Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Den ekstra kjørelengden iht S85D

Startet av VigdisA, torsdag 16. oktober 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

VigdisA

Har så smått begynt på høststellet av bilen og tok en litt mer grundig titt på bilen da jeg vasket den i dag. Enkelte gummipakninger har begynt å sprekke opp, enkelte er steinharde og grålige-skulle nesten tro de var av plast, og det ser ut til å komme inn fuktighet det det ikke har kommet inn fuktighet før..
Hva er dere andres erfaring/ hvordan ser det ut på andre biler som har vært på veien en stund?
(Legger ved bilder straks)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Hvilke pakninger er det som har blitt harde?

Merket meg at det kom skitt forbi nesten alle pakninger i en eller annen grad i vinter. Frunk, bakluke, dørpakninger - sakte men sikkert. Ikke noe problem så lenge man vasker jevnlig, men kjører man f.eks. 10-15000 uten vask ser man det godt. I tillegg fungerer de ytre dørpakningene dårlig, og jeg har ikke hatt bil som blir mer skitten i alle åpninger enn denne. Har ikke panotak.

Dørpakningene ble av en amerikaner ved navn Casey lovet byttet så snart de var ferdig med å lage forbedret versjon i USA. Dette var i februar. Jeg ville ikke veddet på at det skjer sånn uten videre, og i mellomtiden drypper det inn ved vask og sidevind/regn ved trekantvinduene. Får vel ta meg en runde og sjekke om gummien er i ferd med å hardne. Husk at petroleumsprodukter kan få dette til å skje.

Pakningene er generelt dårlige greier på denne bilen

VigdisA

#2

Fuktighet ifm førerdør og en av de andre dørene

Sprukket pakning ved førerdør

Pakning i front av panoramavindu er hard

Pakningene rundt panoramavindet holder tett enda, men de er av en helt annen kvalitet/porøsitet ift de i dørene

Har vasket omtrent en gang i uken, men har også stått uten garasje, så har vært ute i østlandsvær mesteparten av tiden
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Car-El

Hmmm... Har samme "problemet" som du viser med bildene dine, VigdisA. Har ikke tenkt så nøye på det. Får høre med Tesla på Lade når æ skal inn med bilen på servise i november.

Har brukt de samme vaskemidlene på Car-El som på "Møkka-Benzen". Der er gummilistene helt fine.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

#4
Har også tendenser til slitasje, men minst en av dørpakningene mine er byttet pga. skade. Dugg og vann forbi ytterste leppa er det rett som det er.

Mistenker at Tesla er klar over problemet, og at de lager en slags fiks på det. For mine vinduer fluktet perfekt når bilen var ny, men etter reklamasjonsbesøk var alle fire vinduer justert utover slik at det ser ut som på bildene. Kanskje for å redusere slitasjen på pakningene? Uansett ser det passe idiotisk ut, og jeg har fått kommentarer på dette også i likhet med dugg i lyktene.

VigdisA

De har det nok ikke på standard fikseliste enda.
Hadde nettopp bilen på 20.000 service, men glemte dessverre å spørre om disse pakningene.
Har som mange andre hatt dugg ifm tåkebaklys/ryggelyset, men så lenge det ikke finnes noen ordentlig løsning på det og jeg ikke ser dugg i de andre lysene, får det vente.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

boppus

Sitat fra: VigdisA på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:11
De har det nok ikke på standard fikseliste enda.
Hadde nettopp bilen på 20.000 service, men glemte dessverre å spørre om disse pakningene.
Har som mange andre hatt dugg ifm tåkebaklys/ryggelyset, men så lenge det ikke finnes noen ordentlig løsning på det og jeg ikke ser dugg i de andre lysene, får det vente.

Litt off-topic, men når jeg ser alle de ulike småproblemene på disse bilene er det nesten så jeg angrer på bestillingen. Ser for meg ergrelser og hyppige turer til forhandler. Tesla har langt igjen og mye å lære for å bli et kvalitetsprodukt.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Car-El

@Boppus

Slapp av. Mercedes-Benz har eksistert i over 125år. Dem lager ikke et heller ikke noe kvalitetsprodukt i dag.  >:(
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sondell

Det med hårda och deformerade lister har jag tagit upp på min blogg. Problemet som jag ser det är att många lister ligger synligt för solljus. De blir 100 grader varma i solen. Jag har bränt mig flera gånger. De måste behandlas och smörjas in ofta särskilt på sommaren annars torkar de ut.
I övrigt så är det ju trycket från rutorna som tätar mot listen. Inga dörrkarmar. Pratade med DK här om att det kom in fukt vid tvätt och det menade de var helt normalt vid högtryck. Där måste jag vara enig. En list kan alltid komprimeras mer mef högt tryck och små mängder kan komma in.
Har haft mini läckage vid lilla trekantsfönstret höger fram och panotaket. Utan högtryck. Väldigt små saker men fick det fixat på DK.

Brede

Sitat fra: Boppus på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:21
Sitat fra: VigdisA på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:11
De har det nok ikke på standard fikseliste enda.
Hadde nettopp bilen på 20.000 service, men glemte dessverre å spørre om disse pakningene.
Har som mange andre hatt dugg ifm tåkebaklys/ryggelyset, men så lenge det ikke finnes noen ordentlig løsning på det og jeg ikke ser dugg i de andre lysene, får det vente.

Litt off-topic, men når jeg ser alle de ulike småproblemene på disse bilene er det nesten så jeg angrer på bestillingen. Ser for meg ergrelser og hyppige turer til forhandler. Tesla har langt igjen og mye å lære for å bli et kvalitetsprodukt.

Når jeg hører på en del i min omgangskrets som har kjøpt seg nye biler (Toyota, Volvo, Audi) så er jeg jammen den som har hatt minst problemer.
Og enkelte av dem hører med misunnelse på hvordan Tesla tar tak i småtteriet jeg har hatt problemer med.

MEN! En kjøper ikke bil fra et av verdens ferskeste bilmerker om en ikke kan akseptere litt problemer mener nå jeg. ;)

VigdisA


Sitat fra: Boppus på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:21
Sitat fra: VigdisA på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:11
De har det nok ikke på standard fikseliste enda.
Hadde nettopp bilen på 20.000 service, men glemte dessverre å spørre om disse pakningene.
Har som mange andre hatt dugg ifm tåkebaklys/ryggelyset, men så lenge det ikke finnes noen ordentlig løsning på det og jeg ikke ser dugg i de andre lysene, får det vente.

Litt off-topic, men når jeg ser alle de ulike småproblemene på disse bilene er det nesten så jeg angrer på bestillingen. Ser for meg ergrelser og hyppige turer til forhandler. Tesla har langt igjen og mye å lære for å bli et kvalitetsprodukt.
Dessverre en del smått og litt større med bilen, mest kosmetisk, men er ellers veldig fornøyd med bilen og kunne ikke tenke meg å være den foruten..
Tesla har til nå ordnet opp i det meste jeg har oppdaget, det har bare tatt litt tid innimellom.
Siden det ikke har vært kritisk til nå med disse pakningene, har jeg ikke nevnt dem tidligere/husket dem, men er jo litt spent videre fremover nå som det snart blir is og snø igjen.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Brede

Ser at du får fukt inn mellom vindu og pakninger på akkurat samme sted som meg Vigdis.
Nå har jeg brukt bilen en vinter før, men hadde ikke mye frost da. Er det en risiko for at vinduet vil fryse fast i pakning i disse områdene?

TRM

Sitat fra: Brede på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:39
Sitat fra: Boppus på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:21
Sitat fra: VigdisA på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:11
De har det nok ikke på standard fikseliste enda.
Hadde nettopp bilen på 20.000 service, men glemte dessverre å spørre om disse pakningene.
Har som mange andre hatt dugg ifm tåkebaklys/ryggelyset, men så lenge det ikke finnes noen ordentlig løsning på det og jeg ikke ser dugg i de andre lysene, får det vente.

Litt off-topic, men når jeg ser alle de ulike småproblemene på disse bilene er det nesten så jeg angrer på bestillingen. Ser for meg ergrelser og hyppige turer til forhandler. Tesla har langt igjen og mye å lære for å bli et kvalitetsprodukt.

Når jeg hører på en del i min omgangskrets som har kjøpt seg nye biler (Toyota, Volvo, Audi) så er jeg jammen den som har hatt minst problemer.
Og enkelte av dem hører med misunnelse på hvordan Tesla tar tak i småtteriet jeg har hatt problemer med.

MEN! En kjøper ikke bil fra et av verdens ferskeste bilmerker om en ikke kan akseptere litt problemer mener nå jeg. ;)
Brodern fikk nettopp ny turbo pluss bytte av register(reim eller kjede?), samt noen foringer i bakstillinga på en relativt ny Volvo V60. Tatt på garantien. Volvo har eksistert i noen år...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Car-El

Sitat fra: Brede på søndag 05. oktober 2014, klokken 19:54
Ser at du får fukt inn mellom vindu og pakninger på akkurat samme sted som meg Vigdis.
Nå har jeg brukt bilen en vinter før, men hadde ikke mye frost da. Er det en risiko for at vinduet vil fryse fast i pakning i disse områdene?

JA, har opplevd at vinduet fryser fast flere ganger sist vinter. I år blir det litt silikon.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sense

Har fått noen kneppelyder fra panoramataket. Jo høyere fart, jo mer knepper det. Bortsett fra i regn, da er det tyst.
Mistenker at det er pakningene rundt taket som er synderen. Enten får jeg vente noen måneder på service, eller kanskje en før prøve en silikon-kur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA