Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feil med resirk-knappen i e-up?

Startet av TM, torsdag 16. oktober 2014, klokken 13:52

« forrige - neste »

TM

Har bestilt en Zoe, men det irriterer meg at bilen mangler setevarme og DAB radio som standard.
Har noen erfaring med om DAB adapteret er sømløst integrert, og at informasjon om sendingen (program navn, navn på artist etc) vises på displayet.

Jeg lurer også på når Renault begynner å produsere neste års modell. Forhandlerne sier at modellår = reg. år, men fabrikken har vel en dato de forholder seg til for å innføre endringer og forbedringer. Eks. sort dashbord, endret setefarge på Life etc.  Det er litt enklere å forhold seg til VAG som referer modellår til en på forhånd bestemt produksjonsuke.
De er jo ulogisk at en bil som står på lager plutselig blir 2015 modell, fordi ingen vil kjøpe bilen i 2014.

Øyvind I

Vet heller ikke når de endrer det men vil tippe at det har skjedd da jeg har fått bekreftet at min kommer med sort/mørk dasjbord (som jo er en gratis oppgradering til andre biler) men ikke varmeseter eller DAB (som jeg ikke e så bekymret for. Finnes jo en modul som kan installeres)

Basert på erfaring med hjemmesider og info fra Alfa Romeo i Norge så kikker jeg ofte på hjemmesider i andre land. For Renault sin del er det betydelig mer info på den tyske siden. Der er det også en konfigurator hvor man kan få frem mer info.
Også på brosjyren er det litt mer/nyere info å finne (se på slutten om farger på Intense)
http://www.renault-preislisten.de/fileadmin/user_upload/Broschuere_Zoe.pdf
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

erik e

EL-bil (Bil) uten setevarme i Norge er jo "steinalder". Det må jo være den eneste bilen som selges uten setevarme. Med varme i sete (og ratt) kan kupe varmen være lavere men komfortabel som sparer mye energi.   Årsmodell i chassinr. er veldig enkelt og greit. Franske og Italienske biler "dropper" dette. Hvorfor ?    Jeg har mine tanker.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Øyvind I

Like steinalder som tysk bil uten varmepumpe :-) Italienske biler har forøvrig chassinummer mot årsmodell og har hatt dette i alle fall 16 år (og setevarme)
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

erik e

Joda, chassinr mot årsmodell.  Ikke så lett og finne ut av for folk flest. Det er vel litt "ullent". ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Elmar

Oppgradering av dashbord er vel bare øverste del som byttes ut til sort/mørkt, resten er fortsatt beige, underdel og midtkonsoll?
Spurte selger om dette, han mente det bare var toppen som var sort og at det ikke kom mørkt hele.
Mener jeg har sett bilder av hele grått/mørkt på nett.... som her:
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/cms-images/2013_03_Renault-ZOE-interior.jpg

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Gogs

Denne fargen heter askegrå (ash gray) og er forbeholdt Zen modellen. Denne selges desverre ikke i Norge hvor det kun finnes Life og Intens som nybil. Men mulig det finnes noen bruktimporterte?
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Elmar

Hei
Takk for svar, så det ikke før nå, hvis noen vet om det er mulig å få dette dashbordet i Norge så må dere si fra.
Farge Grå Neptun KNR

Elmar

Farge Grå Neptun KNR

torjen6

Har kjøpt DAB radio dei monterte den hos forhandler, det er eit produkt frå autoDAB.
Plug and Play-installasjon, Lagrer favorittstasjoner, Boksen er skjult, ingen ledninger synes, Fullt integrert, kontrollert frå rattet, bruker bilens nåværende skjerm, Talemelding menysystemet, Viser: radio tekst, sang, artist, 100 er av nye radiostasjoner, Opprettholder FM-stasjoner.
Bruker orginalantene, det var derfor dei bruker 1,5 time. Måtte ned med tak for å få ledningen bak til anntena.
AutoDAB-SWC gjør din OEM hovedenhet til DAB Digital radio.
Med full kontroll fra rattet
Sømløs DAB integrering
AutoDAB-SWC tillater DAB digital radio integrasjon med OEM hovedenheten. Kontroll DAB-stasjoner fra OEM rattet.

Plug and Play-installasjon
Bruker dine favorittstasjoner
Ingen boks på visning
Ingen ledninger på visning
fullt integrert
Styres fra rattet
Bruker bilens nåværende skjermer
Talemelding menysystem
Viser: radiotekst
sang, artist informasjon
100 er av nye radiostasjoner
Opprettholder FM-stasjoner

Product Number  Manufacturer Name    Model Name   Year From                                         
7711599373    Renault                    ZOE   2012         R-Link Radio only - Require 2 x AD-EX3   

'AutoDAB' integrert Digital Radio adapter. Montertes helt skjult bak dashbordet i bilen for en 'fabrikk look'. Det styres via bilens fabrikkrattkontroll, og viser Digital Radio informasjon frå Factory Stereo displayet. Denne AutoDAB har en talebeskjed menysystem, for ekstra sikkerhet. DAB-stasjoner kan velges fra kjøretøyene rattkontroll, slik at sømløs DAB integrering i bilen. Denne AutoDAB kan bare styres med styrespakene og ikke fabrikkstereo knapper !.

Funksjoner og fordeler av AutoDAB grensesnitt
Fullt installert gjemme bort design - ingen etterfølgende ledninger
Flere valg av radiostasjoner
Bedre lyd - lytte i stereo til stasjoner kun tilgjengelig på MW
Easy Tuning
Talemelding menysystem, for ekstra sikkerhet
DAB / DAB + / DMB støttes (UK bruke bare DAB, men har i tillegg til DAB +,som brukes Norge og DMB standarder også bety at den kan brukes over hele Europa i land som bruker disse overføringsstandardene)

AutoDAB Interface
Kjøretøy Spesifikk ledningsnettet

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

TM

Takk for nyttig info om DAB radio løsningen fra AutoDAB. Det er sikkert en ok løsning, men dette bør ikke være en sovepute for fabrikken for å levere en fullverdig DAB radio. Det er jo slik at denne løsningen krever at du innstiller FM radioen din på en fast frekvens, og så må du styre hvilket program du vil høre fra rattet. Mottakeren gjør om det digitale signalet til FM som sendes til den originale radioen på denne frekvensen. Da taper man noe i kvalitet, men jeg er mest opptatt av brukervennlighet. Vet ikke hvordan den håndterer trafikk-meldinger på DAB og om den kan koble automatisk over til samme FM sendingn i tuneller eller områder uten DAB dekning. Men uansett høres ikke løsningen så ille ut, så det er vel en kamel som kan svelges.

moby666

Zoe har også noen andre merkelige mangler i tillegg til DAB og varme i setene.

Det er feks ikke mulig å heve/senke førersetet.Er du lang eller lav så sliter du. Det er heller ikke mulig å legge ned 1/2 del av bakseteryggen. Dvs 3 personer på IKEA er ikke mulig. Veldig merkelig dette også...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Rav4_EV

Er selv 1,90 med kone og datter som er 30 cm lavere.
Dette går helt fint i Zoe når vi bytter på bruk av bilen.
Har nok noe med at du sitter mer oppreist enn i f.eks Leaf.

Faktisk så er ut/inn og opp/ned rattjusteringen veldig nyttig.

Skal det først være justerbart så får det være elektrisk slik som i Tesla.
Bare trykker på navnet mitt så er alt som det skal være inkludert speil og motstand på rattservoen.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Flips

En ting som har irritert meg er måten man justerer forsetene på. I stedet for en spak som man holder inne for å justere er det er lite "hjul" man må skru på. Det er ikke veldig praktisk.

ZerOE

Sitat fra: tmaehlum på onsdag 05. november 2014, klokken 05:38
Takk for nyttig info om DAB radio løsningen fra AutoDAB. Det er sikkert en ok løsning, men dette bør ikke være en sovepute for fabrikken for å levere en fullverdig DAB radio.

Varebilene Trafic og Master som nylig er lansert i nye versjoner leveres med DAB-radio som standardutsyr nå så vil ikke tro at dette er så langt unna.
Mulig RAV4 sitter på noe mere info her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA