Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: eSaab en ny svensk elbilstillverkare!

Startet av Aua71, lørdag 18. oktober 2014, klokken 01:22

« forrige - neste »

JohanH


Espen Hugaas Andersen

Jeg har ikke facebook, men noen bør absolutt sende bilder av innleggene til elbil-eieren eller forsikringsselskapet. Om verken elbileieren eller forsikringsselskapet kan identifiseres så kan sikkert politiet hjelpe til med å få kontakt med riktige personer. Tror ikke de vil være fornøyd med at folk tror de har påkjørselsrett.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mippen

#17
Tatt skjermdump fra facebook og sendt til de største forsikringsselskapene nå :D Slik oppførsel må stoppes og da må det handles.
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Hva med å sende skjermdumpen og link til facebooksiden til noen av de større mediene i Norge? Denne facebooksiden har vært kjent en stund, men nå har man mulighet til å få overskrifter som "Kjører på elbiler med vilje".  Medias forsøk på å få kontakt med personen bak kampanjen, sammen med uttalelser fra politi og forsikringsselskap om hvordan de forholder seg til trafikanter som med hensikt er med på å skape ulykker bør være interessant stoff.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 13. desember 2014, klokken 18:02
Hva med å sende skjermdumpen og link til facebooksiden til noen av de større mediene i Norge? Denne facebooksiden har vært kjent en stund, men nå har man mulighet til å få overskrifter som "Kjører på elbiler med vilje".  Medias forsøk på å få kontakt med personen bak kampanjen, sammen med uttalelser fra politi og forsikringsselskap om hvordan de forholder seg til trafikanter som med hensikt er med på å skape ulykker bør være interessant stoff.
Kan si meg enig i at dette bør være interessant for mediene. Av erfaring vet jeg at det ville kokt i kommentarfeltene på en slik sak, i hvert fall.

Og supert at du sendte det til forsikringsselskapene, Mippen. Du kan jo kanskje også sende de samme skjermdumpene til de største nettavisene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ferry

Er identiteten til SUV-kjøreren kjent? I så fall ville jeg kontaktet arbeidsgiveren til vedkommende og stilt noen litt "vanskelige" spørsmål. Er det slik "Firma XX" ønsker å framstå? Kanskje elbilister med sympatisører kan boikotte "Firma XX". Avhengig av stilling og type firma kan det ta seg svært dårlig ut.

Olatho

Hold nå arbeidsgiver unna dette. Det er komplett useriøst å blande dem inn, med mindre det er snakk om bil med firmalogo eller noe sånt.

Fyren er åpenbart en idiot, men sånn "sladring til mamma" er bare tull.

Mippen

Har tipset dagbladet og vg om saken. Ikke sikkert de skriver noe men man jo se. Har også snakket med en kompis som jobber i dnb og de skulle se på saken. Vet jo ikke type forsikringsselskap. Ellers har jeg sendt mail til flere andre forsikringsselskap. Håper de tar tullingen. Kan ikke ha folk som tror de kan kjøre på elbiler fordi de ikke liker de. Må få slutt på slike holdninger...
Fremtiden er elektrisk.

sn0le

Kommer til å flire på meg blokk hvis fyren ender opp med å få all skyld (usannsynlig) eller om det blir skylddeling.
Lurer på om han ville vært så tøff i bubben og poste det på FB-sida si.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

TS

Bevis på holdningen og oppfordringer til ulovligheter fra 14.oktober 2014:
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Skrotenisse

Jøss, den dagen jeg finner en idiot som prøver å klippe av kabelen på min elbil skal jeg sørge for å borre høl i bensintanken hans...
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

OlavEmil

Sitat fra: Mippen på lørdag 13. desember 2014, klokken 16:06
Hvis begge har stått på sitt kan det bli skylddeling. Har sett eksempel i for eksempel rundkjøringer hvor man som hovedregel har vikeplikt fra venstre. Da er det noen som har stått på sitt når det har kommet inn en bil fra høyre, og det har da blitt skylddeling.

Sitat§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Videre står det i forskriften om kjørende og gående trafikk. Legg spesielt merke til punkt 2. I punkt 1 står det at man har vikeplikt men i punkt 2 står det at de som ikke har vikeplikt skal lette innkjøringen for de andre. Å sperre for trafikk fra dette feltet selv om man har vikeplikt er på den måten et brudd på reglene da man skal lette innkjøringen.

Sitat§ 8.Kjørefeltskifte
1. Kjørende som vil skifte kjørefelt, har vikeplikt for kjørende som befinner seg i det felt det skal kjøres inn i eller som først må krysses.
Tilsvarende gjelder den som vil kjøre ut fra vegkant eller på annen måte endre kjøretøyets plass i sideretning.
Bestemmelsen i første ledd gjelder ikke når antallet vanlige kjørefelt i samme retning reduseres. Farten skal gjensidig tilpasses slik at de kjørende vekselvis kan fortsette uten unødig hinder eller forstyrrelse.
2. Kjørende i felt for fartsøkning skal tilpasse farten til trafikken i det kjørefelt det skal kjøres inn i. Kjørende i dette feltet skal lette utkjøringen fra feltet for fartsøkning.
Kjørende som vil forlate veg, skal snarest mulig kjøre inn i felt for fartsreduksjon der det finnes.


Punkt 2 gjeld påkøyringsfelt med fletting. Her er det heilt klart snakk om feltskifte.

Som sagt, det ser ut til at dei var tullingar begge to, men skulddelinga er heilt klar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Mippen

Sitat fra: TS på søndag 14. desember 2014, klokken 01:55
Bevis på holdningen og oppfordringer til ulovligheter fra 14.oktober 2014:

Hvis noen klipper kabelen min blir det månelyst sier jeg...  Glad jeg har daschcam i bilen også.

Uansett er vel sjansen for en saftig karamell fra strøm stor?
Fremtiden er elektrisk.

Jorgensen

Her er nok en person som som ikke liker elbiler, da de er miljøfientlige.
http://www.an.no/bil/article7264621.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Han burde se fremover og se at utvkilingen nå går i riktig retning, og at det i år ble for første gang en elbil på 1.plass i "Green car of the year" http://www.wcoty.com/web/media_release.asp?release=92&year=2014


-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA