Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uoriginal 16A Schuko ladekabel til Golf, og dekktrykk

Startet av Leif1, lørdag 18. oktober 2014, klokken 11:59

« forrige - neste »

Leif1

Snakket akkurat med et par karer fra kraftlaget i Tingvoll mens jeg ladet.
Ny trafo er kommet og denne skal kobles til nå, fra i morgen tidlig og til natt til fredag.
Da blir det heldødt i denne perioden.
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Flaks at jeg skal overnatte på runden torsdag-fredag denne uka da. Schuko over natta bør holde.

Takk for heads up! (Og fy for at man ikke evner å legge ut driftsmeldinger på SC nettverket...)

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

fonberg

Sitat fra: hgs på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:53
Og der kl 2253 kom driftsmeldingen!

Hvor finner man disse driftsmeldingene dere snakker om? I bilens navigasjon?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Oreo

Aspøya Supercharger midlertidig stengt
Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på alternative lademuligheter i området.
Kjære Model S eier,

Grunnet arbeid i forbindelse med utvidelse av kapsasiteten ved Superchargeren på Aspøya behøver vi å holde den stengt i det følgende tidsrommet:

Onsdag 8. Oktober 07:30 til Torsdag 9. Oktober 24:00.

For å dekke dine ladebehov i dette området finnes følgende alternativer:

22kW Kristiansund Sentrum
Gassverktomta, Fosnagata 30, 6509 Kristiansund
Du trenger din egen type 2 kabel og må betale med Grønn Kontakt RFID brikke, SMS eller app.

22kW Valsøyfjord
Valsøya Fjordcamping, 6687 Valsøyfjord
Du trenger din egen type 2 kabel og må betale med Grønn Kontakt RFID brikke, SMS eller app.

22kW Averøya
HTL Elektro, Bruhagen, 6530 Averøy
Du trenger din egen type 2 kabel og får tilgang via telefonen din.

På Fredag 10. Oktober åpner Aspøya igjen for våre kunder med 8 stasjoner i full drift.

Tesla Motors
Drammensveien 130
0277 Oslo | Norge
Privacy Policy
| Unsubscribe
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Leif1

De skal bytte ut hovedtrafoen fra høyspenten.
Dette ble forøvrig den største trafoen i kommunen sa de.
Konvertitt fra S til X

bb

Det er bra at Tesla sender ut informasjon i alle fall. Spørs hvem som får denne mailen. Sannsynligvis er det bare nordmenn som er berørt. Men det kan jo tenkes at det er en stakkar fra utlandet som blir stående fast der fordi mailen aldri kom til vedkommende.

De burde ha hatt live status via navigasjonen i bilen. Og der burde det ha stått at for eksempel 5/8 stalls er i bruk.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OddB

Sammenlignet  med andre  ladestrømleverandører synes jeg dette er akseptabelt 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

fonberg

Det kunme gjerne vært en lenke til side med aktuelle driftsmeldinger herfra: http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
På den siden burde driftsmeldingene sorteres etter nasjonalitet.

Men enig i at den mailutsendelsen i går er ei ok løsning - som Bjørn sier med forbehold om hvem som får den.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bb

For ca. en måned siden kjørte jeg fra Brokelandsheia mot Lier og trodde at jeg kunne lade der. Klokka var rundt 01 på natta. Jeg ville fort fram og sparte derfor ikke på strømmen. Da jeg kom fram til Lier med ca. 10 km rekkevidde viste det seg at begge sider av Lier var nede. Hadde jeg visst dette på forhånd kunne jeg ladet nok i Brokelandsheia.

Selv om jeg hadde fått beskjeden en time før jeg ankom Lier kunne jeg satt i gang tiltak for å spare på strømmen og finne alternative ladere. Siden jeg måtte finne ut the hard way så ble det mye bortkastet tid. Supporttelefonen som står på alle SCene var dessuten ubemannet på natta. Denne burde etter min mening være bemannet 24 timer siden SCer er såpass kritiske for langturer.

Enden på visa var at jeg spiste ca. 5 km av zero mile protection og kom meg til Liertoppen der jeg ladet på Fortums 22 kW ved McDonald's. Jeg ble minst 2-3 timer forsinket på grunn av dette. Det har noe med at jeg bare har strøm mellom kl 03 og 08 i fellesgarasjen. Og for å ikke komme fram helt tom måtte jeg lade en god stund.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Jeg har ikke fått varselet på e-post.
Som andre skriver - at ladere fungerer er helt kritisk og bør være lett tilgjengelig informasjon for alle.

Stabiliteten (eller mangel på dette) har jo vært svært ødeleggende for ryktet til CCS/CHAdeMO, og det er ekstremt viktig at Teslas nettverk oppleves som 100% oppe. Feil kan skje, og da er det veldig bra at Tesla i tillegg til å varsle også informerer om alle 22kW punkter i nærheten slik at man ikke blir så veldig forsinket.
Men infoen må ut til alle berørte umiddelbart når det er verifisert at laderne er nede. Kjipt å komme til Alvdal og strande der pga nedetid når man kunne kjørt Gudbrandsdalen (eksempelvis) :)

Heldigvis virker laderne svært stabile, men det skal lite til å rive ned et godt rykte, og mye til å gjenoppbygge et ødelagt rykte (ref CCS/CHAdeMO).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:05
Som andre skriver - at ladere fungerer er helt kritisk og bør være lett tilgjengelig informasjon for alle.

Har du krysset av for "Send me updates" inne på profilen din på teslamotors.com? Jeg har det; mulig det er denne som avgjør om man får meldinger eller ikke. Det hagler ikke akkurat inn mail fra dem, men de kunne med fordel hatt en egen avkrysning for å bare motta driftsmeldinger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Sitat fra: cra på onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:22
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:05

Har du krysset av for "Send me updates" inne på profilen din på teslamotors.com? Jeg har det; mulig det er denne som avgjør om man får meldinger eller ikke. Det hagler ikke akkurat inn mail fra dem, men de kunne med fordel hatt en egen avkrysning for å bare motta driftsmeldinger.
Du har helt rett. Jeg sjekket nå, og denne boksen var ikke huket av. Har denne boksen vært der hele veien? Tror ikke jeg har sjekket profilen min siden sommeren 2013, men utelukker ikke at jeg har fjernet en hake for å unngå spam. Driftsmeldinger bør som du påpeker skilles fra reklame. Førstnevnte ønsker jeg tilsendt. Selvskryt ønsker jeg ikke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MM

Det står også i navigasjonen min under Superchargers "Aspøya closed Oct 8-9".
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA