Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 8 år/ubegrenset km garanti på batteripakke???

Startet av Mhagen3, mandag 20. oktober 2014, klokken 17:04

« forrige - neste »

Mhagen3

BKK bytter nå sine 5 eksisterende hurtigladere. Oppgradering fra Chademo-hurtigladere med nye ladere som har tilkobling for Chademo, Combo CCS og Type 2 AC.

Følgende utskiftningsplan følges:


· Dale: 14. oktober 2014

· Halhjem fergekai: 14. oktober 2014

· Fjøsanger: 15. oktober 2014

· Knarvik: 15. oktober 2014

· Oppedal fergekai: 16. oktober 2014

Brukerne må påregne nedetid på hurtigladerne disse dagene.

BKK har lagt ut tilsvarende informasjon på sine nettsider samt at det blir hengt opp informasjon om det samme på de enkelte hurtigladestasjonene.

MrtnRQL



elektrolux

Hva skjer med de gamle laderen? I Tyskland har de blitt tilbudt gitt vekk mot henting.

Kjekt å ha sin egen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sølve

De gamle laderne blir plassert på den nye kjempeladestasjonen på Danmarksplass i Bergen som får mange hurtigladeuttak for alle typer elbiler. Det er BKK som vil drifte også denne.
Bergen

krister461

På sidene til BKK fant jeg også følgende:
"BKK jobber også med å bygge fire nye hurtigladestasjoner for elbiler på Mongstad (Lindås), Trengereid (Bergen), Straume (Fjell) og Romarheim (Masfjorden). Etter planen skal disse være driftsklare i løpet av november måned 2014."

http://www.bkk.no/om_oss/media/Nyheter_og_pressemeldinger/article43444.ece

:)

MrtnRQL

Stod 2timer i ladekø på Dale i går. var 4leafer forran meg, som absolutt skulle lade 100%.

Men det som er litt irreterende er at det er bare 1bil som kan lade om gangen, då må man bare vente sjølv om du har CCS og leaf benytter Chademo. Kan skjønne at det er slik på fjøsanger, der infrastrukturen er litt annerleis men på dale burde det jo ha vert nok strøm til å lade flere biler samtidig. Usikker på dei på halhjem, knarvik osv.

I Eidfjord og Norheimsund kan ihvertfall lade fleire biler om gongen. Noen som veit om dette kommer for BKK sine ladere i bergens regionen og? 

Thomas Parsli

Sitat fra: MrtnRQL på mandag 10. november 2014, klokken 11:00
Stod 2timer i ladekø på Dale i går. var 4leafer forran meg, som absolutt skulle lade 100%.

Hva slags prismodell er det på denne laderen?

Jeg finner det usannsynlig at alle fire skulle kjøre så langt at de måtte ha 100%, så siden (mange) mennesker er asosiale av natur må slikt begrenses med makstid eller progresiv prising.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

MrtnRQL

Prisen er gratis, så det er nok derfor noen lader 100% tar jo ca 10min siste 10% - Usikker på kor langt det skulle.

Burde ha vert nok strøm til at flere kunne lada samtidig. Skulle heller betalt for det, om det er det som er problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA