Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Unormal dekkslitasje????

Startet av Kapzx, fredag 17. oktober 2014, klokken 11:42

« forrige - neste »

B_Tesla

En 19" vil altid være mykere enn 21" på samme understell. Men er kan godt være at man dekkene som kommer på er ulik komfort. Men ville ikke tenkt så på dette. Det er noe man bytter.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Twowheels

Prøvde en luft med 21 hjul. Det var komfortabelt :) Men det bråket bra selv i 80-90.  Skal du ha 21 er vel luft det beste
_________

Muffinman

Svært stor forskjell på støy på 21" med Continental vs Michelin-dekk. Jeg ville ikke kjøpt 21" om det stod Conti på dem i dag. Støyen er i mine ører utålelig.

Diravi

Takk for tilbakemeldinger, da vippet luft inn på must have-listen igjen. Så må noe annet eventuelt ut...  8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

B_Tesla

Hos meg ble ventetiden så lang, at mer og mer vippet inn på listen:) Hver mnd jeg ventet måtte jeg ringe Tesla og spørre om ikke de kunne gjøre bilen bare LITT dyrere. Rart hvordan det var lett å øke prisen på bilen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Må vel legge til at luftfjæringen på Model S oppleves som veldig fast satt opp, spesielt om man sammenligner med E/S-klasse for noen få år tilbake. Ikke riktig samme følelsen av å sveve over ujevn vei, her kjenner man hva man kjører på. Men om en ujevnhet av typen man helst ville styrt unna kommer uforvarende på svelges den nesten umerkelig.

Lokführer

#36
Sort-sort-karbon og grå felger
Alt utenom dobbeltlader, panoramatak og barneseter.
Begrunnelse: dobbeltlader fordi det ikke trengs, lader kun med SC og den bidrar til ekstra vekt :-)
Panorama er droppet for å droppe ekstra vekt øverst og lekkasjefarer.
Barneseter er droppet for ekstra vekt og bedre bagasjeplass.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

AndreS

kult!  kan vi ikke bruke den P85D posten jeg brukte så samler vi det litt? Har du fått noe forsikringstilbud?
I3 i bestilling

lurium

Jeg har presset på både Storebrand og Gjensidige for å få pris men får bare standardsvar at den ikke ennå er i deres "sortiment". Må vente ca 1 måned vistnok på at de kan gi eksakt pris.

Tipper den runder 10 tusen med full bonus etc...

.Net

Hvordan er farge kombon?

Gikk for Svart lakk, grå felger, tre dekor og svart alcantara tak
Blir svart alcantara tak m svarte skinn seter for mørkt, eller blir det greit?
Er veldig usikker på om jeg skal ha svart eller lyst tak  :-\
P85D

vrom

Utrolig spennede tråd ..

Vil dere vite hva jeg har på pizzaen ikveld ?

Nei. Og alle p85d blir 98% like..

Bare vær høflig mot aldrende p85 i lyskryssene


Hyperstress


Sitat fra: Diravi på onsdag 08. oktober 2014, klokken 14:33
Takk for tilbakemeldinger, da vippet luft inn på must have-listen igjen. Så må noe annet eventuelt ut...  8)

Jeg prøvde begger deler samme rute samme kveld ifm bestilling av ny bil. Samme type dekk og dimensjon. Min konklusjon var at det ikke var stor forskjell. Stort sett likt i komfort i lav hastighet. I større hastighet føltes luft som at hjulene var mer frakoblet fra bilen, mens en føler mer bakkekontakt med stålfjærer. (Pos/neg avhengig av hvem som ser) Støy ble målt over 3 forskjellige underlag og støynivået var lavere med stål på alle målinger. Den med stål har riktignok noe lyddemping i hjulbuer, og den med lyft hadde 275 dekk bak, men jeg tror ikke at stål støyer mye mer enn luft uansett.

Jeg endte på stål - igjen.
Hadde det ikke vært prisforskjell og fare for utgifter senere, så hadde jeg sannsynligvis tatt luft. Men da mest mtp videresalg.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 18. oktober 2014, klokken 08:53
Den med stål har riktignok noe lyddemping i hjulbuer, og den med lyft hadde 275 dekk bak,
Det du egentlig skriver her er at målingene dine er fullstendig uten relevans.

Hyperstress


Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. oktober 2014, klokken 20:50
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 18. oktober 2014, klokken 08:53
Den med stål har riktignok noe lyddemping i hjulbuer, og den med lyft hadde 275 dekk bak,
Det du egentlig skriver her er at målingene dine er fullstendig uten relevans.

Ta det for det det er. Mange mener at luft er et must, og at stål sannsynligvis støyer mer. For de som må gjøre harde prioriteringer så er det greit å få vite at luft overhodet ikke er et must, og at stål i alle fall ikke støyer vesentlig mer enn luft. Sannsynligvis samme støynivå. Får litt vondt av de som ikke hadde tenkt å ta luft, og så blir det luft likevel på bekostning av noe annet de i utgangspunktet hadde mer lyst på. Men enig i at det kan være lettere å selge luft senere.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA