Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Förlängning och optimering av levetid på batteirer.

Startet av Betacar, torsdag 19. februar 2009, klokken 14:24

« forrige - neste »

Betacar

Har kjent att det er en trekk i kupeen nå når det er så kaldt ute.
Kjente på begge bakre sidevinduer, og de var løse.
Limet hadde løsnet i fra toppen, langs hele buen og frem til dørkarmen (dvs. topp og karmside sitter fast).  Dette var på begge sidene.

Da jeg smalt igjen døren, så jeg overtrykket slapp ut via de løse vinduene (de vippet lett ut).

Er dette ett vanlig problem?

Er vel glasslim å få kjøpt, men anbefales det å ta en tur til bilglassfirma?  (Noen som har prøvd å lime glass før?)
  Har forøvrig fått ett par steinsprut i frontruten, som jeg bør få sveiset.  Går det greit med varmetrådene da?
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

cra

De som reparerer vinduene kan nok fortelle deg om det går bra med varmetrådene. Mulig du mister en eller to, kanskje, men resten burde berge. Jeg hadde villet spurt dem om de evt. kan lime bakrutene samtidig som du fikser steinspruten, så får du det gjort av fagfolk.

Ut over det skulle det ikke være noen heksekunst å lime et par vinduer, men det kan vel fort bli litt søl hvis man ikke har teknikken inne, tenker jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: Betacar på tirsdag 03. februar 2009, klokken 15:36
 Har forøvrig fått ett par steinsprut i frontruten, som jeg bør få sveiset.  Går det greit med varmetrådene da?
Varmetrådene blir ikke skadet av å reparere steinstprutskade. Det er egentlig ikke snakk om sveising, men at sprekkene i glasset fylles med en klar to-komponent masse, varmeherdes og poleres til helt jevn overflate.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Jeg tror det svever en misforståelse her.
Sidevinduene har ikke varmetråder. Kjøp en tube med sort Sikaflex, gjør ren kanten av glasset med sprit eller lignende, legg en god mark med sikaflex der du kommer til langs kanten på ruten, og klem den inntil kantlisten.  Enkellte steder kommer en best til fra innsiden, andre steder fra utsiden.

Denne jobben må gjøres i en varm garasje, og ruten må trykkes inntil under herding. Bruk gjerne en bagasjestropp rundt hele karrosseriet, og legg inn en isoporkloss på hver rute for å holde den inntil.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

Steinsprutskaden er i frontruta. Hvis du finner ut at ruta må skiftes er det greit å være klar over at det ikke er mulig å skaffe frontrute med varmetråder lenger. Jeg har sjekket etter nye via Ford. Har også fått høre at det er svært vanskelig å ta den ut fra skrotede biler uten at trådene går i stykker.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

cra

Sitat fra: Baltor på tirsdag 03. februar 2009, klokken 23:00
Hvis du finner ut at ruta må skiftes er det greit å være klar over at det ikke er mulig å skaffe frontrute med varmetråder lenger.

Det var skikkelig kjiipt. :( Trådene i frontruta er noe av det mest geniale på hele bilen. (Bortsett fra batteriet og el-motoren, selvsagt)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA