Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: (Mangel på) automatisk dag og nattmodus på 17"-skjermen

Startet av christian1986, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:24

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Jeg tenker man vil føle det mest på P85, men S60 og S85 vil også merke det litt. Jeg tenker det kan være i området 40k kroner på en 2013 P85, mens på en 2013 S60/S85 kan det være snakk om 10k kroner.

Det er greit å huske på at jo lavere prisen går, jo mer attraktivt blir S60/S85 i forhold til BMW i3, Leaf, e-Golf, osv. P85 er uaktuelt for de med stramt budsjett.

På den andre siden har du de som bryr seg lite om pris. De vil kjøpe det nyeste og beste, altså P85D.

P85 må ned i pris for å bli attraktivt i forhold til S60/S85 for de med mer normale bilbudsjetter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Olatho

Det kommer jo åpenbart an på hvem man er. For oss er ikke 14000 USD "veldig billig" - men for oss er selvsagt heller ikke 0-100 det mest vesentlige.
At vi derimot gjerne skulle hatt litt Dual motor, og de ekstra sikkerhets/convenience-funksjonene er jo heller ikke til å legge skjul på.
Som en vanlig familie tror jeg de ekstra kronene man må legge mellom for å få dem nok er verdt det, og det har selvsagt en del å si for bruktprisen på en S85.
Så "gamle" S85 vil nok være de som får mest juling i bruktmarkedet nå.

19quiz76

Skjer dette også når BMW lanserer awd/M5-versjoner? At de lavere motoriserte bilene raser i pris? Er klar over at fossilavgiftene gjør prisdifferansene større, men eksempelvis lansering av awd har da liten innvirkning på 2wd-bruktpriser?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Øyvind.h

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:00
Skjer dette også når BMW lanserer awd/M5-versjoner? At de lavere motoriserte bilene raser i pris? Er klar over at fossilavgiftene gjør prisdifferansene større, men eksempelvis lansering av awd har da liten innvirkning på 2wd-bruktpriser?
Det er rimelig å anta at en BMW 540 påvirkes mindre av lansering av ny M5 enn forrige M5 modell....
Prisfall på gammel M5 derimot kan bidra til fall i bruksprisene på 540``n.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RuneW

Det er vel ingen som er så naive at de tror ultra high tech biler som TMS vil fortsette å ha høye bruktpriser? Dette er et "Silicon Valley"-firma og "bleeding edge" er deres mellomnavn.

Denne gangen var det AWD og semi-autopilot. Om to år er det kanskje 50% større batteripakke. Og sånn vil det selvsagt bare fortsette. Tidligere modeller blir fort gammeldagse. I enda større grad en for noen annen type bil. Sånn er det med mobiltelefoner og sånn er det med elbiler - og spesielt "high end" elbiler som Tesla.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

nroald

D virker veldig spennende og med hytte på fjellet er nok dette idealbilen min. Jeg ble spurt tidligere av en svensk kompis om han kunne få kjøpe min P85 med alt av utstyr. Han mente denne ville koste 1.2 mill SEK, men det har ikke vært aktuelt før nå. Noen som vet om Sverige er et marked for bruktsalg? Hva er importprisen på bruktbil i Sverige? Tipper han kjøper om han får den for 800k.. Jeg var så tidlig ute at det er plussregnestykke for meg uansett.
P85 Aug13 -Solgt
P85D Mars15 - LEVERT!!

Sjøhyene

Sitat fra: Olatho på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:56
Så "gamle" S85 vil nok være de som får mest juling i bruktmarkedet nå.
ganske sikker på at du tar feil, men only time will show ;)

blir annerledes her, fordi tesla lager noe såpass unikt samtidig som de bare har en modell. Når de da kommer med nye "varianter" vil det påvirke status-quo mye mer.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

Sitat fra: RuneW på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:06
Det er vel ingen som er så naive at de tror ultra high tech biler som TMS vil fortsette å ha høye bruktpriser? Dette er et "Silicon Valley"-firma og "bleeding edge" er deres mellomnavn.

Denne gangen var det AWD og semi-autopilot. Om to år er det kanskje 50% større batteripakke. Og sånn vil det selvsagt bare fortsette. Tidligere modeller blir fort gammeldagse. I enda større grad en for noen annen type bil. Sånn er det med mobiltelefoner og sånn er det med elbiler - og spesielt "high end" elbiler som Tesla.
+1

Høyt verditap burde vi egentlig regne med uansett når teknologien beveger seg raskt! Bare flaks gjør at vi har vært skånet så langt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Kostet tech $4250 fra prisoppgangen, eller har det blitt justert opp i natt? Jeg betalte i alle fall mindre.

Sorgen etter salget av min kjære S på tirsdag har nå blitt litt mindre. Får smøre meg med tålmodighet til X kommer.

ELTesla

Tiden vil vise folkens.

Det har blitt lagt ut 2 stk. Model S på finn i dag.
Kanskje muligheter få i få tak i en rimelig Tesla #2 i dagene som kommer.

Cobos

Petersv: Visstnok er parkeringssensorer dratt inn i tech pakka sammen med de andre nye sensorene, og totalt er visst den nye techpakka blitt billigere enn tech+ parkering var før?

Med andre ord er Tech pakka blitt mye mer påkrevd og gir bedre verdi enn før. I Europa pga EuroNCAP ville det ikke overrasket meg om de la tech pakka inn i grunnprisen og så la på prisen fordi EuroNCAP krever det for å få uttelling for autostop f.eks.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Harlex

Kopierer litt fra mitt innlegg i annen tråd siden det passer best her:
Hengerfeste er fortsatt uaktuelt regner jeg med...? I såfall ser jeg ikke noe grunn til å absolutt ønske meg en D istedenfor min P85. Men selvsagt..... Å si at jeg ikke ville hatt en P85D er selvsagt tull. Blir spennede å se hvor mye den nye toppmodellen vil selge.... Selv tror jeg s85D blir bestselgeren med sine 15% lengre rekkevidde.... Tror det hadde blitt mitt valg.... Førsteinntrykket mitt av P85D er at det blir ekstremt og for spesielt interesserte og ikke den råe familiebilen som mange inkludert meg har behov for....
Men nok engang.... Det hadde IKKE vært feil med en P85D på tunet mitt heller :)
Jeg tror ikke vi som har bil allerede har tapt noe mer enn vanlig med nylanseringene... At bilmodeller utvikler seg med 4wd og facelifts skjer hele tiden og bør ikke komme overraskende på noen... Jeg har en liten plan om å anskaffe meg den nye Tesla R som bil nummer 2 når den kommer om noen år... Frem til dette blir det P85-en og fossil BMW... Tar forbehold om at Tesla tilbyr en særs gunstig innbytteordning i nær fremtid.... Da kan jeg vurdere en D.... Men så lenge den ikke har hengerfeste får jeg allikevel et problem på sikt når BMW- en skal byttes..... ::) Tesla R vil vel vel ikke være en typisk tilhengerbil tenker jeg....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Espen Hugaas Andersen

Dette er første gang Tesla lanserer en modell med AWD. Når var første gang BMW lanserte en modell med AWD?

Helt åpenbart vil påvirkningen være mye større på Tesla.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

christian1986

Restverdi i februar må uansett gjettes på. For min del kjøpte jeg bil før prisoppgang og ga 600k. S85 med det meste av utstyr.

Noen som vil komme med forslag til restverdi i februar/mars?

ellholt

En liten tanke .
Synes kanskje  Tesla burde vektlegge den stadig økende DU problematikken, hva som skal gjøres for å løse denne. Ihvertfall informere oss som har og sannsynligvis kommer til å få problemer, om når en løsning på problemet vil   foreligge.
Nye modeller, utvidede utstyrspakker osv osv er vel og bra, og utrolig spennende. Men det som bekymrer og opptar meg og sikkert flere, er ikke hvor fort bilen går 0-100, men om en kan fortsette å reise på langtur uten å være redd for DU havari både her til lands eller en eller annen plass nedover kontinentet.

Hmmm, dette var litt off topic  :P
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA