Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av Haldenser, lørdag 18. oktober 2014, klokken 12:43

« forrige - neste »

elbil-1

Gratisladeren på mcd kungelv nord for gtborg er ute av drift pga store veiarbeider i ontådet.

Enkelt å konmme seg fra gtborg til oslo:

Fortum lader ved ullevi i gtborg (circle k)
Gratislader eller fortum mcd ved håby
Gratislader tanum shopping (clever på prerm stasjonen rett ved også)
Fortum mcd sarpsborg
Osv oppover mot oslo

I tillegg flere clever ladere oppover langs e6

Men det beate du kan gjøre er å legge bilen i 85-90kmh - da kjører du mytte lenger på en lading og totaltiden blir ikke så forskjellig.

Beckern

Jeg oppdaget status på Kungälv litt vel sent. :(
Det er visst sånn det skal være på langtur med elbil i dag. Noe går galt med hurtiglader hver gang.
Regn også med godt tid i forhold til ICE.
+ ca 2 timer. Å kjøre i 80-90 fremfor 130-140 som mange gjør med ICE utgjør nærmere en time i ren kjøretid.
2-3 ladinger blir også ca en time ekstra.
Pga trøbbel i Kungälv brukte jeg selv nærmere 6 timer ned. Det hadde tatt 3 med min forrige bil.
Jeg må innrømme at jeg har gjort min siste jobb-tur til Gtb i kortrekkevidde-elbil.
Det går men jeg har ikke fire timer å kaste bort på en dagstur.

leafnor

Sitat fra: Beckern på onsdag 22. juni 2016, klokken 15:48
Det er visst sånn det skal være på langtur med elbil i dag. Noe går galt med hurtiglader hver gang.
+ ca 2 timer. Å kjøre i 80-90 fremfor 130-140 som mange gjør med ICE utgjør nærmere en time i ren kjøretid.
Pga trøbbel i Kungälv brukte jeg selv nærmere 6 timer ned. Det hadde tatt 3 med min forrige bil.
Jeg må innrømme at jeg har gjort min siste jobb-tur til Gtb i kortrekkevidde-elbil.
Og fartgrensen er?  ???
Leaf 2012/Aug 160.000 km

AmocoCadiz

Sitat fra: Beckern på onsdag 22. juni 2016, klokken 15:48
Synd at det fortsatt er slik i 2016, tross alle intensjoner og medieomtale om utbygging og satsing på store ladenettverk fra de ulike operatørene i Skandinavien.
Men faktum gjenstår, steder med kun en hurtiglader er veldig sårbare, noe mange lokasjoner mellom Svinesund og Malmø er. ( er noen gode unntak Tanum feks, men ellers er mange lokasjoner single)

I Norge som er kommet videre til neste elbilsfase av utviklingen ( starten på massemarked i stedenfor pioneermarked) , legges det vel opptil minimum 2 ladere pr lokasjon, allerede en stor forbedring, i tillegg ser vi en del lokasjoner med konkurerende hurtigladeaktør i nærheten, da blir fail-safen enda bedre.

Gnilre

Jeg visste at Kungelvladeren var ute av drift 18-19.juni.

Hadde litt rekkeviddeangst og hadde lyst å prøve Clever og Fortum i Sverige så på etappen Drammen - Gøteborg ladet jeg 4 ganger: Sarpsborg (Fortum), Tanumshede (Gratis), Munkedal (Fortum), Stenungsund (Clever). Stoppet på 70 % bortsett fra Tanumshede hvor vi gjorde litt innkjøp. Ladetid på turen: 70 minutter.

På returen holdt det med to ladinger: Med fulladet batteri fra parkeringsplassen på Liseberg kjørte vi i ca 100 - 105 km/t der det var 110-soner og rakk frem til Tanumshede med 5 % rest på batteriet. Ladet til 88 % og så var neste stopp Kiwi, Rygge før vi var hjemme. Ladetid: 55 minutter.

Kjører en Kia Soul og på returen var det kanskje en time ekstra pga elbil. 55 minutter lading og kanskje 5 minutter pga litt redusert hastighet. Men vi hadde jo stoppet og gjort noen innkjøp eller dopause uansett, så jeg tenker at 30 minutter ekstra kjøretid pga elbil er mer reelt. Det blir nok elbil på neste års Lisebergtur også !
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA