Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilen er et svært godt samfunnstiltak hvorfor motstand mot ordningen ?

Startet av TAS, mandag 20. oktober 2014, klokken 20:04

« forrige - neste »

Real EoN

Jeg tenkte det samme selv, og hadde ikke kjøpt om jeg ikke fikk bildebevis fra en i3 gruppe på facebook  :)
Jeg tenkte også på hvordan den kastet lyset, og ikke minst hvor langt.

Om jeg blir fornøyd og ser at det faktisk er en klar forbedring skal jeg legge ut link !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

marskar

Sitat fra: ganton på torsdag 27. november 2014, klokken 13:00
Sitat fra: Real EoN på onsdag 26. november 2014, klokken 21:37
Ja, har 2 LED pærer på veg fra kina.

Satser på at 40w (2x 20watt LED i hver pære) med 2000 lumen og kvit farge 6000-6500 blir bedre en jalla halogen pærene som står i nå  :)

:) Link?

Ja hadde vært kjekt med en link til hvor du har fått bestilt dette?
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

TAS

Sitat fra: GelpMan på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:12
Skrudde på en 20" LED-BAR i helgen. Denne lyser helt vannvittig 8) Vi får se hvor lenge den får sitte på bilen da... Den bryter jo med det meste av det som står i boka til biltilsynet om ekstralys tenker jeg :-\

Dette så helt strålende (!!) ut. Har du lyst til å dele hva produktet heter, hvor det kan kjøpes, og hvordan du koblet det opp? Dette vil jeg gjerne kopiere!
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

TAS

Slo meg at navnet på produktet i grunn var nevnt i innlegget  ;)

Så Google:

http://www.ekstralys.no/products/20e2series-rigid-led

Da gjenstår det bare hvordan dette anbefales koblet opp?
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

GelpMan

Sitat fra: TAS på fredag 28. november 2014, klokken 21:45
Sitat fra: GelpMan på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:12
Skrudde på en 20" LED-BAR i helgen. Denne lyser helt vannvittig 8) Vi får se hvor lenge den får sitte på bilen da... Den bryter jo med det meste av det som står i boka til biltilsynet om ekstralys tenker jeg :-\

Dette så helt strålende (!!) ut. Har du lyst til å dele hva produktet heter, hvor det kan kjøpes, og hvordan du koblet det opp? Dette vil jeg gjerne kopiere!
Hei. Kjøpte min fra kina, litt penger å spare på det... valgte en kombo med Flodbeam og Spot lys, da lyser det også (mye) rett foran bilen, for de som foretrekker det. Mye svingete vei og elg der jeg kjører daglig, liker derfor kombo utgaven. Hvis man kjører ofte på lange strekker og ser langt frem, ville jeg valgt kun Spot. Kjøpte de her : http://www.aliexpress.com/item/free-shipping-CREE-120w-light-bar-8600lumen-output-17inch/793513168.html

Kjøpte rele/kabel fra Biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Belysning-ovrig/Rele--og-kabelsett-for-ekstralys-42600/

Skiltplate, Hella fra Thorshov Bil: http://www.torshovbil.no/hella-universalholder

For meg, ble dette en hel dag med montering, brukte mesteparten av tiden på og forstå hvordan jeg skulle få koblet meg til pluss + polen på batteriet, var egentlig ikke så vanskelig, men ville ikke ødelegge noe. Jeg kan sikkert prøve å ta noen flere bilder av "oppsettet" hvis noen er inntresert?

smaug01

Kjøp Rigid Industries. De får man e merket og fullt lovlig. Kvaliteten er i en helt annen liga for kom igjen folkens, dere kjører ikke i en BMW(premium bla bla bla) og sparer en tusenlapp for å sette på noe Kina ræl?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

i3_X5_730

Kjøpte Xenon ProSystem 6000k, H11, 55w, 12v - samt H11/H8/H9 overgangskabel (H11) hos Ekstralys. Her er resultatet: Kan trygt si jeg er fornøyd. Selvsagt går det noen sekunder før pærene begynner å lyse for full styrke, men for min del gjør ikke det noe.  :)

Ferry

Oj! Det så effektivt ut på bildet ihvertfall.Er det like rått i virkeligheten? Fristende..

i3_X5_730

Sitat fra: Ferry på lørdag 29. november 2014, klokken 17:12
Oj! Det så effektivt ut på bildet ihvertfall.Er det like rått i virkeligheten? Fristende..

Det går vel egentlig ikke an å beskrive hvilket monster i3'en er blitt på fjernlysfronten nå. Effekten er nesten helt uvirkelig. Det MÅ nesten oppleves.  8) Vi vet at nærlysene er gode på i3 ... nå er nærlysene blitt måneslys ... (!)

Real EoN

hoi... der var det lys ja  :)  Blir jeg ikke fornøyd med kina led pærene ser jeg hva som må gjøres !!

edit: Legger ved et bilde av hvordan LED pærene kaster lyset.. håper pakken kommer snart  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

KOBT

Sitat fra: i3_X5_730 på lørdag 29. november 2014, klokken 16:01
Kjøpte Xenon ProSystem 6000k, H11, 55w, 12v - samt H11/H8/H9 overgangskabel (H11) hos Ekstralys. Her er resultatet: Kan trygt si jeg er fornøyd. Selvsagt går det noen sekunder før pærene begynner å lyse for full styrke, men for min del gjør ikke det noe.  :)

Det der så skikkelig bra ut! Hva gjorde du med ballasten, fikk du festen den et lurt sted?
Kolbotn
BMW i3 -14 (mannebil)
Volvo V70 -14 (konebil)

i3_X5_730

Sitat fra: KOBT på tirsdag 02. desember 2014, klokken 12:09
Sitat fra: i3_X5_730 på lørdag 29. november 2014, klokken 16:01

Det der så skikkelig bra ut! Hva gjorde du med ballasten, fikk du festen den et lurt sted?

Lasten kan ikke henge nedover, for da drar den og henger i kablene. Hengte derfor lasten i ett nylontau rett oppforbi luken i hjulbuen. Den ligger trangt, men helt i ro.  8)

snakkis

Sitat fra: LMOR på mandag 03. november 2014, klokken 18:50
Sitat fra: smaug01 på mandag 03. november 2014, klokken 17:46
Det er vanskelig å måle lys grunnet at LED er veldig monokromatisk. En luxmåler måler synlig lys over et vidt register mens LED gir et lys over et veldig smalt register.
Det er vel halogen målingen gjelder nå. Bildet jeg la inn viser et tydelig sterkere lys, men måling er selvfølgelig best.
Bildet ditt viser iallefall et tilsynelatende sterkere lys, men hvordan synes du det er i praksis.
En ting er hvor sterkt lyset er på nært hold, men hvordan er det på avstand.
Jeg bestilte Nightbreaker Unlimited H11.
I praksis kan jeg dessverre ikke se at lyset er noe bedre, heller motsatt faktisk  :(

Nå er det flere usikkerheter med bildene; dårlig kamera, skitt på lyktene, forskjellig fuktighet på veien.
Men jeg opplever iallefall ikke at det er noen forbedring dessverre.

LMOR

Det hadde vært interessant å se bildet med bare nærlys også.
For meg ser det ut som noe ikke er riktig her:
- Det er en svart rund skygge foran venstre lys?
- Fjernlysene burde løftet lyset mer enn det ser ut til på dette bildet.

Min vurdering på min egen bil er at det lyser betydelig sterkere, også på lang avstand. Jeg har benyttet samme lyspærer i flere år på den gamle bilen min, og der var det også stor forskjell.
MEN, jeg skal ikke avskrive muligheten for at det er synsbedrag... Men det er mange tester som burde avdekket det hvis det bare var juks.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

snakkis

Sitat fra: LMOR på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:05
For meg ser det ut som noe ikke er riktig her:
- Det er en svart rund skygge foran venstre lys?
Dét er skit på vinduet  ;)

Jeg kan passe på å vaske lyktene før jeg tar nytt bilde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA