Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønske til Tesla: takoverbygg på superladerne

Startet av kringon, torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:32

« forrige - neste »

heidu

Circus: Du får bare ta deg en runde med FULL guffe med FULL blast på anlegget ;) Problem solved? ;)

Circus

Sendte saken til Fortum og fikk til svar at de hadde hatt noen problemer med denne laderen og at tekniker skulle sendes ut. Skal prøve igjen neste gang jeg kjører forbi en lader, så får vi se hvordan det går.


heidu

Så bra :)  Står det ingenting om lading i brukermanualen? Skulle gjerne ha lest den.

rsa

Jeg prøvde Fortums hurtiglader på Vestby på lørdag. Hadde 78% da jeg kom fram, men ville teste. Og det fungerte, ladingen startet og Kia'n gikk fra 78% til 80% på under 2 minutter. Og da stoppet ladingen som den jo skulle. Pussig nok fikk jeg ikke noen flere km av det, men så var det jo bare 2% da. Tilbake i Oslo ladet jeg på ABB laderen i Ole Deviks vei med Grønn Kontakt kort. Fra 25% tok det vel litt over 25 minutter før den stoppet av seg selv på 83% og 137Km antatt rekkevidde. Så mine første forsøk med hurtiglader var vellykket. Men jeg hører at mange har problemer med defekte hurtigladere, og det er jo ikke særlig betryggende når man tenker på å ta med familien på tur.

Selchiev

Var det ikke slik at du måtte starte hurtig ladingen engang til for å topp lade?

Ona IX

Sitat fra: Selchiev på søndag 19. oktober 2014, klokken 01:58
Var det ikke slik at du måtte starte hurtig ladingen engang til for å topp lade?
Første gang man setter på ladingen så går den il 80, og neste gang så fullader den. Men det går utrolig treigt etter 80%.
I tillegg så er det jo mange hurtigladere som fortsatt koster lik pris å lade 2 minutter som 45, så hvis man lader fra 60-80% og setter på en ny lading for å komme til 90% så blir det jo dobbel pris!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA