Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når kan vi konfigurere TMX?

Startet av ortodox, torsdag 16. oktober 2014, klokken 23:52

« forrige - neste »

ortodox

Jeg kjøpte meg en sånn OVMS sak og fjernet pin kode på sim kortet aktiverte sim kort men boksen blinker som om den ikke får kontakt med telenor noen som har hatt samme problem før?

Lynet

Kan du bruke OVMS på Leaf? Så vidt jeg vet viker den kun på Tesla Roadster, Think, Ampera og Twizy
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ortodox

Det er helt riktig jeg tenkte å bruke denne til testing formål, det jeg ikke får til er å koble meg opp mot telenor sitt nett. Jeg har slått av pin kode på sim kortet og har trudd at denne skal koble automatisk til det nettet som kortet hører til..men nei..

svingen

Får du satt som korte uten pin? Boota du med tlf å sjekka? Med test tlf ikke alle støtter det,får du ikke noe svar når du sender sms til tlf ' en?  Eller i ovms?
Hvis du søker etter ovms på trilling forumet er det en lang tråd med mange tips
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ortodox

Har satt sim kortet med pin AV..men den boksen bare blinker i følge manualen den blinkingen betyr tilkobling til nettet altså 10 ganger blinking..får ikke noe sms fra boksen når jeg sender sms.

Lynet

Løfter frem denne igjen da det nærmer seg 5 år for mange av oss, og det frister ikke å betale for Carwings.
Er det noen som har fått OVMS til å virke på Leaf?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

TB

Det er "enkelt" å bruke OVMS på alle biler, men eigen spesiell programvare må bli laga for kvar enkelt bil - slik at meldingar på ODB porten / CANbus kan bli tolka og lest ut.

I følge https://www.openvehicles.com/helpme står oppført kode: NL = Nissan Leaf.

Dvs - kan virke som det er laga slik programvare for Leaf. Dvs, last inn korrekt firmware, og sett kode til NL - så skal det fungere...

Ang. oppsett av OVMS. Sjekk at pinkode faktisk er av - test i ein telefon. OneCall støtter t.d. ikkje å slå av pinkode.

OVMS må kjenne ditt telefonnummer for at SMS kommando skal vere godkjent. Henta frå manualen:

Sitat6. Register your cell phone with the OVMS Module
By registering a cell phone with OVMS, that phone can then send commands to the OVMS
module without needing to supply the OVMS Module Password. For security purposes, to
send commands from other cell phones (or any SMS send-capable device/website), you'll
need to supply the OVMS Module Password.
For your convenience, we recommend creating an Address Book entry in your cell phone
for your car using the phone number of the SIM card you installed. Give it a descriptive
name. To register your cell phone with OVMS, send the following Text Message to the car,
exactly as follows:
REGISTER OVMS
Note that "OVMS" is the default OVMS Module Password, and that the "REGISTER"
command must be all uppercase.
If all is well, within a few seconds OVMS will Text Message you back with:
Your phone has been registered as the owner.

At this point, the telephone number of your phone has been registered and remembered
by the OVMS module. You don't need the OVMS Module Password to talk to the car from
this cell phone, as the car will use CallerID to recognize it.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Lynet

Noen som har montert OVMS? Ser det er flere i utlandet som bruker OVMS på Leaf.
Det er nok bare dager/uker til Carwings må betales for på min 2011 modell og hadde vært greit å ha OVMS klart til det skjer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

svingen

Ser det er bra støtte får ting i ovms til Leaf https://carrott.org/blog/archives/158-OVMS-Nissan-Leaf-Remote-Climate-Control.html
Kjørt ovms på trilling i 3 år veldig stabilt men er dessverre bare "read" så ingen fjernvarme osv.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

magnemann

Her er oppskriften på hvordan sette opp OVMS på Leaf:
http://www.arachnon.de/wb/pages/en/nissan-leaf/ovms.php

Selv har jeg ingen erfaring med det. Hadde vært gøy å prøve.
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA