Hovedmeny

25000 km i E-up....

Startet av nien, fredag 10. oktober 2014, klokken 11:22

« forrige - neste »

nien

Har runda 25000 km i min e-up ... ingen feil eller mangler...

Litt utfordringer med at schuko kabelen må resettes av og til for at den skal slippe til spenning, men har ikke opplevd at det ikke virker.

Har hatt flere dager hvor jeg har kjørt 25 mil ++ / selvfølgelig med innlagte ladestopp.

Har blitt helt sikker på at elbil var riktig valg.... bensin bil/diesel bil føles nå ... rett og slett ... teit/dustete/tregt/ubehagelig/bakvendt....

Får mer og mer lyst på en Tesla eller e-golf... har ikke råd til Tesla, så da blir det vel kanskje en e-golf.

Lurer litt på sånn varmepumpe til e-golf, men e-up`n har fungert fantastisk bra uten varmepumpe, og da er varmepumpa høyst sannsynlig bare ekstra vekt/mer komplisert bil, og hvem trenger det ? :-)

Car-net har blitt bedre, nå virker det nesten alltid.

Noe problemer med at døråpningene lett støver ned / jeg har hvit bil :-), det blir en del vasking for å holde bilen heeelt ren. Altså, jeg snakker om området utenfor dørpakningen, der hvor veistøvet normalt samler seg, ikke støv inni bilen.

Markant mer dekkslitasje foran enn bak.... hysterisk morro å kjøre fra fossilbiler ut fra lyskryss.... jeg klarer ikke la vær å holde full gass.... er ikke veldig plaget av høye driftskostnader !

Terjer

Jeg er rett bak deg på 20.000 km. Jeg kjøpte bilen i mai og er enig, det var det eneste riktige valget.
VW e-up!
MG4

odahle

Jeg fikk min helt i starten på året, men ligger "bare" på 9.500 kjørte kilometer. Det har ikke vært noen problemer å snakke om, sett bort fra appen som "alle" sliter med. Tror mange av de som nå venter i 6-12 mnd. på e-Golf osv. gjerne kunne kjøpt e-up! uten problemer. Minster litt kjørelengde, men for 80 % holder det lenge med rekkevidden til e-up i hverdagen.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

Up-grade

25000 på meg også:) Fortsatt ingen problemer.
Tungsten silver e-up!

Careka

godt å høre, vi bruker for det meste bare til småkjøring,  så siden august har vi nå 1200km.  og har enda ikke testa ECO+ knappen   8)
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Terjer

Jeg rundet 25.000 km i e-uppen nå i helgen og er fortsatt strålende fornøyd med bilen.
VW e-up!
MG4

nien

Runder 29000 nå / og har ny e-golf stående klar for henting hos Møller.

Har ikke hatt problemer annet enn de jeg har laget selv.

Gleder meg til litt bedre seter, litt bedre komfort, litt bedre rekkevidde, litt bedre lys!

Terjer

Hadde jeg hatt råd hadde jeg også kjøpt e-golf, men det ble den billigste folkevognen på meg  :) fem seter er vel hva jeg savner mest.
VW e-up!
MG4

Råde

Sitat fra: nien på mandag 17. november 2014, klokken 12:02
Runder 29000 nå / og har ny e-golf stående klar for henting hos Møller.

Har ikke hatt problemer annet enn de jeg har laget selv.

Gleder meg til litt bedre seter, litt bedre komfort, litt bedre rekkevidde, litt bedre lys!
Gratulerer. Ser du snakket om at du ønsket deg e-golf i oktober. Hvordan fikk du til å få en levert nå?
e-Golf | X75D

nien

Mumla noe til en selger om at jeg hadde lyst på en e-golf..... Selger'n kjenner meg fra før og vet at jeg er lettlurt, og derfor bestilte hun en til meg.... Og når jeg etter langt om lenge endelig bestemte meg for å handle, da var bilen I Bremerhafen allerede! Uten ventepumpe, og jeg får den rett etter helgen :-))

03sib113

Vi klarer vel nesten 12000 på ett år med litt permisjon i.

Lite trøbbel, om man ser bort fra Car-net som faktisk har blitt bedre i det siste!

Vært inne til endel oppgraderinger, men det kommer kanskje av at det var "intro-bil" (og at jeg har vært innom Møller noen ganger av andre årsaker).

Liten fiks av støtfangeren bak etter at ett svært dieseldyr traff oss. Ikke store skadene man så, men det ble jo ca 13 000 kroner. Uansett ikke mitt problem.

Like morsom å kjøre fortsatt, en drøm i lyskryssa i byen. Går litt strøm, men er verdt det!

Kommer billigere ut med den i årlige kostnader/avskrivninger/kapitalkostnader enn den gamle dritten den ble byttet med!  ;D

Og plass til to barneseter og en liten barnevogn, så den er egentlig blitt bil nr 1 så lenge det er innenfor rekkevidden. Touranen er bil nr to, og brukes bare i nødstilfeller og når vi trenger litt mer rekkevidde og bagasjeplass.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

odahle

Rundet akkurat 14.000 kilometer, fortsatt ingen store problemer.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA