Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Mippen, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 20:20

« forrige - neste »

sigurdi

Stemmer helt sikkert, vi fikk litt info fra Tesla på mekanisk, IT osv osv.
Siden det var P85D som var i fokus, mildt sakt var det nok denne de fleste hadde fått info om på breafingen før Eventen.
Dette var ny info for de fleste og de var like opptatt og oppglødd som oss andre.

Jeg fikk sett på både et P85D understell, det som danset på senen i roboten, men det sto og et understell for S85/60D i VIP teltet, jeg klarte ikke å se forskjell på motoren fremme på P og på s bak.
Men tok noen bilder med kamera også, så får se nå om noen timer når jeg er hjem.
Vil tro det er samme motor, med ulike moment og motor kurver.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sigurdi

Så jeg tror Tesla produserer nå to ulike motorer, en stor og en liten, men med ulike konvertere og moment/effekt oppsett.
Dette blir billigere, med tanke på produksjon, samme motorer ulikt software oppsett. :-)
Vil da gjette på at Model 3 også får samme motor, siden driveunit da er godt utprøvd i både Model S D versjoner og i model X. :-)
Men at det kan være litt ulike motor/konverter oppsett.
Eks en med 140kW, AWD med 2x140kW og P med 2x165kW. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Batteritralla

Uansett gode nyheter for de som har vært skeptiske til Model S fordi den ikke hadde firehjuls trekk.

Jeg kjøpte P85 før prisøkningen og er fornøyd med det.

Om jeg hadde bestillt i dag, så hadde jeg nok gått for en S85D.

På en måte et luksus problem, fordi jeg har dedikert vinterbil- og min Model S blir nok stående i garasjen uansett når det er slaps og saltføre...

En "D" er en god nyhet for de som virkelig trenger det, men det er nok i realiteten bare 10-20 % av de som kjøper det  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

sigurdi

Lengre rekevidde, bedre regen på vinter uten å kaste med rumpa, to mindre drive uniter å fordele kreftene istede for en stor er jo verdt det alene. :-)

Men er jo mer deler som må ha vedlikehold, mansjeyter, drivknuter forran osv.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA