Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: (Mangel på) automatisk dag og nattmodus på 17"-skjermen

Startet av christian1986, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:24

« forrige - neste »

krister461

Det er mulig å bestille nå. Ikke avskrekkende priser. Ser ut som f.eks. Pirellidekk er blitt rimeligere igjen...

Elkjell

Tenker å gjøre som med min gamle iphone 4 - beholde den en stund til.
For hver nylansering som kommer er jeg glad jeg ikke kjøpte den forrige  :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

christian1986

Fuck it, da var den bestillt. Lever bare en gang :D

Teslanewbie

P85d bestilt her og :-), hvor mye trur dere tesla bytter inn den gamle bilen for ? Gidder ikke legge den ut på finn ...

Fullspekket 7 seter P85 uten + ellers alt .. Levert i mars ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sharp

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 11. oktober 2014, klokken 10:14
Tror dere verdifallet på eksisterende biler blir vesentlig større frem til nyttår, enn hva kuttet i omrg avg blir? (11000kr)

Tipper det blir mange P85 til salgs mot slutten av januar og februar når de første P85D leveres. Det påvirker nok prisene.

christian1986

Sliter veldig med å prøve å fastsette restverdi på min S85(med alt annet enn baksetene) fram i april neste år. Noen som tror verdien bikker mye under 500k?

teslaslaven

Nok av drømmere på finn.no som tror at de skal selge sine gamle uten å tape en eneste krone i hvert fall, lykke til.

christian1986

Problemet her er at regnestykket blir så stygt hvis den går ned til 400k..

Leif1

Og det gjør den. Spørsmålet er bare når.
Tesla klarer ikke å følge opp etterspørselen etter biler uansett så mange plasser de har etablert seg nå, og med det de klarer å lage for tiden.
Derfor tror jeg prisene vil holde seg sånn noenlunde.

Hva med å være fornøyd med det en har? Ble bilen plutselig helt elendig?
Konvertitt fra S til X

Teslanewbie

Kanske Tesla bør kjøpe opp brukte Tesla S i Norge og bygge om og eksportere til andre markeder ?:-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Leif1 på lørdag 11. oktober 2014, klokken 16:25Hva med å være fornøyd med det en har? Ble bilen plutselig helt elendig?
Bilen er nok god, den, men folk ønsker vel det nyeste og beste.

Personlig syns jeg det er fullstendig galskap å selge en noen måneder gammel P85 for å kjøpe en ny P85D. Men samtidig respekterer jeg at folk vet hva de vil ha og gir f i konsekvensene. Det krever baller. (Eller en enorm bankkonto.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nasse

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 16:39
Sitat fra: Leif1 på lørdag 11. oktober 2014, klokken 16:25Hva med å være fornøyd med det en har? Ble bilen plutselig helt elendig?
Bilen er nok god, den, men folk ønsker vel det nyeste og beste.

Personlig syns jeg det er fullstendig galskap å selge en noen måneder gammel P85 for å kjøpe en ny P85D. Men samtidig respekterer jeg at folk vet hva de vil ha og gir f i konsekvensene. Det krever baller. (Eller en enorm bankkonto.)

Eller så er de selvpinere...

Som jeg skrev i en annen tråd er dette vanskelig. Mitt hoveddilemma er å bytte en noen mnd gammel P85 i en S85D - noe som jeg i praksis tror koster npmeg ca 50.000 kr om jeg hadde gjort det i dag.

Jeg prøvde å selge i dag - etter å ha bestilt en S85D - men klarte det ikke. Måtte desverre skuffe en kjøper med penn i hånda til slutt. Han fikk en flaske vin og en unnskyldning av meg. Jeg klarte bare ikke å rusle tilbake til bensinbil i 8-9 mnd.

Bilen ble lagt ut på finn av meg - riktig pris for P85 inkl 8 års service og alt minus 7 seter..... Tja. 650k til 670k ish. i hvert fall ikke mer. Ser at mange er uenige.

Det frister fryktelig med P85D, men jeg tør ikke tenke på hva det kommer til å koste å forsikre den for 30.000 km i året. 40-50.000? 691 Hk er gøy.

Det er bestilt en S85D med alt i dag kl 0803. Kommer i april - om jeg ikke kansellerer den. Vil gjerne ha alle forbedringene, og 4x4 - men synest det er dumt å miste piffen med "bare" 5.4 s på 0-100:-)

Så alt endte med at jeg ikke klarte selge min P85 i dag - med flere klare til å signere kjøpekontrakt. 
Jeg vet bilen min kommer til å stupe i verdi neste årene pga den nye modellen, men...

Så gitt at jeg beholder bilen, hva gjør jeg?

Jeg selger gjerne min P85 for 590k i april, og samtidig henter min 85D. Men får jeg 590k for den i april?
Hvor langt ned skal den for at jeg evt kansellerer min nye 85D?

Og - blir det en P85D før jeg trykker finalize? Eller kansellerer jeg bestillingen mandag?

Sjaise 

christian1986

Blir fryktelig spennende..

Den gamle ble ikke dårligere, men 4WD og litt sikekrhetsutstyr gjør bilen komplett. Angret også litt på noen valg jeg gjorde, så nå får jeg muligheten til å endre det:-).

pej

Folkens, ta til fornuften. Vi har snakket side opp og side ned om hvor lite/mye Tesla vil tape seg i verdi og nå er det vi selv som skaper et prisras. Hvis alle løper på finn for å selge bilene sine nå så skjer det samme som skjer på børsen. Kursen går rett i bunn. Tesla har varslet et innbytteprogram, noe jeg tror de gjør nettopp for å begrense panikken som har oppstått de siste 24 timene. Det har kommet 20 stk nye Model S siden igår og fortsetter det slik vil Hegnar og alle andre skeptikerne få rett og det er ikke de nye kjøperne sin feil, det er vi som velger å dumpe bilene våre som setter standarden. Jeg vil derfor igjen oppfordre dere til å ha litt is i magen. Hvis det skal bli slik hver gang det kommer en ny tesla modell så graver vi vår egen grav. Min S85 er akkurat like fantastisk idag som igår.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA