Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr

Startet av Bushy, lørdag 18. oktober 2014, klokken 17:16

« forrige - neste »

Bushy

Hei. Ser 2 ting begynner å nærme seg...
Vinter og utlevering av tesla
S75D sept. 17

B_Tesla

Har litt samme problem som deg. Har egne 20", som Tesla ikke vil sette på. Det er ikke ulovlig å kjøre uten vinterdekk - loven sier man skal være skodd etter forholdene. Er det bart er det ok. Så min plan er at dersom det er bart kjører jeg over veien til nærmeste dekkbutikk. Er det snø/is stiller jeg med NAF-bil på levering. Mulig Tesla finner en løsning dersom jeg står der å ringer etter veihjelp. Kan ikke se at det tar seg bra ut at folk må stille med taubil for å hente sine nye biler til 6-7 hundre høvdinger. Men for all del, Tesla...

I ditt tilfelle ville jeg bestilt omlegging på nærmeste dekksenter i drammen, og meldt meg inn i NAF. Er vel to-tre gratis veihjelp i året eller noe slikt på fullt medlemskap. Tørr asfalt er alt ok. Is, så er det bare å ringe etter hjelp.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bushy

Så sant. NAF blir nok en billig forsikring i tilfelle her. For det er uaktuelt å la den stå igjen iallfall ;p
Sjekket statistikk fra nov 2013. Det kom ikke minus før di siste dagene. Å det var helt opp til 10 pluss på dagen stort sett vær dag. Så skal vel gå bra
S75D sept. 17

Guybrush

Og bilen kommer med helårsdekk, så ulovlig blir det ikke uansett.

B_Tesla

Er ikke slik at helårsdekk gjør det lovlig å kjøre uansett. Blir ikke praktisert mye, men skodd etter forholdene kan I ytterste konsekvens bety at man ikke kan kjøre på helårsdekk - eller piggdekk for den saks skyld. Nå kommer min på 21", så da er det uansett ikke helårsdekk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bucephalas

Har lest ett eller annet sted at folk har benyttet Dekkmestern. De ligger på andre siden av bygget for Tesla om jeg tolker kartet rett. Skal selv motta min Model S i desember, og planlegger å bare kjøre rundt hjørnet og legge om der.

espenhogbakk

Ja det ligger vistnok en dekkforhandler vegg i vegg med Tesla, så bestill time hos de ved levering så for du lagt på hva du vil.

mariowing

Hvis man har bestilt bilen med vinterdekk inkludert så antar jeg at den kommer levert med det påmontert når man har utlevering i desember? Noen som vet?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Asarin

Sitat fra: mariowing på fredag 07. november 2014, klokken 12:27
Hvis man har bestilt bilen med vinterdekk inkludert så antar jeg at den kommer levert med det påmontert når man har utlevering i desember? Noen som vet?

Jeg får bilen min i slutten av november, min DS ringte meg og bekreftet at jeg ville ha vinterdekkene på. I tillegg så spurte hun om hvor jeg ville ha sommerdekkene, i bilen - eller på dekkhotell hos Vianor (som Tesla betaler for). Dekkhotellet er også med omlegging. God service fra Tesla synes jeg. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

mariowing

Fikk en mail med tilbud om dekkhotell ja så jeg håpet at det var slik du nå bekrefter. Takk for svar :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Muffinman

@asarin: Tilbød de seg å legge dekkene i bilen for deg? Det måtte jeg fint gjøre selv og ingen hjelp å få ved utlevering. Sikkert redde for å bli saksøkt om det skulle bli en ripe.

Asarin

Sitat fra: Muffinman på fredag 07. november 2014, klokken 20:54
@asarin: Tilbød de seg å legge dekkene i bilen for deg? Det måtte jeg fint gjøre selv og ingen hjelp å få ved utlevering. Sikkert redde for å bli saksøkt om det skulle bli en ripe.

Yes, DS spurte om de skulle legge dekkene i bilen før jeg kom ned, eller om jeg ønsket dekkhotell. Det er rimelig dårlig service at du måtte gjøre det selv..
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Muffinman

Jepp, lempet de inn selv mens DS stod og så på og mumlet noe om at de hadde ikke lov til å gjøre det. Det er over et år siden så man har vel tatt til vettet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA