Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vossen 22" selges privat, ubrukt, fritt valg - til kun 24000,- !

Startet av Morten M, mandag 20. oktober 2014, klokken 07:47

« forrige - neste »

Morten M

Nå som temperaturen er rundt 10 grader har jeg kun fått ut 100 km. Er det andre som har merket en slik forandring? Bilen har nå gått ca 12.000km, nettopp vært inne til en eller annen oppgradering. Tidligere har jeg uten problemer fått ut ca 130 km. Varmen på 21 grader og kjører etter egen mening ganske økonomiskt. 

Terjer

#1
Sitat fra: Morten M på torsdag 09. oktober 2014, klokken 10:26
Nå som temperaturen er rundt 10 grader har jeg kun fått ut 100 km. Er det andre som har merket en slik forandring? Bilen har nå gått ca 12.000km, nettopp vært inne til en eller annen oppgradering. Tidligere har jeg uten problemer fått ut ca 130 km. Varmen på 21 grader og kjører etter egen mening ganske økonomiskt.

Min har lengere estimert rekkevidde enn som så, rundt 120-130km 140-150 km ved 10 grader.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Caspar

Hva ligger du på i snittforbruk kW/H pr mil.? (nederst til venstre i musekinoen)
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Tbeinet

Jeg fikk ut 100 km av min i går, da med varmen på 24 grader og setevarme. Og det inkluderer en halvtime sittende og vente i påslått bil med varmen på.

Det vil si, jeg fikk 55 km og da var jeg litt under halv tank og den estimerte 45 km igjen.

Varmeapparatet stikker av med veldig mange kilometer. Hvis jeg er sent ute til jobben og ikke vet om jeg får ladet så kjører jeg med Eco+ - altså uten varmeapparatet. Og har på varmen i setet i stedet, gir god varme, men tar relativt lite strøm.

Det hjelper også å sette på varmen vie Car Net før man kjører av gårde, da bruker man en del mindre strøm i startfasen. Det forutsetter at ladekabelen står i da.

tlauri

Jeg får estimert 149km fulladet ved ca 10 grader når jeg starter opp. Varmen på 21 grader og AC avslått. AC trekker mye strøm...

Terjer

Sitat fra: Morten M på torsdag 09. oktober 2014, klokken 10:26
Nå som temperaturen er rundt 10 grader har jeg kun fått ut 100 km. Er det andre som har merket en slik forandring? Bilen har nå gått ca 12.000km, nettopp vært inne til en eller annen oppgradering. Tidligere har jeg uten problemer fått ut ca 130 km. Varmen på 21 grader og kjører etter egen mening ganske økonomiskt.

Slik så det ut i dag tidlig, fulladet og oppvarmet bil med innetemperaturen stilt inn på 27 grader.




Etter 60 km kjøring med kupetemperaturen stilt inn på 22 grader og en utetemperatur som var nede i +1 grad, endte rekkevidden på 58 km.



Bilen har gått 20.000 km.
VW e-up! - Aurskog-Høland

ludobrikke

I går kjørte jeg Oslo - son og tilbake. 98 km på telleren og 12 km igjen da jeg parkerte hjemme. Da gikk det fort nedover (var litt sent ute til håndballkamp) på motorveien og litt saktere hjem igjen. ca 10 grader. Ikke oppvarmet bil og normalmodus helt til bilden slo på eco selv da det gjensto 30 km på batteriet. Hadde håpet på litt mer rekkevidde.
Min bil er noen uker gammel og har gått 600 km.

Blå E-up i Oslo

moonbuggy

Forskjellen på å kjøre fort og ikke fullt så fort på motorveien, utgjør 3 kwt/100km for e-golf.
Det er forskjellen på 100km/t kontra 80 km/t. M.a.o. for hver mil man kjører i 100km/t kontra 80km/t, så "taper" man ca. 2 - 2,5km rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA