Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Mippen, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 20:20

« forrige - neste »

Mippen

Valgets kval. Hva er det beste kjøpet nå? Den nye P85 med 470hk og de nye sikkerhetssystemene, eller ville dere ha gått for en s85D? Slappere bil, men sikkert bra nok power for de fleste. Lengre rekkevidde, sikkerhetssystemene som på p85 og litt høyere toppfart enn den "gamle" modellen.

Fremtiden er elektrisk.

Pompel

S85D har jo de samme sikkerhetssystemene, så her er det vel mest snakk om ytelsen til P85 vs firehjulsdrift.

Selv hadde jeg ikke vært i tvil og gått for S85D.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Sisyfos

S85D, uten tvil. Dette blir en storselger i Norge. Garantert.
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

krister461

Mippen

Hvordan tror dere s60d klarer seg? Den har samme ytelsen som s85d men bruker noen brøkdelere mer tid fra 0-100 og har mindre batteripakke. Ikke tvil om p85d er den beste, men om den er mest fornuftig er en annen ting ;)
Fremtiden er elektrisk.

Anew

"Klarer seg"? Det er jo helt avhengig av behovene. Alt av Tesla flytter seg uforskammet fort.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Epleskreller

S85D hadde vært mitt valg. Nesten (!) så jeg hadde vurdert den foran P85D også om penger ikke var en faktor, pga rekkevidden..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Trustno1

Kjøp en P85D, så kan du få min P85 mens jeg betaler mellomlegget :p

Mippen

Har naturligvis lyst på en p85d, men det handler om prioriteringer. Blir spennende å se hva den vil koste. Ikke kommet norske priser ennå. En s85d er lettere å forsvare økonomisk enn en p85d. Håper den blir dyr slik at jeg ikke får lyst til å kjøpe den. :-P
Fremtiden er elektrisk.

cito13

Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 14:57
Blir spennende å se hva den vil koste. Ikke kommet norske priser ennå.
På den amerikanske siden kan du bestille D'en for 4000 $ ekstra, dvs. vel 26000 NOK ekstra.

cairnz

Jepp, bytter lett P85 (uten D) med S85D ..
Elbilist

Øggen

Jeg er kanskje pessimistisk, men regner P85D, riktig nok fullspekket, til å nærme seg 900K.
Men vi håper ikke.

Guybrush

Noen som vet når de åpner for kjøp i Norge?

Sitat fra: cito13 på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:24
Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 14:57
Blir spennende å se hva den vil koste. Ikke kommet norske priser ennå.
På den amerikanske siden kan du bestille D'en for 4000 $ ekstra, dvs. vel 26000 NOK ekstra.

Dollar kursen har økt mye i det siste. Dette påvirker prisene. En S85D med techpakke, luftfjæring (ellers skrapet) koster 99000$
Dette ganger dagens kurs 99000x6.501= ca 644000NOK. Om de allerede nå tenker kursen høyere vil den kanskje bli enda dyrere desverre.
Men er sikker på at prisen kommer nå når de "over there" begynner å jobbe igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA