Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av arnejorg1, mandag 20. oktober 2014, klokken 15:32

« forrige - neste »

arnejorg1

Jeg har problemer med power charge på min think 2008 med zebra batteri. Jeg trykker kjapt 2 ganger på knappen slik det er beskrevet. Da skal det være lange blink, men det er det ikke. Jeg har koplet til 16 amper stikkontakt og målt strømmen. Jeg kommer på mellom 11 og 12 amper uavhengig om jeg kopler til 10 amp eller 16 amp. Kan det ha noe og si at batteriet er for varmt?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Go-carter

R&S fjernet muligheten for PowerCharge på en del av bilenen som ikke hadde godt av dette. Blant annet noen av 2008 modellene. Det pleier stort sett å være en kabel som er tatt av inne i ladekabelkladden. Men som sagt, så er det jo en grunn til dette. De tidlige PCU'ene har ikke godt av hurtiglading.

Er du i tvil kan du ringe R&S og oppgi regnr, så kanskje de har gjort dette.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

arnejorg1

Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

arnejorg1

Ringte r&s i dag, men de hadde ikke mye service på think lenger, ialefall ikke 2008 modell. Jeg fikk nummeret til en som har jobbet der før, men han kunne ikke noe om 2008 modellen. R&S anbefalte elbilmec, men han mente at zebra batteriet ikke kunne lades på 16 amp. Rart, dere lader vel zebra på 16 amp. dere?

Tror ikke noen klarer og fikse den laderen, så jeg har sendt mail til Elbilhjelpen for og høre om han kan skaffe meg en ny.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Go-carter

Du ringte ikke R&S på lillestrøm vel? Det er kun R&S Asker og Bærum som server disse. Der har Fredrik god peiling på alle årganger av Think, og Stein-Erik(?) som jobbet der tidligere har også mye god kunnskap.

Jeg lader på 16 amp flere ganger i uka, så det er ikke noe problem nei. Dog så var det noen av de veldig tidlige Thinkene som kun hadde 9 og 11 ampere som valg. Da var 11 ampere PowerCharge,
Poengterer nok en gang at du bør sjekke om "PowerChargen" din er fjernet, for hvis den er det og du aktiverer den igjen løper du en risiko for å ødelegge PCU.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

arnejorg1

Ja. Jeg ringte Asker & Bærum og det jeg fikk vite at de ikke tok service på 2008 modell. Skulle nesten tro at de ikke hadde mange think i året inne til service, siden de viste så lite. PCU-en er jo forseglet, så der kommer jeg ikke inn. Men jeg får bestille en ny kabel. Batteriet var nytt i 2012, så det tåler nok 16 amp. Den kan jo umulig være satt ned til 11 amp fordi batteriet ikke tåler det. Det var Bjørn sunne som jobbet der før jeg fikk nummeret til, ikke Stein-Erik
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Lynet

Var innom R&S sist søndag, da sto det ihvertfall 12 Think City på vent for reparasjon der.
Hvis du måler 11-12A trekk lader den maks, hvis den er i 10A modus skal den trekke ca 9,8A maks, også når varmen kobles inn.
Hvis du setter den på power charge lader den med ca 13A og når varmen kobler inn trekker den ca 16A.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

arnejorg1

Måtte ha snakket med feil person. De sa iallefall at de ikke tok service på 2008 modell.

Kabelen trekker 11-12 amper, men lampene lyser som om den lader 10 amp., det blir ingen forandring om jeg trykker på power charge. Målingen jeg gjorde er inkl. det den bruker på og holde batteriet varmt. Det var alt kabelen trakk av strøm. Hadde jeg hatt power charge skulle det ha vært 16 amp til sammen, eller iallefall 15, hvor 2 amper til går til batterivarming?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Poppe

What is your VIN nr ? If starting with 4xxx you have a preproduction vehicle, if starting with 5xxx it's from production and you should be able to charge with 16A.
Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

arnejorg1

Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Go-carter

Sitat fra: arnejorg1 på fredag 17. oktober 2014, klokken 16:43
551-1010D

Han tenkte på understellsnummeret ditt. Det begynner med YYC, og står oppe ved frontruten.

Evt, hvis du har registreringsnummeret ditt kan det søkes frem.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

arnejorg1

YYCFT26B38J004159

You mean the last numbers. Then you think it can not be charged with 16 amp?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

hma

VIN J004xxx betyr at du har en prøveserie bil med pcu gen0.
Flere av disse har hw-begrenset ladeeffekt. Det er mulig å oppgradere dersom man tar ut PCU.

Se denne tråden for detaljer:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8757.msg110251.html#msg110251
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

arnejorg1

Hmm.. Fins det noen i Sør-Trøndelag som kan hjelpe meg med dette? Eksisterer Trondheim thinkers?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Arnie

Trondheim Thinkers eksisterer. Send meg en PM med navn og telefonnummer.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA