Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av Haldenser, lørdag 18. oktober 2014, klokken 12:43

« forrige - neste »

Haldenser

For en som kunne tenkt seg videre på E6 sør for grensa har det til nå vært sørgelig lite lademuligheter på svensk side.
Gledelig er det derfor at jeg leser at en ny McDonalds under oppføring i Munkedal vil få Chademo/CCS +AC lader fra Fortum! Fra før er det kun en Chademo lader i Henån/Orust som ligger en omvei fra E6, og en drøy distanse fra grensen som garantert vil gi rekkeviddeangst.
For dere med CCS lademuligheter er det også nå mulig å hurtiglade i Skee, syd for Strömstad, hos Nilsson Bil i deres åpningstider.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Gliderman

Kanon. Da er Gøteborg lett tilgjengelig med hurtiglader også i Kungälv.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

ganton

Etterlengtet ladestasjon, tipper den blir mye brukt!!  Restauranten åpner visstnok rundt 10.des.

E6 124 km mellom McDonalds/Fortum CCS hurtiglader i Sarpsborg og McDonalds/Fortum Munkedal. 110/100 km/t største deler av veien så her får man legge seg bak en trailer i 90 ;)

Hva er betalingsmodellen hos Nilsson Bil?

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Gnilre

Jeg har sjekket hurtigladekartet nå og det ser ut til å være godt med hurtigladere i Sverige fra Svinesund til Gøteborg langs E6. Clever og Fortum har flere stasjoner jeg har tenkt å benytte på vei til Gøteborg.

Etter hva jeg kan se er hurtigladerne til Fortum på Tanum shoppingsenter gratis. Og ladepunktet, McDonald's Kungälv rett før Gøteborg er også gratis. Stemmer det fremdeles ? Noen som har vært der i det siste ? Er det verdt å satse på disse stasjonene eller er de fulle av nordmenn som tenker likt med meg ?

Andre erfaringer det er verdt å dele på denne ruten ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

tutti

Er det kaos overalt ellers så har Trollhätten kjøpesenter flere gratis hurtigladere.

ellen

Gratis hurtiglader på Norbysenteret også. ChaDeMo/ Combo og 22kw AC
E-up    2014
E-golf  2014

Elmo

Sitat fra: Gnilre på mandag 06. juni 2016, klokken 14:42
Hurtigladere på Preem Q8 bensinstasjoner er gratis.
Hvis du bruker www.uppladdning.nu så er alle gratis ladere markert grønne.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

leafnor

Sitat fra: Elmo på mandag 13. juni 2016, klokken 21:20
Sitat fra: Gnilre på mandag 06. juni 2016, klokken 14:42
Hurtigladere på Preem bensinstasjoner er gratis.
Hvis du bruker www.uppladdning.nu så er alle gratis ladere markert grønne.
Virker som Clever har tatt over driften av Preemladere, i allefall Preem Uddevalla og Tanumshede.
http://services.clever.dk/pcmapr.html
Leaf 2012/Aug 160.000 km

AmocoCadiz

Sitat fra: ellen på mandag 13. juni 2016, klokken 20:37
Denne har ikke vært gratis siste 3 uker, men må betales med Vattefalls betalingssystem.
Er den endret til fri igjen nylig?

Elmo

Sitat fra: Elmo på mandag 13. juni 2016, klokken 21:20
Hurtigladere på Preem bensinstasjoner er gratis.
Sitat fra: leafnor på mandag 13. juni 2016, klokken 22:14
Virker som Clever har tatt over driften av Preemladere, i allefall Preem Uddevalla og Tanumshede.
http://services.clever.dk/pcmapr.html
Sorry, jeg husker feil.  Ikke Preem, men Q8 - er gratis.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

AmocoCadiz

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 14. juni 2016, klokken 00:41
Denne har ikke vært gratis siste 3 uker, men må betales med Vattefalls betalingssystem.
Kan svare selv, Nordby hurtiglader er kun mot betaling med Vattenfall kort eller sms

Arha

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 15. juni 2016, klokken 00:51
Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 14. juni 2016, klokken 00:41
Kan svare selv, Nordby hurtiglader er kun mot betaling med Vattenfall kort eller sms
..eller appen Ladda elbilen.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

El1

Må man ha ladda elbil appen og registrere kredittkort for å få ladet I Sverige eller er det en brikkeløsning som I Norge? Hva bruker dere som kjører langt Sør?  Evnt Danmark? Vurderer elbil til København!

Arha

Norsk Fortumbrikke virker også i Sverige, (men ikke Elbilforeninga sin bikke).
Svensk eller dansk Cleverkort virker begge på Clevers ladere i både Sverige og Danmark.
Ladda elbilen kan brukes på Vattenfalls ladere på Norbysenteret og i Uddevalla.
Det er også enkelte gratisladere (f.eks. på Tanum kjøpesenter), sjekk uppladdning.nu.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

leafnor

Sitat fra: El1 på torsdag 16. juni 2016, klokken 00:28
Må man ha ladda elbil appen og registrere kredittkort for å få ladet I Sverige eller er det en brikkeløsning som I Norge? Hva bruker dere som kjører langt Sør?  Evnt Danmark? Vurderer elbil til København!
I forberedelse for Dana-Cup i sommer og tur med Leaf dit, har jeg bestilt Clever-kort på den svenske siden. Det er gratis å få, og regning i posten etter bruk.
I tillegg Fortum sin brikke.
Tenker å lade på Clever i Danmark, og så fra Gøteborg og hjem til Norge blir det en miks, Clever, fortum eller gratis lader på Håby og/eller Tanumshede.
E-On har også noe i Danmark, men upraktisk fordi de har abonnementløsninger og 100 DKK per lading, som for en Leaf blir uforholdsmessig dyrt. Clever holder i masse for mitt besøk.
Sjekk: http://services.clever.dk/pcmapr.htmlfor kart, og bestille "FRI" kort her: http://clever.nu/kop-laddkort/   , fikk kort i posten på under en uke.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA