Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratulerer til alle dere som panikkselger, bilene deres blir vanskelig å selge....

Startet av Gnilre, onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:58

« forrige - neste »

Gnilre

Jeg solgte en fossilbil i juni med autopassbrikke fra Fjellinjen. I september kjøpte jeg ny elbil og jeg tenkte å bruke autopassbrikken fra fossilbilen i den nye elbilen. Pga oppdaterte brikker sendte de meg en ny autopassbrikke med en returkonvolutt for den gamle brikken. Alt greit så langt, men jeg fikk også en regning på 200kr som jeg ikke er like begeistret for. Jeg mener jo dette burde være gratis siden jeg hadde en brikke tidligere. Jeg har jo solgt og kjøpt bil før også og brukt den samme brikken i ny og gammel bil uten at det tilkom noen ekstraavgifter.

Er det noen som har erfaringer med dette ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

emil

Fra autopass.no:

Sitat
Du må tegne avtale med et bompengeselskap og betale depositum for brikke (kr 200) ved avtaleinngåelsen.

Depositum skal jo tilsi at man får pengene tilbake når brikken leveres inn. Så hvis du får en regning på 200kr for den nye brikken skal du også få en utbetaling på 200kr for den gamle brikken.

For egen del kom elbilen i tillegg til fossilbilene, og jeg fikk ny brikke til den tilsendt uten å måtte betale depositum.

arthur

Man sier opp et abonnement, returnere brikken og får igjen sitt depositum på 200 kroner. Deretter tegner man et nytt abonnement, får tilsendt ny brikke og betaler et depositum på 200 kroner.

Kan jo tenkes at du ikke får refundert depositumet på brikken du innleverer til den er mottatt av Autopass?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Kent

Jeg bytta ut fossilen min med elbil i juli. Fikk ny brikke og returpose fra fjellinjen.

Har ikke fått noen regning ennå i allefall.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Leif1

Regning på depositum kommer nok.
Jeg tegnet avtale i mars på elbilen. Regning på depositum kom for et par uker siden. Da var det med i en faktura for et par fergepasseringer over Trondheimsfjorden.
Konvertitt fra S til X

Kent

Sitat fra: Leif1 på søndag 05. oktober 2014, klokken 10:11
Regning på depositum kommer nok.
Jeg tegnet avtale i mars på elbilen. Regning på depositum kom for et par uker siden. Da var det med i en faktura for et par fergepasseringer over Trondheimsfjorden.

Men det var en ny avtale, ikke bare bytte av avtale, med bytte av brikke?

Regner med at så lenge de har mottatt den gamle brikken før de sender ut regning, så ligner de brikkene opp mot hverandre.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Leif1

Ja, det stemmer. Ny ja.
Hvorvidt systemet deres skjønner at det kan ligne en brikke mot en annen er vel ikke mulig for andre enn de selv å svare på.
Konvertitt fra S til X

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA