Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Den ekstra kjørelengden iht S85D

Startet av VigdisA, torsdag 16. oktober 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Birger

Sitat fra: Muffinman på mandag 06. oktober 2014, klokken 09:12
Tull og tøv. En bil som er utett fra dag 1 skal Tesla ordne.

Det ene utelukker ikke det andre Muffinman. Feil fra dag en skal selvsagt fikses, men bilen trenger også stell.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

NegativeElectrode

Etter å ha vært Passateier (97 mod) kjøpt i 99 en gang i tiden sitter det i ryggmargen å bruke silikon på gummilister. Tror den hadde alle problemer som var mulig å ha med dører og låser. Samtidig, hele tiden vinteren igjennom.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

fonberg

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:33
Etter å ha vært Passateier (97 mod) kjøpt i 99 en gang i tiden sitter det i ryggmargen å bruke silikon på gummilister. Tror den hadde alle problemer som var mulig å ha med dører og låser. Samtidig, hele tiden vinteren igjennom.

Haha det minner meg på min kjære samboers Passat 95-modell for en del år siden. Begge fordørene nektet å lukke seg i minusgrader, så da holdt hun dem sammen med å spenne en lastestropp mellom de innvendige håndtakene i dørene. Vi sliter hvis dette blir et problem med Teslaen, for den har jo ikke innvendige håndtak til å spenne fast lastestroppen  :P
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

gt3000

Jeg har hatt en rammeløs bil i 15 år (1991 gt 3000 vr4 modell kjøpt i 1999), og har aldri smørt inn dørlistene.

Har aldri hatt noen problemer med gummi listene.

B_Tesla

har aldri hatt dette problemet på BMW 3-serie coupe (e92) - som har rammeløs, men kjenner meg igjen når det kommer til VW. Hatt to Golf (Golf 2 og Golf 3), og her måtte jeg fylle varmt vann i en varmeflaske og binde den til taket om morgenen. Var normal morgentrim før kaffen. Riktig nok var største problemet låsen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

VigdisA

#35
Vi hadde noe problemer med is i fjor vinter i forhold til å få åpnet dørene.
Listene i bunnen av ruten frøs fast i ruten så det ikke var mulig å åpne dørene siden glassene ikke ble trukket ned som de vanligvis gjør.
Vi kjørte da gjerne på med forvarming av bilen, eller la en pose med varmt vann på det aktuelle området så det tinte tilstrekkelig.
Takluken hadde vi ikke oppe naturlig nok, men det lå ofte is akkurat over listene. Kjørte bilen inn i varme parkeringsgarasjer innimellom for å få vekk denne isen så skånsomt som mulig. Husker ikke om vi brukte silikon på disse, men vet vi gjorde det på de inni døråpningene og de som ligger mot selve ruten i døren. Etter en vinter og deretter en sommer, er listene som vist på bildene lenger opp i denne tråden. Taket er tett fortsatt, mens dørene ved vinduene ikke helt klarte å stå imot vannstrålen ved vask slik den har gjordt tidligere.
Er litt bekymret for hvordan det vil utvikle seg, synes de ulike listene har forandret seg siden i fjor - det er som sagt en annen kvalitet på den andre bilen vår (selv om den er 7 år gammel)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

El-boy

Hadde bilen på serviceverksted i går.
Det inngikk tydeligvis også fiks /justering av vinduene, Kanskje pga pakningproblemene ???
Jeg har ikke sett noe antydning av slitte dør-pakninger på min bil ennå.
Resultatet var iallefall mer vindbrus rundt vinduene akkurat som du kjører med vinduene bittelitt på gløtt. Den var potte tett før besøket. Nå er det også en klips eller en eller annen løs gjenstand som ligger og skramler nede i bunnen av passasjerdøra. Så dette blir neste på "to-do list" når bilen skal på service.

Sense

Sitat fra: gt3000 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 16:10
Jeg har hatt en rammeløs bil i 15 år (1991 gt 3000 vr4 modell kjøpt i 1999), og har aldri smørt inn dørlistene.

Har aldri hatt noen problemer med gummi listene.
Kan forskjellen være at vinduet går automatisk ned på TMS? Kan listene bli mer utsatt for regn eller kondens (hypotese).

På andre modeller som f.eks. Toyota Celica, så skjer ikke det. Ihvertfall ikke på eldre Celica-modeller.

pberg

Min 1993 M3 har ruter som automatisk går ned,og jeg har heller aldri smøret listene.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA