Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot

Startet av ElSoul, torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:33

« forrige - neste »

ElSoul

Lager likegreit en egen tråd vedr. felger til bilen. Bilen leveres som kjent med disse plastaktige, hvite felgene 16".

Er det noen her inne som vet om det er en grei affære å fjerne disse deksler? Hvordan ser dem ut uten? Hvitt plast står dårlig til titangrå/sølv lakk...

Kan man ha 17" på denne bil?

Vinterfelgene som nå leveres skal visstnok være sorte/gunmetal farget. Antar også disse er 16". Noen som har fått levert bilen med disse vinterfelgene?

K S

Ble overrasket når jeg hentet bilen, trodde felgene var sølvgrå med hvit plast. Jeg synes felgene her helt topp, men bilen vår er Hvit/blå....

Vinterdekkene er Nokian R2 piggfrie, testvinner i Motor dagen før vi hentet bilen :-) (ikke så bra på våt vei da...) levert på litt spesielle alufelger med store "eker" og relativt tette, tror det er bra med tanke på luftmotstand.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg valgt 8 like felger...

Jeg er ikke tilhenger av 17-18" felger, fikk faktisk byttet ned en gang. Både mer støy og dyrere dekk, på elbil: Kortere rekkevidde... Lavere profil øker også sjansen for å skade felgene... Jeg er tilhenger av funksjon foran stil, men vi er jo forskjellige, heldigvis, ellers hadde veiene vært fulle av Soul EV og det hadde vært kjedelig! :-)

ElSoul

SitatBle overrasket når jeg hentet bilen, trodde felgene var sølvgrå med hvit plast.

? Hvordan ser dine ut da? Snakker du om vinterfelgen nå? Legg gjerne inn bilde:)

K S

Klønete innlegg ja: Felgene er sorte med hvitt innlegg. Ser bra ut synes jeg, bilde får komme senere, venter på ny smarttelefon, gidder ikke å styre med kamera nå :-)

DaiVinci

Noen som har dimensjoner på dekkene og felger? Greit å kunne kjøpe vinterdekk pakke fra andre også.

K S

Sitat fra: DaiVinci på mandag 06. oktober 2014, klokken 15:54
Noen som har dimensjoner på dekkene og felger? Greit å kunne kjøpe vinterdekk pakke fra andre også.

DEKK/FELG
Dekk foran (standard)
205/60R16
Dekk bak (standard)
205/60R16
Hastighetsindeks foran
H (210 km/t)
Hastighetsindeks bak
Ikke oppgitt
Lastindeks foran
92
Lastindeks bak
92
Innpress foran
47 mm
Innpress bak
47 mm

Øyvindjo

Ved kjøp andre steder, husk dekktrykksensorer for å slippe å kjøre med varsellampen tent på dashbordet hele vinteren.
mener å ha lest at det er påbudt med dekktrykksensorer på biler registrert fra 1.jan.15. Så for dere som får bilen på nyåret bør sjekke dette før dere handler.
Har sjekket pris hos 4 forskjellige i østfold, billigste med sensorer var 11000 kr
Samme pakke uten sensorer 7000kr , med andre ord 4000 kr mer med sensorer. Sensorer er da uorginale og dekkes ikke av garantien på bilen.
Dette gjorde at jeg valgte den originale vinterdekkpakken allikevel. Fikk prutet litt på disse og fikk momsfritak og da ble differansen lik null for mitt vedkommende.

bear4x4

Ser at Wheelshop.no leverer: (4 stk. Universal dekktrykk Sensor - kodet til den valgte bil     2195,00 NOK ) til felgene sine. De har et fint utvalg felger også.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

birkeland

Jeg ringte Fevik dekk på sørlandet og hørte om pris på felger og samme dekkene som jeg hadde valgt hvis jeg skulle kjøpt via forhandler. De skulle ha 9.500,- for felg, dekk og lufttrykksensor, inkl mva selvsagt. Jeg fortalte at Kia skulle ha 13.336,- for de samme dekkene, og det var uten mva. Han var ganske sjokkert.

Dekkene det var snakk om er: Hakkapeliitta 7 (Pigg) inkl. dekktrykksensor.

ElSoul

Noen som har sett disse orig KIA felgene KS viser til som er sorte med hvitt innlegg? Kunne være kjekt å se dem for å vite hva man evt kjøper.

Leo

Regner med det er de øverste her KS sikter til. Ser ut til at USA modellene har fått de sølvgrå med hvitplast som på bilde 2. Bilde 3 er vinterfelger som jeg fikk med.

moby666

Her er felgene som er mulig å velge på standard Soul, DVs disse passer også på Soul EV.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

ttangen

Sitat fra: nime01 på mandag 06. oktober 2014, klokken 21:40
Noen som vet hva boltsirkel og innpress er på Soul EV?
Bilen blir levert i vinter, så jeg satser på egeninnkjøpte vinterdekk.

Felg dim: 6,5x16, ET47, Boltsirkel:5x114,3, (usikker på hva dette er): 67,1

Hansi74

67,1 er senterhullet i felgen :)
Kia Soul EV og Mitsubishi Outlander PHEV

K S

Sitat fra: Leo på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 08:07
Regner med det er de øverste her KS sikter til. Ser ut til at USA modellene har fått de sølvgrå med hvitplast som på bilde 2. Bilde 3 er vinterfelger som jeg fikk med.

Stemmer det, vår bil er vel identisk med den øverste, og vinterdekkene er på felger like det nederste bilde, såvidt jeg har sett, har bare lurt bak pappen, ikke pakket ut enda....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA