12:11
Vaska min Leaf i går, hadde rent vann inn i det lille oppbevaringsrommet på venstre side.

Jeg tipper kabelgjennomføringen fra bakluka til bilen...opp til venstre når du har bakluka oppe. Den tror jeg ikke er helt tett bestandig. Det er også gummipakninger mellom lyktesettene bak og karrosseriet - der kan det komme inn. Så har vi vel et sted innenfor skiltfestet - hvor det kan komme inn vann - men det går neppe til venstre bakrom. Det kan også trekke opp vann i gummilisten for bakluka (som er festet i bilen rundt lukeåpningen).

Daeedor

Sitat fra: Electric på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:33
Sitat fra: bhm på mandag 08. desember 2014, klokken 12:11

Jeg tipper kabelgjennomføringen fra bakluka til bilen...opp til venstre når du har bakluka oppe. Den tror jeg ikke er helt tett bestandig. Det er også gummipakninger mellom lyktesettene bak og karrosseriet - der kan det komme inn. Så har vi vel et sted innenfor skiltfestet - hvor det kan komme inn vann - men det går neppe til venstre bakrom. Det kan også trekke opp vann i gummilisten for bakluka (som er festet i bilen rundt lukeåpningen).

"stedet innenfor skiltfestet" er 2 stk ventilasjonsklaffer , en på venstre og en på høyre side. Det var lekkasje på min venstre , den var helt løs. Fabrikkfeil. Den går selvsagt til venstre side av bagasjerommet , rett inn innnefor dekselet på innsiden nedenfor baklukens låsinnfesting. Du ser begge de 2 svarte "klaffene" utenfor om du kikker inn ovenfor skiltet bak.... ::) De andre teoriene dine er sikkert verdt å sjekke , men mitt innspill er ikke en teori - det er fakta, og er et reelt lekkasjepunkt. Når det er sagt , kan det jo selvsagt lekke andre steder også. ;D
(bruk en lykt)

havardr

Klaffer?

Ser jeg opp over skiltet på min 2014 mod. så ser jeg rett inn i hulrommet i bakfangeren. Ingen som helst form for deksel, et langt hull rett inn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA