Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: eSaab en ny svensk elbilstillverkare!

Startet av Aua71, lørdag 18. oktober 2014, klokken 01:22

« forrige - neste »

valvolainen

Heisann, pleier å fylle dieselpurka mi på statoil storo mandags morgen, det blir det nå slutt på :)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

TS

#46
Det viser seg at han leier ut stasjonen på Storo (eiendommen). Han har de siste 10 årene trappet ned sin bensinstasjonvirksomhet. 
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=23802

Jeg sendte en epost til ledelsen i Statoil Fuel&Retail i går med dokumentasjon på de ekstreme innleggene og fikk svar nå i kveld:

Hei

Takk for henvendelsen.

Jeg reagerer med ubehag når jeg leser ytringene på facebooksiden som ønsker elbilister dit pepperen gror. Vi som selskap har ingen slik agenda mot elbiler, vi skal være et attraktivt tilbud for de som ferdes langs norske veier uansett energibærer, og som du er kjent med har vi stadig flere og bedre ladere på statoilstasjonene.

Dag Oppegaard har tidligere vært franchisetager og drevet statoilstasjon, men han er ikke lenger en del av vår kjede, den eneste gjenværende koblingen til oss er at vi leier en tomt som tilhører Oppegaard. Vi  har ingen påvirkningsmulighet når det gjelder hva han foretar seg på Facebook.

Når det gjelder elbilens framtid, har vi ikke noen egen mening om elbilens rolle i norsk samferdselspolitikk, men vår vurdering er at det vil være en flåte av elbiler/el-hybrider av et ikke ubetydelig omfang  i Norge i lang tid framover og at dette vil utgjøre en del av vårt kundegrunnlag. Vi mener det faller naturlig at vi som har gode nettverk av stasjoner/tomter langs vei i Norge spiller en rolle i å tilby lademuligheter og andre tjenester til denne kategorien.

Vi er inne i en stor utvidelse og oppgradering av vårt ladetilbud, status nå er som følger:

Statoil Fornebu: Triolader
Statoil Majorstua: Triolader
Statoil Hervakrysset: Flexilader


Stasjoner der vi har økt kapasiteten

Statoil Økern: Triolader på plass i tillegg til Chademo-lader Statoil
Minnesund: Triolader på plass i tillegg til Chademo-lader Statoil
Sekkelsten: Triolader på plass i tillegg til Chademo-lader

Stasjoner der triolader er på vei og vil bli montert i løpet av de nærmeste par-tre ukene:

Statoil Korgen
Statoil Evenes
Statoil Fauske
Statoil Telemarksporten

Trioladere som planlegges montert i mars:

Statoil Forus
Statoil Breivika
Statoil Klett
Statoil Grelland
Statoil Mjøsstranda (Forbehold om at kommunen gir tillatelse)
Statoil Haukås (Forbehold om at kommunen gir tillatelse)
Statoil Ølensvåg (Venter på at kraftlaget skal etablere trafo med tilstrekkelig strømkapasitet)

Som du ser er ladetilbudet nå tilpasset dere som kjører Tesla. Vi kan i tillegg nevne at vi har innledet samarbeid med Tesla, slik at de første to Tesla Superchargere på statoilstasjoner ser dagens lys om ikke lenge.



Vennlig hilsen/Best regards,
*sensurert navn og stilling*

Statoil Fuel & Retail Norge AS
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h

Sitat fra: TS på onsdag 28. januar 2015, klokken 23:32
.......
Vi kan i tillegg nevne at vi har innledet samarbeid med Tesla, slik at de første to Tesla Superchargere på statoilstasjoner ser dagens lys om ikke lenge.

Vennlig hilsen/Best regards,
Pål Heldaas
Kommunikasjonsdirektør/Communication director
Statoil Fuel & Retail Norge AS[/i]

Ai ai. Dette er jo svært gode nyheter!
Statoil inngår samarbeid med Tesla, og begynner å sette opp Superchargere på sine stasjoner? Bare jeg som ser hvor interessant denne nyheten er??
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:35
Sitat fra: TS på onsdag 28. januar 2015, klokken 23:32
.......
Vi kan i tillegg nevne at vi har innledet samarbeid med Tesla, slik at de første to Tesla Superchargere på statoilstasjoner ser dagens lys om ikke lenge.

Vennlig hilsen/Best regards,
Pål Heldaas
Kommunikasjonsdirektør/Communication director
Statoil Fuel & Retail Norge AS[/i]

Ai ai. Dette er jo svært gode nyheter!
Statoil inngår samarbeid med Tesla, og begynner å sette opp Superchargere på sine stasjoner? Bare jeg som ser hvor interessant denne nyheten er??
Ja, men jeg vil ikke hoppe i taket før jeg ser hva det samarbeidet gjelder.
Det kan være en eller to lokasjoner.
Når det gjelder det øvrige de nevner
så er det veldg positivt, men jeg hadde håpet på mer enn et ladepunkt pr sted. Noe som dessverre er standarden de fleste steder .  Det blir for sårbart.
Vi er forøvrig med og betaler endel av det via skatteseddelen siden de får støtte av Transnova
http://m.tu.no/samferdsel/2014/08/21/her-kommer-40-nye-hurtigladere-for-elbil
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:35
Sitat fra: TS på onsdag 28. januar 2015, klokken 23:32
.......
Vi kan i tillegg nevne at vi har innledet samarbeid med Tesla, slik at de første to Tesla Superchargere på statoilstasjoner ser dagens lys om ikke lenge.

Vennlig hilsen/Best regards,
Pål Heldaas
Kommunikasjonsdirektør/Communication director
Statoil Fuel & Retail Norge AS[/i]

Ai ai. Dette er jo svært gode nyheter!
Statoil inngår samarbeid med Tesla, og begynner å sette opp Superchargere på sine stasjoner? Bare jeg som ser hvor interessant denne nyheten er??
Neida. Men jeg tenker at dette godt kan tolkes dithen at superladere Tesla uansett har tenkt å bygge lokaliseres hos Statoil. Det trenger altså ikke å bety at det blir flere ladere.

kos

Hei - dette er gode nyheter for flere. Tesla viser seg sammen med Statoil. Da blir det en vinn vin sak for tesla eiere. Gratis strøm ( forhånds betalt) og så kan de andre betale markedspris. 

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:35
Ai ai. Dette er jo svært gode nyheter!
Statoil inngår samarbeid med Tesla, og begynner å sette opp Superchargere på sine stasjoner? Bare jeg som ser hvor interessant denne nyheten er??

Oppfatter det som at han her snakker om Klepp og Haukås, og at det kommer superladere der er jo alt kjent. Det nye (i alle fall for meg) var at det også kommer andre ladere på de samme stasjonene.

Det som blir spennende er å se om "samarbeidet" dreide seg om disse to stasjonene - eller om det blir snakk om flere etterhvert. Dersom det altså blir snakk om ett formelt samarbeide med superladere på en rekke Statoil stasjoner etterhvert, ja da blir det spennende :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

emil

Sitat fra: Amoss på torsdag 29. januar 2015, klokken 10:24
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:35
Ai ai. Dette er jo svært gode nyheter!
Statoil inngår samarbeid med Tesla, og begynner å sette opp Superchargere på sine stasjoner? Bare jeg som ser hvor interessant denne nyheten er??

Oppfatter det som at han her snakker om Klepp og Haukås, og at det kommer superladere der er jo alt kjent. Det nye (i alle fall for meg) var at det også kommer andre ladere på de samme stasjonene.

Det som blir spennende er å se om "samarbeidet" dreide seg om disse to stasjonene - eller om det blir snakk om flere etterhvert. Dersom det altså blir snakk om ett formelt samarbeide med superladere på en rekke Statoil stasjoner etterhvert, ja da blir det spennende :)

Statoil Klett har hatt multistandard hurtiglader for andre elbiler som kommende på hurtigladekartet en periode.

Statoil er vel ellers den eneste bensinstasjonskjeden som faktisk satser på hurtiglading.

Øyvind.h

Sitat fra: Amoss på torsdag 29. januar 2015, klokken 10:24
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. januar 2015, klokken 09:35
Ai ai. Dette er jo svært gode nyheter!
Statoil inngår samarbeid med Tesla, og begynner å sette opp Superchargere på sine stasjoner? Bare jeg som ser hvor interessant denne nyheten er??

Oppfatter det som at han her snakker om Klepp og Haukås, og at det kommer superladere der er jo alt kjent. Det nye (i alle fall for meg) var at det også kommer andre ladere på de samme stasjonene.

Det som blir spennende er å se om "samarbeidet" dreide seg om disse to stasjonene - eller om det blir snakk om flere etterhvert. Dersom det altså blir snakk om ett formelt samarbeide med superladere på en rekke Statoil stasjoner etterhvert, ja da blir det spennende :)

Ja det kan jo være det stopper med de to, men jeg tror ikke det. Ettersom stasjonene tjener bra på andre varer enn drivstoff er det jo gull verd med kunder som må være på stasjonen i 5-30 minutter.
Jeg vet om bensinstasjons-eiere som gjerne ønsker seg ladestasjoner, men som venter på Statoil (SFR) sentralt.
Mulig SFRs løsrivelse fra Statoil har hatt en positiv medvirkning her, så får vi se hvor lenge SFR fortsatt heter Statoil :)
Uansett veldig positivt at en tradisjonell drivstoff-leverandør med et stort antall stasjoner i Norge inngår samarbeid med Tesla. Jeg kjenner ikke til at Tesla har inngått avtale med leverandører av fossilt drivstoff i andre land?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

educk

ja det var interessant å høre om Statoils sine planer! og er veldig bra att de satser. i Sverige er det OKQ8 som satt opp ladning vad jeg sett. bruker den vid landvetter litt da og da.
S85 Multi-coat red

Mippen

#56
Sitat fra: VigdisA på onsdag 28. januar 2015, klokken 01:26
@mippen- fikk du noen svar fra forsikringsselskapene eller andre du henvendte deg til?
Fant man ut hvem som eide den bilen som admin av peppersiden kjørte på?

Hvilke skjermdumper sendte du foresten?
Vi har vel alle spart noen skjermdumper av de mest ekstreme uttalelsene gjetter jeg på..
Dagens artikkel antyder at han ikke har oppfordret til noe ulovlig - er ikke så sikker på det.

Hei!
Baklager sent svar. Har ikke vært så aktiv på denne siden i det siste. Nei, fikk ikke noe mer svar enn at de takket for tipset og at de skulle sjekke opp i det. De har vel tausehetsplikt over resten av behandlingen. Når har vi jo et navn så kanskje vi skal sende en ny mail? Sendte den skjermdumpen hvor han skrøt av å ha kjørt på en elbil. Fikk med hans ord.

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA