Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Mippen, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 20:20

« forrige - neste »

RunarBT

Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 13:16
Valgets kval. Hva er det beste kjøpet nå? Den nye P85 med 470hk og de nye sikkerhetssystemene, eller ville dere ha gått for en s85D? Slappere bil, men sikkert bra nok power for de fleste. Lengre rekkevidde, sikkerhetssystemene som på p85 og litt høyere toppfart enn den "gamle" modellen.

Kjøp S85D, så skal du få bytte mot min fullspecet P85. ;-)

Mippen

Snakket med min kontakt på tesla i Bergen og de håpet på å ha prisene klar i løpet av dagen. Det var før lunsj i dag jeg snakket med han.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fikk sms nå fra tesla. "Hei.
Du har vist interesse for nye Tesla Model S DualDrive.
Pris-, utstyr- og bestillingsinformasjon har dessverre latt seg vente litt og er ikke enda tilgjengelig.
Du vil bli kontaktet så fort dette er på plass.
Har du noen spørsmål er det bare å ta kontakt på dette nummeret eller på mail."
Fremtiden er elektrisk.

Øggen

Når det nå kommer dual drive på MS,  hva med hengerfeste??
skal det gå på X må det også funke på S !!? VIL HA!!

Amoss

Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 13:22
Hvordan tror dere s60d klarer seg? Den har samme ytelsen som s85d men bruker noen brøkdelere mer tid fra 0-100 og har mindre batteripakke. Ikke tvil om p85d er den beste, men om den er mest fornuftig er en annen ting ;)

Den tipper jeg blir "mest for pengene" ja. 60 har litt kort rekkevidde, men holder normalt fra superlader til superlader. Nye 60D vil jo ha enda litt lengre rekkevidde - mer komfortabel kjøring fra superlader til superlader. 60 i dag yter etter de rapporter jeg har sett mye bedre enn oppgitt ytelse - nesten på nivå med 85. Regner da nesten med at også 60D vil yte bedre enn oppgitt (men ikke sikkert...). Uansett yter de "godt nok" i massevis for de fleste vil jeg tro :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

Jeg har egentlig ikke vurdert første s60 pga med alt inkludert som superlading har prisen opp til s85 vært for  liten. Nå er det nesten som jeg kunne ha vurdert det, men er usikker på rekkevidden også så jeg egentlig på p85, men den har som sagt ikke awd med mindre den heter p85d. Det er vel også litt å betale for superlading på s60 så forskjellen på s60d og s85d blir kanskje ikke så stor, men man får mye bil for pengene da.
Fremtiden er elektrisk.

TeslaSvein63

Jeg har utrolig lyst på den nye P85D pga dens råe egenskaper og firehjulstrekk. Mange spørsmål melder seg. Med 2 transmisjoner, så må man spørre seg om hvor mye kortere rekkevidde man vil få på vinteren. Det er da det vil gi størst utslag med tanke på friksjon. Rekkevidden er jo oppgitt til å være marginalt mindre en P85, men dog kan det være nok i noen tilfeller. Bilen er jo også blitt litt tyngre. Hvor mye går det ut over lastekapasiteten. 5 stk har behov for en del medbrakt bagasje av og til, spesielt om vinteren.

Mippen

Det har ikke noe betydning, men hvis man hadde kjørt for eksempel på Rudskogen med en p85 og en s85d, hvem hadde fått best rundetid tror dere? S85D har mindre ytelse men den trekker på alle 4 noe som gir bedre veigrep gjennom svingene og sjansen for hjulspinn blir vel også mindre når man gir på. I p85 er elektronikken rask med å strupe effekten pga lett hjulspinn. Ellers er det vel ikke noe tvil om at p85d er raskere enn begge.
Fremtiden er elektrisk.

boppus

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 10. oktober 2014, klokken 20:01
Jeg har utrolig lyst på den nye P85D pga dens råe egenskaper og firehjulstrekk. Mange spørsmål melder seg.

Ett av de bør være: Hva koster det å forsikre den?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

bull

#24
Jeg snakket med Tesla i Amsterdam ca kl 1600 da jeg ønsker å endre min S85 som "nettopp har startet å bli produsert". De måtte sjekke opp om de klarte å holde den igjen fra å bli produsert slik at jeg slapp å miste depositumet.

Jeg fikk til svar at de kunne holde den igjen til mandag, så hvis jeg vil legge til Dual Drive må det gjøres på mandags morgen. Prisene ville komme i løpet av dagen i dag trodde han, men ihvertfall i løpet av helgen.

Edit: Jeg var aldri i tvil om at jeg skulle ha S85 når jeg bestilte i sommer, men nå frister det med S60D kontra S85D...

sigurdi

Hadde aldri vært i tvil S85D lenge før P85.
Regen på fremhjulene på vinteren, 2 mindre motorer å fordele effekten på = mindre belastning på hver drive unit.
Mindre dekkslitasje (aks og regen alle hjul)

Du får to motorer som kan yte 270hk (er samme motor som P85D får forran), ble bekreftet flere ganger og klarte ikke å se forskjell på dem.
Understell på P85D og S85/60D var utstilt, på høykant.
Ikke glem videresalg, alle D er feeskvare nå, P85 er gårsdagens bil. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Griffel

#26
I følge denne er motoren forran 221hestekrefter.
http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=42923

Om dette er hp betyr det 224 hk (ps), eller 165kW.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

B_Tesla

Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 20:36
Det har ikke noe betydning, men hvis man hadde kjørt for eksempel på Rudskogen med en p85 og en s85d, hvem hadde fått best rundetid tror dere? S85D har mindre ytelse men den trekker på alle 4 noe som gir bedre veigrep gjennom svingene og sjansen for hjulspinn blir vel også mindre når man gir på. I p85 er elektronikken rask med å strupe effekten pga lett hjulspinn. Ellers er det vel ikke noe tvil om at p85d er raskere enn begge.

Det er egentlig ikke et spørsmål en gang. P85 ville vært MYE raskere. Det er hk og ikke minst moment som vil gå i favør P85. S85/S85D er rask, men ikke i nårheten av P85. På Rudskogen har aks en god del å si for rundetid.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Kallagtunet

Sitat fra: B_Tesla på fredag 10. oktober 2014, klokken 22:33
På Rudskogen har aks en god del å si for rundetid.

Jepp den ene runden du får før effektbegrensningen slår inn :-D

Griffel

Nå får vel S85D vell så høyt moment i sum på sine 4 hjul som P85 har på sine 2, så det nok sansynlig at dersom kontrollen av disse to motorene er optimal vil S85D være raskest rundt en bane.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA