Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når lønner det seg med elbil?

Startet av elektrolux, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 07:44

« forrige - neste »

elektrolux

Vi forsøker å redde stumpene, og går nå ut med kampanjene på endring av parameter i Think Classic.

For 500 kr inkludert moms endres nedre kjørespenning slik at bilen ikke reverserer et sunt batteri. Nedre kjørespenning er fabrikkinnstillt på 85V, og burde vært 95V eller 5V/blokk slik det er på PSA Classic.

Vi justerer også andre parameter om ønskelig. F.eks tilpasse toppfarten til nye fartsgrenser, og fjerne/legge inn krypfunksjon.

Vær obs på at selv om endret nedre kjørespenning forhindrer at bilen kjører blokkene under 5V i snitt, kan dårlige blokker likevel reversere akkurat som de kan det i en PSA classic.

En endring hindrer derimot at en garantert reverserer celler ved tomkjøring. 

Endringen tar 10-15 min og utføres mens du venter. Vurderer også en kampagne i Oslo i løpet av vinteren.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Noen tilbakemeldinger fra fornøyde kunder:

NiCd biler:


- Når det gjelder perlå, så er den ikke til å kjenne igjen Smilefjes
Rett og slett magisk.
  Originalt batteri

- Skjønte ingenting da bilen gikk senere og senere, men forstod hva det var da jeg kikket på Robometert. Like etter begynte Robometeret å pipe.  Originalt batteri

Litium biler:

- Går som ei kule :-)
Flere som vil prøve og det er vanskelig å slippe til selv.
Men til mandag blir jeg alene med Thinken :-)
  44 stk 100Ahr cellers

- Bilen ser ut til å bruke mindre strøm enn før. Lettere å klare 1 km / 1 Ahr. Tror den økte regenereringen hjelper når en likevel må bremse og at den økte kjørestrømmen gjør motorstyringen mer effektiv...  39 stk 200 Ahr celler

- Slutt å spinne og kjøre som en villmann! Ser de som pleier å bruke bilen til å levere aviser dette kommer de også til å kjøre slik..  44 stk 160 Ahr celler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Da er controlleren til Minien vært på "spa" i Stavanger og er på vei tilbake over fjellet. Vet ikke helt når jeg får satt den inn igjen, men det blir spennende, og rapport kommer
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA