Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgmulighet for enten sommer -eller vinterdekk?

Startet av Avh, onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:15

« forrige - neste »

Avh

Hoppet litt i stolen av Støres utsagn: "Jeg kan love dere at jeg aldri skal kjøpe en Tesla" ! :o
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

staleand

Sosialister på sitt værste; hadde ikke Tesla vært ansett som "luksusvare" hadde nok saken stilt seg annerledes.
I deres øyne skal man kunne ha luksus, men bare til en viss grad. Norsk Jantelov og den finnes mest av på venstresiden i norsk politikk (mitt personlige inntrykk).

Så det var nok ikke så dumt å si, mtp. velgermassen han prøver å appelere til.
Når det er sagt finnes det selvsagt sikkert svært mange unntak til denne "regelen". Kjenner masse flotte venstrevridde mennesker, bare så det er sagt :)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

NegativeElectrode

Det er såklart et taktisk utspill, men han har heller ikke satt seg inn i hva Tesla jobber med. Hvis Tesla lykkes med sin plan om Model 3 i 2017 så lurer jeg på hva han skal si. En bil som er produsert med minst mulig utslipp og som de fleste i Norge vil ha råd til. Kan bli mye hattespising etterhvert.

Det som er litt ekkelt er at den kan gå prestisje i at Tesla ikke skal lykkes (i Norge), og foreløpig er vi et ganske viktig marked så de uvitende og Teslahatende politikere kan potensielt gjøre endel skade.

Et lite P85D festbrems greie: Den nye utgave av Performance utgaven retter ikke opp inntrykket av en bil vi ikke trenger. Styrker imaget som showoff og luksus, for de som ikke er interessert i teknologien og planene til Tesla.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Leif1

Fy f..n for en holdning, til et lite firma som prøver å gjøre en forskjell.
Jeg blir kvalm.
Konvertitt fra S til X

staleand

NegativeElectrode Uenig i at P85D ikke er en bil vi trenger. Hvis en solgt P85D betyr en mindre solgt Audi RS7 / M6 etc. så er det verdt det sett i et miljøperspektiv.

Fordi det kommer alltid til å være et marked for ting som ikke er så fornuftige relativt sett; som raske biler. Og da er det vel bare et pluss at også de aller raskeste av de raske er miljøvennlige?

Så får man heller legge janteloven til side og se det større bildet. Forøvrig helt enig med Leif1!

smaug01

Jeg skjønner ikke holdningen til Støre. En Tesla koster garantert mindre enn hva han selv har privat fra før av så hva er problemet? Bilen koster ikke mer enn en normalt utstyrt "salgbar" BMW X1.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Nordtroms

Jeg velger å se det som en ubetenkt kommentar. Tror ikke Støre er helt inne i saken. Hvis så er tilfelle så sa han jo rett ut at vi bare kan drite i global oppvarming. Jeg tror som sagt ikke han ser rekkevidden av utsagnet.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Teslanewbie

Han disser altså sitt eget parti som kjøpte en Tesla til Stoltenberg.. Han disser Stoltenberg samtidig som han er den politiker med høyest formue på Stortinget .. Millionærer som representerer arbeidere på gulvet  er pussige..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OddB

Det vitner om at miljøengasjementet og forståelsen av mekanismene for å vri verden i en grønn retning er dårlig...
Litt skremmende egentlig... men ikke overraskende.
Tenk om noen av politikerne kunne se forbi denne "luksusbilen" og oppdage hva planen for Tesla er på lang sikt og bruke dem som et eksempel til etterfølgelse for norske innovatører..

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

NegativeElectrode

Sitat fra: staleand på fredag 10. oktober 2014, klokken 17:46
NegativeElectrode Uenig i at P85D ikke er en bil vi trenger. Hvis en solgt P85D betyr en mindre solgt Audi RS7 / M6 etc. så er det verdt det sett i et miljøperspektiv.

Fordi det kommer alltid til å være et marked for ting som ikke er så fornuftige relativt sett; som raske biler. Og da er det vel bare et pluss at også de aller raskeste av de raske er miljøvennlige?

Så får man heller legge janteloven til side og se det større bildet. Forøvrig helt enig med Leif1!
Enig med deg, men for å forstå hvorfor folk sier og gjør ting hjelper det ikke å se en sak fra sin egen side. Jeg begynner å få en veldig dårlig følelse av smilene til Jensen og Solberg da Skei Grande sa de sitter der på grunn av henne. AP kan like gjerne støtte budsjettet for å beskytte arbeidsplasser i petroleumsindustrien om de også får noe på soaialbudsjettet. AP er ikke fremoverlente i energipolitikk.
Hvit TM3 2019

staleand

Som en av sikkert ganske få FrP-velgere her inne på forumet må jeg nok dessverre si meg enig med deg NegativeElectrode. Jeg frykter både Erna og Siv. Selv om de utad gir inntrykk av å bry seg om miljøet har jeg en følelse av at det er et overfladisk spill for galleriet slik at de slipper å miste miljøbeviste velgere som ellers er enig i deres politikk.

Det skal SV ha; til tross for at jeg står omtrent på motsatt side av de i så og si alle politiske saker så synes jeg de gjorde god jobb for elbilsatsingen i Norge.

Synd hvis H og FRP ødelegger en av få ting vi har lyktes bedre enn resten av den politiske verden!

NegativeElectrode

Sitat fra: staleand på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:53
Som en av sikkert ganske få FrP-velgere her inne på forumet må jeg nok dessverre si meg enig med deg NegativeElectrode. Jeg frykter både Erna og Siv. Selv om de utad gir inntrykk av å bry seg om miljøet har jeg en følelse av at det er et overfladisk spill for galleriet slik at de slipper å miste miljøbeviste velgere som ellers er enig i deres politikk.

Det skal SV ha; til tross for at jeg står omtrent på motsatt side av de i så og si alle politiske saker så synes jeg de gjorde god jobb for elbilsatsingen i Norge.

Synd hvis H og FRP ødelegger en av få ting vi har lyktes bedre enn resten av den politiske verden!
Politisk spill er ikke pent når man kommer litt innpå
Hvit TM3 2019

KaiRK

Tja.. Jeg tolket hans utsagn mer mot Model S, og han er jo definitvt ikke alene om og ikke kunne tenke seg en Model S...

Siv derimot, som klarte å si at de ikke ga skatteletter på pluginn biler pga. at de fleste tross alt kjørte bensin og diesel biler... Skjønner ikke at et slikt brødhue kan ha en velgerskare....
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

smaug01

Sitat fra: staleand på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:53

Vi klarer ikke å gjøre noe for miljøet, mennesket er ikke i stand til det av den enkle grunnen at mennesket alltid vil ha noe bedre, større og flottere. Dette er ikke i samsvar med å "redde" miljøet. Økonomisk vekst og miljø går ikke overens. Vi kan ikke skape mer, skape mer velstand, leve lengre og redde hele verden og samtidig bruke mindre ressurser. Det er en umulighet våre politikere ikke tørr å pirke i. Glem miljøet, miljøet klarer seg selv, naturen vil overleve oss mennesker helt utmerket. Høyere vannstand, mindre is, færre isbjørner, varme vintrer, mindre fisk i havet og alt det der er ikke et problem for naturen. Det er et problem for oss! Det vi derimot bør og må tenke er energieffektivitet. Det kan vi gjøre noe med. Ikke bruke mer enn vi må i det store bildet og der er elbilen en fornuftig ting. Energi i form av strøm og varme er en ressurs vi bør bruke med varsomhet i framtiden. Elbilen er også et framkomstmiddel hvor energien kan produseres relativt enkelt i all evighet i motsetning til oljebasert drivstoff å som krever et råstoff man ikke bare kan "ta ut av luften". Siv og Erna, tror jeg tenker noe av det samme jeg skriver men å si det for en politiker vil være det samme som politisk selvmord. Mannen i gata liker fortsatt å tro at han kan redde naturen ved å kjøpe økoprodukter og gi sin stemme til et grønt parti som om det hjelper noe. Ja jeg stemmer også FrP.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:26
Han disser altså sitt eget parti som kjøpte en Tesla til Stoltenberg.. Han disser Stoltenberg samtidig som han er den politiker med høyest formue på Stortinget .. Millionærer som representerer arbeidere på gulvet  er pussige..

En ting er å ikke ta ett valg om å skaffe seg en Tesla, men han gikk på ett aktivt valg da han overtok jobben som partileder om å ikke arve "firmabilen" som var anskaffet for partilederen. Ut fra dette overrasker ikke uttalelsen meg, men synes likevel at det er bedrøvelig når partilederen i Norges største parti viser så lite gangsyn eller om han bøyer så lett over for janteloven om det er det som er grunnen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA