Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr

Startet av TS, søndag 19. oktober 2014, klokken 15:45

« forrige - neste »

TS

Forstår at sjansen er liten her, men større sjanse enn på finn..

Selger Tesladrømmen for å klare meg med kortere rekkevidde og lavere kapitalkostnad til ny Tesla står tunet om et år ..
Har fått tilbud om å få helt ny fullspekket Leaf fra merkeforhandler i innbytte, men slik jeg har forstått det har Soul bedre rekkevidde og bagasjeromsplass. (?)
Leafen kan leveres på en uke, Soul tar mange måneder ..

Send PM dersom det er aktuelt

Sletter innlegget om det blir for markedsrettet for forumet ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

emil

Soul EV i standardoppsett har mye mindre bagasjerom enn Leaf. Var ikke snakk om at jeg fikk hundeburet som går fint inn i Leaf og Zoe inn i bagasjerommet på Soul. Man kan kan riktignok fjerne noe av det som ligger i gulvet og på den måten få litt mer plass.

Når det er sagt, og etter snart 14 måneder som Leaf eier tror jeg at jeg ville valgt en Soul EV hvis jeg skulle kjøpe ny bil i dag. Ikke det at jeg ikke er fornøyd med Leaf, men føler at Soul gir mye mer for pengene akkurat nå.

Ser forresten ut som om det står flere foran forhandleren i Kristiansand (gjorde det sist jeg kjørte forbi), men det kan være at det bare var biler som ventet på at kundene skulle plukke de opp.

TS

Sitat fra: emil på onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:31
Soul EV i standardoppsett har mye mindre bagasjerom enn Leaf. Var ikke snakk om at jeg fikk hundeburet som går fint inn i Leaf og Zoe inn i bagasjerommet på Soul. Man kan kan riktignok fjerne noe av det som ligger i gulvet og på den måten få litt mer plass.

Når det er sagt, og etter snart 14 måneder som Leaf eier tror jeg at jeg ville valgt en Soul EV hvis jeg skulle kjøpe ny bil i dag. Ikke det at jeg ikke er fornøyd med Leaf, men føler at Soul gir mye mer for pengene akkurat nå.

Ser forresten ut som om det står flere foran forhandleren i Kristiansand (gjorde det sist jeg kjørte forbi), men det kan være at det bare var biler som ventet på at kundene skulle plukke de opp.

Og jeg som syntes Zoe hadde for dårlig bagasjerom. .. :o

EGolf må jo da være overlegen ift de andre..
Merker at det blir svært tungt å gå fra Model S med sine to bagasjerom.. :-[
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 

TS

Sitat fra: nime01 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 21:07
Det går ikke mengder av bagasje inn i e-Golf heller. Sånn rent praktisk virker det som om man får mer inn i en Zoe eller Soul, men alle bilene er av den kompakte typen, så det er ikke annet å forvente at bagasjeplassen er noe begrenset.
Vel, jeg tror ikke noen annen elektrisk familiebil klarer å få inn den mest massive singelbarnevognen på markedet uten å ta av den øvre delen
Emmaljunga Classic i eGolf lånt av Møller for test :
Des 14 SOLGT med sorg:
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:

Gnilre

Er på reise nå og i Soulen gikk det kun en normalkoffert i bagasjerommet. En trillekoffert som går inn i flykabinen ble plassert foran passasjersetet. En stor ryggsekk gikk i det ene barnesetet bak mens sønnen min sitter i det andre barnesetet. Ikke all verden å skryte av det bagasjerommet nei, men vi har kjøpt bilen som en bybil og er nesten strålende fornøyd med bilen. Og nå sitter vi i et fly som har wifi - jammen har teknologien kommet langt  ;D
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

heidu

Etter å ha prøvekjørt Leaf, e-Golf, Zoe og Soul, er det den sistnevnte bilen som har den minste bagasjekapasiteten. Dette ser du fort hvis du leser spesifikasjonene til de ulike bilene på antall liter de har. Vet at noen prøver å få Soul i et bedre lys ved å si at det er lettere å bygge i høyden, samt at det ikke er et "bulkete" bagasjerom, men det hjelper svært lite når lengden og bredden er mindre. Hvis jeg ikke husker feil, så har Soul 281L mot Leaf som har 384L.

ElSoul

Men du glemmer er par vesentlige ting heidu. Soul har god lastebredde hvilket gjør det praktisk, samt at det mål du her oppgir ikke tar med rommene under plata.

Uansett, man handler jo ikke Kiaen fordi den har mye bag.plass. Men jeg sjekket nøye under prøvekjøring, og fikk både barnevogn,og 3 handleposer inn med letthet. Det holder for de fleste som kjøper slik bil.

heidu

Det er jo forsåvidt riktig. Likevel er den praktiske tilgjengelig plassen mindre.
De målene under plata er vel ikke medregnet for en grunn, ettersom det er rom laget for oppbevaring av kabler og det er laget av isopor.

Jeg er helt enig. Jeg bestilte den fordi den var totalt bedre enn konkurrentene og i mine øyner var det kun bagasjeplass som trakk stort ned.

Har ikke prøvd å få en barnevogn inn, dog må den kanskje være relativt liten? Likevel, impressive.

Miljøbil

Hei jeg får inn noen Kia Soul EV Executiv. Farge svart med rød .
De kommer første uken i Desember.
Send meg epost på post@bergenelbilas.no for å reservere.
Pris 279 000 kr

Mvh
Asfa fra Bergen Elbil AS

Ona IX

Sitat fra: Miljøbil på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 00:54
Hei jeg får inn noen Kia Soul EV Executiv. Farge svart med rød .
De kommer første uken i Desember.
Send meg epost på post@bergenelbilas.no for å reservere.
Pris 279 000 kr

Mvh
Asfa fra Bergen Elbil AS
Lover godt at forhandleren skriver feil navn! Exclusive, ikke executive..
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

heidu

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: heidu på torsdag 09. oktober 2014, klokken 20:16
Etter å ha prøvekjørt Leaf, e-Golf, Zoe og Soul, er det den sistnevnte bilen som har den minste bagasjekapasiteten. Dette ser du fort hvis du leser spesifikasjonene til de ulike bilene på antall liter de har. Vet at noen prøver å få Soul i et bedre lys ved å si at det er lettere å bygge i høyden, samt at det ikke er et "bulkete" bagasjerom, men det hjelper svært lite når lengden og bredden er mindre. Hvis jeg ikke husker feil, så har Soul 281L mot Leaf som har 384L.

Jeg har også prøvekjørt samtlige elbiler. Soul EV har faktisk tilnærmet like stort bagasjerom som Zoe og Leaf i utgangspunktet, men måten de har bygget opp med plater og skiller gjør at man mister omtrent 100 liter. Ved å ta ut alle bagasjeplatene og legge "topplaten" helt i bunn så får man tilbake deisse 100literne (hadde de utnyttet brønnen som opprinnelig er laget for et reservehjul hadde det sikkert vært mulig å tjent inn 30-40 flere liter).

I mine øyne er Soul det beste valget i segmentet under Tesla, men den er ikke perfekt i alt og jeg forstår godt de som velger eGolf ut i fra andre vurderinger.

moonbuggy

Det var mitt syn også. Uheldigvis testet jeg en BMW i3 rett før jeg prøvekjørte Soul EV, som jeg skulle kjøpe.
Men, akk, det ble retur til BMW i3. Kjøreopplevelsen i Soul EV skuffet i forhold til i3. Litt surt, egentlig med tanke på pris og sannsynligvis noen km lenger rekkevidde i Soul.

Lasse70

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:17
Det var mitt syn også. Uheldigvis testet jeg en BMW i3 rett før jeg prøvekjørte Soul EV, som jeg skulle kjøpe.
Men, akk, det ble retur til BMW i3. Kjøreopplevelsen i Soul EV skuffet i forhold til i3. Litt surt, egentlig med tanke på pris og sannsynligvis noen km lenger rekkevidde i Soul.

Selv ble jeg ikke noe imponert over BMW syntes blant annet bakdørene var utrolig upraktisk, man må jo åpne fordøra for å kunne åpne bakdøra :-) Men heldigvis har vi alle forskjellig smak. Har prøvekjørt "alle" andre enn Kia, men det er kia jeg har valgt :-) ble bestilt tidlig i september.
Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

Igloo

Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA