Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lov å montere stikk-kontakt?

Startet av Olatho, onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:59

« forrige - neste »

grorudklovnen

Ifølge Ford forhandleren på Økern er det slutt på å selge nye elektriske Focus i Norge.

Trist?

Gordon Retriever

Min første reaksjon er at det ikke er veldig overraskende...

Men ja, det er trist siden det forsterker inntrykket av at Fords elbilsatsing var halvhjertet, og det er trist for Focus Electric-eiere at bilen deres vil være en sjelden fugl som verkstedene har begrenset rutine på å diagnostisere og reparere.

torlie

Synd for de som allerede har kjøpt, da den nærmest blir uselgelig om man ikke dumper prisen.

Dog vil jo bruksverdien være høyere enn salgsverdien så de som har kjøpt vil kanskje bare sitte på den.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

elektrolux

Historien gjentar seg for Ford.

Ford sin Think A266 led omtrent samme skjebne, og etterfølgeren A306 var vel en diskuterbar forbedring.

Synd Ford ikke forstår at framtiden er elektrisk, men da må en også lage en bil som er bedre en VW, Kia, Nissan, BMW, og PSA.

På lading og rekkevidde er det fremdeles forberdingspotensiale.  ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

rifusk

Om fremtiden er elektrisk kan vell diskuteres... Hydrogen er vell heller veien å gå, men at el kanskje er en mellomløsning kan jeg være med på...

Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

edyrli

Sitat fra: rifusk på onsdag 05. november 2014, klokken 14:09
Om fremtiden er elektrisk kan vell diskuteres... Hydrogen er vell heller veien å gå, men at el kanskje er en mellomløsning kan jeg være med på...
Framtiden er elektrisk. Hydrogen er et blindspor og bedre/billigere batterier vil etterhvert fjerne ethvert behov for dyr og miljøskadelig produksjon av hydrogen.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

emil

Sitat fra: rifusk på onsdag 05. november 2014, klokken 14:09
Om fremtiden er elektrisk kan vell diskuteres... Hydrogen er vell heller veien å gå, men at el kanskje er en mellomløsning kan jeg være med på...

Hydrogenbiler er jo også elektriske. Spørsmålet er ikke om fremtidsbilen er elektrisk eller ikke (for det er den), det er hvor strømmen kommer fra.

hma

Sorry OT, men for de som liker å gjøre ting ekstra komplisert, dyrt og energikrevende er jo hydrogen som energibærer for elbiler en glitrende vei å gå ;)


Ellers, så bør kjøpere av Elektrisk Focus hos Melhus Bil sjekke kjøpskontrakten sin ekstra nøye. Sjekk at selger er "Melhus Bil" og ikke noe et annet selskap.

Sist gang dette firmaet solgte elbiler, viste det seg at bilene ble solgt under "Melhus ELbil". Da Th!nk gikk konkurs var det veldig enkelt for "Melhus Bil" å slå "Melhus ELbil" konkurs og dermed slippe å forholde seg til sine tidligere "kunder". Dette til tross for at Trøndelag Elbilforening fikk muntlig lovnad om at så ikke skulle skje...
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Olemann

Ja trist,  for kjøreegenskaper hos Focus er noe av det aller beste.  Dette mener en nesten samlet motorpresse også, i alle fall når det gjelder fossil-versjonen.  Kjører nesten ny Focus fossil stv. og skulle gjerne valgt el-utgaven også, men pga lade-mangler etc + at bilen framstår som et "ombygget fossil-prosjekt" så kjøpte jeg BMW i3 i stedet for.

Nå skal det sies at alle de ulike merke-trådene her på Forum har forunderlig lite om kjøreegenskaper, virker som elbilistene har blitt helt paralysert av rekkevidde og varmepumpe, og glemmer bilen på veien..... :)



Sitat fra: grorudklovnen på lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:01
Ifølge Ford forhandleren på Økern er det slutt på å selge nye elektriske Focus i Norge.

Trist?

moonbuggy

Ford Focus var jo et rent "compliance" prosjekt for California & co. Jeg tror ikke Ford egentlig ønsket noe videre salg av denne bilen, derfor la man heller ikke noe i prosjektet annet enn det man måtte.

Gordon Retriever

Sitat fra: Olemann på tirsdag 18. november 2014, klokken 14:48Nå skal det sies at alle de ulike merke-trådene her på Forum har forunderlig lite om kjøreegenskaper, virker som elbilistene har blitt helt paralysert av rekkevidde og varmepumpe, og glemmer bilen på veien..... :)

Du glemte lading! Knapt noe engasjerer like mye som hvor, hvor raskt, med hvilken kabel og til hvilken pris man kan - eller ikke kan - lade elbilen.

Men misforstå ikke - jeg er fullstendig enig med deg, og det er rart hvor lite fokus (!) det er på kvalitetene som ellers skiller mellom en utmerket bil og en som er litt mindre utmerket. 
Kanskje er det denne tankegangen som gjør at noen har sett for seg at å gjøre en Saab 9-3 fra 2002 om til en moderne elbil.  Så lenge Saaben kan kjøre lengst mulig, lade flest mulig steder og holde fører og passasjerer varme mellom de to punktene, spiller det ikke så stor rolle at grunnkonstruksjonen er rimelig utdatert.

Trekkoppbil

Etter at GM slapp nyhet i vinter med planer om at produksjonen av Bolt skulle starte 18mnd seinere, kom det også meldinger om at Ford hadde planer om bil i samme klasse, men det kan ha vært en impulstanke som Ford kun hadde hatt noen dager:
http://www.greencarreports.com/news/1097103_ford-may-show-a-200-mile-electric-car-this-year-to-counter-chevy-bolt

Rapid

Ford har iallefall hatt ambisjoner for en evighet siden


elektrolux

Hadde nylig en samtale med en som hadde bestillt en ny Ford Focus electric???

225 000 kr.

Er det en overligger, eller ny produsert?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

rifusk

Er det noen som har fått bekreftet fra Ford Norge at de ikke leverer el-Focus lengre?

Jeg vet at Ford-forhandleren i Bodø har fått inn en helt ny demobil, 2016 modell. Og hvis du leser registreringsstatistikken for sept 15 var det vell registrert 24 nye Focuser, hvis jeg husker rett... Ford annonserer for bilen på ford.no og der kan du finne prislister..

Hvor har dere det fra at bilen ikke leveres lengre?

Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA