Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: eSaab en ny svensk elbilstillverkare!

Startet av Aua71, lørdag 18. oktober 2014, klokken 01:22

« forrige - neste »

pwb



Sitat fra: Mippen på søndag 14. desember 2014, klokken 09:39


Uansett er vel sjansen for en saftig karamell fra strøm stor?

Neida, ingen fare med å klippe med saks, avbiter ell. i det hele tatt. Strømmen går gjennom det man klipper med så man merker ingen ting.

elektrolux

Hva med noen artige represalier:

Bananer i eksosrøret er en classiker som gir fører en uverdig stopp like etter start, men litt vann strategisk blandet inn i drivstoffet gir en litt lengre kjøretur før fossilmotoren hoster og gir opp. Brukt av undertegnete på musikkfestival nabo som spilte musikk via aggregat hele natten.  :D

Selv slet jeg fælt etter at en morro klomp på jobben justerte stiftene til nesten 0 åpning. Bilen kjørte men med statid mindre effekt. Dessverre kun mulig med pre 80 talls biler.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: pwb på tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:52


Sitat fra: Mippen på søndag 14. desember 2014, klokken 09:39


Uansett er vel sjansen for en saftig karamell fra strøm stor?

Neida, ingen fare med å klippe med saks, avbiter ell. i det hele tatt. Strømmen går gjennom det man klipper med så man merker ingen ting.
Det forutsetter at begge (eller alle tre) strømførende ledere får kuttet isolasjonen helt samtidig noe som ikke skjer i praksis, men vedkommende klipper blir nok reddet av jordfeilbryter.
Nå er det vel ikke så mange hetsere tilbake:
Sitat
Hele 29 prosent av de spurte i en stor undersøkelse oppgir at de vil kjøpe en ladbar hybrid neste gang de skal ha nybil. 15 prosent går for en ren elbil.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tre-av-ti-vil-ha-ladbar-nybil/a/23364447/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pwb

Sitat fra: Griffel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:50
Sitat fra: pwb på tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:52


Sitat fra: Mippen på søndag 14. desember 2014, klokken 09:39


Uansett er vel sjansen for en saftig karamell fra strøm stor?

Neida, ingen fare med å klippe med saks, avbiter ell. i det hele tatt. Strømmen går gjennom det man klipper med så man merker ingen ting.
Det forutsetter at begge (eller alle tre) strømførende ledere får kuttet isolasjonen helt samtidig noe som ikke skjer i praksis, men vedkommende klipper blir nok reddet av jordfeilbryter.
Nå er det vel ikke så mange hetsere tilbake:
Sitat
Hele 29 prosent av de spurte i en stor undersøkelse oppgir at de vil kjøpe en ladbar hybrid neste gang de skal ha nybil. 15 prosent går for en ren elbil.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tre-av-ti-vil-ha-ladbar-nybil/a/23364447/

Neida, har klippet strømførende kabel mange ganger og det er ikke noe farlig med det i det hele tatt. Kan godt klippe over din mens du ser på så du ser at det ikke er farlig. Når jeg gikk på elektro så var det populært å klippe over kabler med spenning på og man fikk aldri noen karamell av det, kun ett smell/gnist når saksa/avbiter kuttet ledningene. Men hvis du tar av deg sko og sokker og stiller deg barbeint i en vannpytt og bruker en gammeldags saks som bare består av jern og du klipper så sakte at du kan klare å klippe over bare en ledning så kan du få deg en overraskelse, men kan ikke huske at vi prøvde dette barbeint og ser heller ikke grunnen til å ta av seg skoa før man skal klippe over ladekabelen på en elbil. Er vel ikke mange som har saks/avbiter uten noe plast på håndtaket lenger heller.

jkirkebo

Sitat fra: pwb på tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:52
Neida, ingen fare med å klippe med saks, avbiter ell. i det hele tatt. Strømmen går gjennom det man klipper med så man merker ingen ting.

Man får normalt ingen "karamell" nei, men avhengig av spenning og strøm som går i kabelen kan det smelle ganske så kraftig. Tanga blir ødelagt, og man risikerer også å få smeltet metall på seg. I verste fall med øyeskade til følge.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TorAtle

Sitat fra: Griffel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:50
Nå er det vel ikke så mange hetsere tilbake:
Sitat
Hele 29 prosent av de spurte i en stor undersøkelse oppgir at de vil kjøpe en ladbar hybrid neste gang de skal ha nybil. 15 prosent går for en ren elbil.
Jeg tipper hetsen vil fortsette helt til hybrid får noen av fordelene til el eller at el får noen færre fordeler. Akkurat nå er det for stor forskjell.
2014 BMW i3

Marius Engel

Hva er greien? Fordi noen har en annen type bil, så skal de plages?
Vi har to biler i husstanden, en elbil og en fossilbil. Det er fortsatt samme person som kjører bilene. Skal jeg bli plaget når jeg kjører elbil, men ikke når jeg kjører fossilbil?..

Denne siden det vises til, der oppfordres det til å gjøre ting som kan skade mennesker, voksne og barn, som sitter i biler som er elektrisk drevet. Dette burde vert politianmeldt.


Marius Engel


Sitat fra: Mippen på lørdag 13. desember 2014, klokken 16:55
Tatt skjermdump fra facebook og sendt til de største forsikringsselskapene nå :D Slik oppførsel må stoppes og da må det handles.

Veldig bra!

Jeg foreslår at du sender dette til politiet også. Hvis ikke gjør jeg gjerne det.

Hva hvis vedkommende var på vei hjem fra klinikken med ett nyfødt barn i baksetet? Da skal det ikke rare krasjen til før barnet blir skadet.

Marius Engel


Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 13. desember 2014, klokken 18:02
Hva med å sende skjermdumpen og link til facebooksiden til noen av de større mediene i Norge? Denne facebooksiden har vært kjent en stund, men nå har man mulighet til å få overskrifter som "Kjører på elbiler med vilje".  Medias forsøk på å få kontakt med personen bak kampanjen, sammen med uttalelser fra politi og forsikringsselskap om hvordan de forholder seg til trafikanter som med hensikt er med på å skape ulykker bør være interessant stoff.

Ikke bare har han kjørt på en elbil med vilje. Men det sitter faktisk mennesker inni de bilene også. Det virker som folk ikke tenker på det.

kos

Hei - vedkommende bryter §3 men han bryter også en rekke andre § som gjør at hans tid som bilfører nok tar slutt om dette er tilfelle. Han kan også se fram til en tur i buret. Dette er svært alvorlig - disse sidene er like farlig som all annen grov voldelig kriminalitet. Slike sider bør anmeldes til Politiet. Før noen kommer til alvorlig skade eller i verste fall død. Det er strengt forbudt å oppfordre til kriminalitet som har til hensikt å skade andre mennesker.

kos

For øvrig er dette straffeloven, noe som medfører at det er politiet som forfølger saken om de blir kjent med handlingen. Dette er svært alvorlig. Kjøre på et menneske / bil med hensikt å skade uten motiv. Dette er blind voll. ER ikke morsomt.

Ronny

Sitat fra: TS på søndag 14. desember 2014, klokken 01:55
Bevis på holdningen og oppfordringer til ulovligheter fra 14.oktober 2014:

Er ikke dette nok til å få gruppen stengt?
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Olemann

#42
Har over år lagt merke til at det er endel mennesker som har en sterk sans for å hetse andre når de andre nyter en fordel de selv ikke har OGSÅ selv om denne fordelen lett kunne blitt deres egen.  Dette blir både morsomt og patetisk synes jeg.
Merket det da jeg kjørte minibuss i kollektiv-feltet.  Dette var på den tiden den største og sikreste familiebilen man kunne få til en meget overkommelig pris, grunnet datidens buss-avgifter.  Alle som hadde råd til en ny Golf/Passat hadde også råd til en ny Caravelle minibuss. Bare de orket ta minibuss-lappen. Men; hetsen kom da som nå.

Så har vi misunnelsen fra endel aktører og rike eiere i mediabransjen over at noen aviser får presse-støtte.  Masse skriverier og klager.  ALLE som orker og gidder kan starte en avis et eller annet sted som kan karre til seg en slik støtte. Men det gidder de ikke, heller sutre og klage på de som gidder drive en slik avis.

Enda morsommere er saken med pensjonistene som klager over barnetrygden. Her skal de ikke beskyldes for å kunne nyte godt av denne trygden, var vel bare Sara som klarte få barn etter fylte 90 år.

At de som ikke gidder kjøpe elbil, men antagelig hadde hatt råd til både en pent brukt Reva og kanskje mer til, heller klager på de andre enn å utnytte dette selv, er helt i tråd med det en kan forvente.
Noen har rett og slett en energi til å klage og hetse andre som langt overgår energien til å skaffe seg samme fordel selv. 

Lønns-klager på at andre tjener for godt har jeg sett så lenge jeg har vært i arbeide.  Hvorfor ikke heller ta den utdannelsen som de har som man mener tjener for godt.....verre er det ikke.  Kan kreve noen års pes, lesing av kjedelig stoff, kutte ferier noen år, salg av hytte og bil for å få råd osv, men det er bare prioriteringer. 
Hets og misunnelse og klager fører sjelden til fundamental endring av egen situasjon.....for noen virker det nesten som det gir en slags katarsis-effekt, så da spørs det om det ikke er noe en må leve med....

Min konklusjon når jeg kjører elbil er å aldri pukke på min rett, men prøve slappe av, selv om min BMW i3 frister til en annen kjørestil enn min Reva, livet er mer enn å komme fram 30 sekunder før....og bonusen er å ikke hisse på meg fossil-bilister som kanskje mener jeg nyter fordeler jeg ikke fortjener....:-)

TS

#43
Norges største elbilhetser :
Dag Hiorth Oppegård er Adm. direktør i                                                               
Moss Turbiler AS
Storo Auto Senter (Statoil)
Storo Invest AS                     
Verpet Auto Senter AS (Statoil)
                                                                                                                   
Innehaver av :                                                                         
Schweigaardsgaten Auto Senter (ingen aktivitet)                                             
Storo Auto Senter Dag Oppegaard
                                                                                                                       
Varamedlem : Oli Holding AS
                                                                                                                   
Styremedlem i :                                                                                                         
Nils Heggem AS (Statoil Service i Åndalsnes)                                               
Vestby Høyre (ups...)
                                                                                                                             
Styrets leder i:                                                                                                         
Moss Turbiler AS Storo Invest AS                                                           
Turbilenes Reisegarantigruppering                                                                 
Verpet Auto Senter AS (Statoil)


Dagens artikkel : http://e24.no/privat/denne-facebook-siden-samler-10-000-norske-elbilhatere/23379334
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

VigdisA

@mippen- fikk du noen svar fra forsikringsselskapene eller andre du henvendte deg til?
Fant man ut hvem som eide den bilen som admin av peppersiden kjørte på?

Hvilke skjermdumper sendte du foresten?
Vi har vel alle spart noen skjermdumper av de mest ekstreme uttalelsene gjetter jeg på..
Dagens artikkel antyder at han ikke har oppfordret til noe ulovlig - er ikke så sikker på det.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA