Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: (Mangel på) automatisk dag og nattmodus på 17"-skjermen

Startet av christian1986, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:24

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. oktober 2014, klokken 11:06
Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 11:02
Jeg er så i tvil nå hva jeg skal gjøre. Hadde bestemt meg for en p85, men nå ser s85d aktuell ut også. Kanskje dumt å bestille en p85 nå. Ser ut som de tre vanlige modellene uten 4wd fortsatt kommer til å bli solgt så kanskje bruktbilprisene ikke faller så dramatisk?
Å slutte å selge rwd fordi 4wd introduseres ville ikke være fornuftig. Selv i Norge er bare 30% av markedet 4wd, så det er svært mange som ikke har behov for eller ønsker seg 4wd (behov og begjær er to forskjellige ting).

Grunnprisen på Model S er allerede høy, så å legge på enda mer utstyr som ikke kan velges bort vil gjøre bilen utilgjengelig for flere. Ikke at Tesla sliter med etterspørselen, men så var det dette med å få folk over på elbil da :)

Nordmenn elsker 4wd og jeg har hatt stor nytte av det på de to siste fossilbilene mine. En sportslig tesla med 4wd må jo være en god oppskrift på suksess for oss nordboere. Det ser hvertfall ut som s60, s85 og p85 lever side ved side med D modellene. Spørsmålet er om det er ugunstig å kjøpe en 2wd tesla for eksempel en p85 nå siden det er så ekstremt stor forskjell på p85d og p85/p85+. Vil ikke det være å kjøpe en dyr bil som potensielt vil falle mye mer i pris? I følge konfiguratoren på den amerikanske siden har s60d og s85d samme ytelse bare litt forskjell i 0-100 tid og mindre batteri på s60d. Det vil vel kanske få konsekvenser for nåværende s60 siden den "gamle" har lavere ytelse. S85d er den som er mest lik den originale s85 i ytelse.
Fremtiden er elektrisk.

Øyvind.h

Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 11:21
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. oktober 2014, klokken 11:06
Sitat fra: Mippen på fredag 10. oktober 2014, klokken 11:02
Jeg er så i tvil nå hva jeg skal gjøre. Hadde bestemt meg for en p85, men nå ser s85d aktuell ut også. Kanskje dumt å bestille en p85 nå. Ser ut som de tre vanlige modellene uten 4wd fortsatt kommer til å bli solgt så kanskje bruktbilprisene ikke faller så dramatisk?
Å slutte å selge rwd fordi 4wd introduseres ville ikke være fornuftig. Selv i Norge er bare 30% av markedet 4wd, så det er svært mange som ikke har behov for eller ønsker seg 4wd (behov og begjær er to forskjellige ting).

Grunnprisen på Model S er allerede høy, så å legge på enda mer utstyr som ikke kan velges bort vil gjøre bilen utilgjengelig for flere. Ikke at Tesla sliter med etterspørselen, men så var det dette med å få folk over på elbil da :)

Nordmenn elsker 4wd
Absolutt. 3 av 10 velger 4wd, men det er rimelig å anta at flere enn 3 av 10 vil velge det om pristillegget bare er 25-30.000,- på en dyr rwd bil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trustno1

Sitat fra: RonnyØ på fredag 10. oktober 2014, klokken 11:11
Men de jeg syns mest synd på, er de som har hva som helst av andre merker.. Hvis "vanlig" Model S vil få et pristap, så vil de konkurrere med billigere biler, og da ble det plutselig fryktelig mye flere biler som vil falle i pris. Kanskje.. ?

Dette har jeg også tenkt på lenge. Slik jeg ser det, så er det veldig positivt for elbiler generelt at det blir lansert oppgraderte modeller, selv om det betyr at eldre modeller vil få ett verditap.
Det betyr at de med god råd kjøper seg oppgradering, og det blir flere muligheter for andre å få tak på en god bruktdeal.
Uansett så vil det føre til flere Tesla'r på veien, og alle vinner på dette på sikt. Tenk på hva det vil bety for supercharger nettet feks.

KalleKalif

Det er 3 uker siden jeg la inn min bestilling, og jeg håper inderlig jeg kan få lagt til dual motor drive før produksjon starter (levering mars 2015).

Er det noen som har gjort endringer etter finalization her på forumet tidligere? Tips, erfaringer?
---
2015 85D

Asarin

Sitat fra: KalleKalif på fredag 10. oktober 2014, klokken 13:17
Det er 3 uker siden jeg la inn min bestilling, og jeg håper inderlig jeg kan få lagt til dual motor drive før produksjon starter (levering mars 2015).

Er det noen som har gjort endringer etter finalization her på forumet tidligere? Tips, erfaringer?

Ring eller send en mail til din DS, så ordner det seg. Spesielt siden du har levering såpass langt frem i tid. Dual motor kan dog bli levert senere enn mars 2015 i Europa, siden de satser på å bygge disse i februar. Om du skal ha P85D så er det en annen sak, da den lages fra desember.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Foleson

Jeg må si at jeg sitter med en følelse av at Tesla ikke nødvendigvis kommer til å selge færre biler i Norge til neste år.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

jazzwheel

Dette er vel omtrent som å for første gang møte den superflotte søstra til kona di tre måneder etter at dere giftet dere. Flere vil mene det er litt dårlig timing å bytte... FML

Øyvind.h

Sitat fra: Foleson på fredag 10. oktober 2014, klokken 14:08
Jeg må si at jeg sitter med en følelse av at Tesla ikke nødvendigvis kommer til å selge færre biler i Norge til neste år.
Litt spent på hva kritikerne vil si til at Model S går fra råsprek familiebil til rå superbil avgifts- og momsfritt. Blir nok antakelig ikke mindre sutring nå dessverre.

Og Korsvoll i NAF kommer vel til å eksplodere nå. Hjelper ikke at bilen får 4wd når ytelsene går fra rå til ekstreme. Pekefingern hans kommer til å knekke av den ekstreme viftingen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krister461

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. oktober 2014, klokken 14:35
Litt spent på hva kritikerne vil si til at Model S går fra råsprek familiebil til rå superbil avgifts- og momsfritt. Blir nok antakelig ikke mindre sutring nå dessverre.

Og Korsvoll i NAF kommer vel til å eksplodere nå. Hjelper ikke at bilen får 4wd når ytelsene går fra rå til ekstreme. Pekefingern hans kommer til å knekke av den ekstreme viftingen.
Kritikerne vil alltid finne noe å kritisere.

Korsvoll får jo kanskje viljen sin nå når bilen kommer med tre moduser "normal, sport and insane". Litt usikker på om "normal" er så treig som han ønsker riktignok... ;)

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. oktober 2014, klokken 14:35
Sitat fra: Foleson på fredag 10. oktober 2014, klokken 14:08
Jeg må si at jeg sitter med en følelse av at Tesla ikke nødvendigvis kommer til å selge færre biler i Norge til neste år.

Og Korsvoll i NAF kommer vel til å eksplodere nå. Pekefingern hans kommer til å knekke av den ekstreme viftingen.

HAHA, det var dagens :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Hyperstress

Ser ut som at det skal åpnes for norske bestillinger idag:

Teslas skandinaviske kommunikasjonssjef Esben Pedersen bekrefter overfor Hegnar.no at det åpnes for bestillinger av bilen i Norge i dag.

http://www.hegnar.no/motor/artikkel521285.ece
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tesla-man

Ja ,så den der.  Akkurat nå går det ikke å bestille noe som helst på Teslasidene så de er nok snart 'oppe' igjen, og da med mulighet for D også :)  Trykker f5
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

Jepp, spent på om prisene utenom D endrer seg. Har en S85 med tech, luft, park i bestilling med levering 09/2015 og håper å kunne legge til D uten at det koster skjorta ut over selve firehjulstrekket. Planlegger å beholde P85'en vi allerede har.

Mippen

Min kontakt hos tesla sa det skal gå an å bestille i dag.
Fremtiden er elektrisk.

Hyperstress

#59
Tror dere verdifallet på eksisterende biler blir vesentlig større frem til nyttår, enn hva kuttet i omrg avg blir? (11000kr)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA