Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foreslår ny undergruppe : Salgssutrimg og verditapsdepresjoner

Startet av rsa, onsdag 15. oktober 2014, klokken 08:50

« forrige - neste »

rsa

Fikk bilen i dag, og koblet til min iPhone 5S via blåtann. Spilte av med Spotify, men opplevde at lyden i høytalerne forran forsvant med jevne mellomrom. Lyden bak fungerte stabilt tror jeg, det er mulig det var front / rear fader som flyttet lyden mellom høytalerne forran og bak. Helt av seg selv, uten at noen rørte display eller telefon. Noen som har opplevd noe lignende? Skal teste mer med en annen telefon før jeg ev. plager Kia med det.

Zyntax

Vi opplevde noe lignende da vi prøvekjørte, men da konkluderte vi med at det sto på noe navigasjon da vi kjørte. Fomlet litt for å slå av "kjør til nærmeste ladestasjon", men etter vi fikk til det var lyden som normalt.  ???
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

rsa

Takk for tips, du fant sammenhengen. Har kjørt flere turer i dag, og har ingen problemer med musikk fra iPhone over blåtann så lenge jeg ikke samtidig bruker navigasjonen med en destinasjon. Pussig sak, men til å leve med. Kanskje Kia fikser det i en oppdatering, ellers er det OK med kabel på telefonen også da.

Leo

Er det noen som har hatt trøbbel med å bytte kanal fra rattet når de hører på DAB?
Det fungerer fint med FM og Spotify... Jeg kan bytte kanal på DAB om jeg går i kanallisten eller velger scan. Og har av og til opplevd å få bytte på DAB, uten jeg har gjort noe spesielt.

znaky85

Gammel tråd men passende emnetittel.
Hvordan syns dere lyden er i anlegget, er det helt greit eller er det av det bedre?

Ona IX

Sitat fra: Leo på søndag 05. oktober 2014, klokken 20:36
Er det noen som har hatt trøbbel med å bytte kanal fra rattet når de hører på DAB?
Det fungerer fint med FM og Spotify... Jeg kan bytte kanal på DAB om jeg går i kanallisten eller velger scan. Og har av og til opplevd å få bytte på DAB, uten jeg har gjort noe spesielt.
For å få knappene til å funke må du legge til stasjoner i preset, verre er det ikke ;-)
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Leo

Jo, verre er det - SW feil som jeg har beskrevet i tråden "Feil og mangler ... "  :)

Leo

Sitat fra: znaky85 på fredag 30. januar 2015, klokken 19:41
Gammel tråd men passende emnetittel.
Hvordan syns dere lyden er i anlegget, er det helt greit eller er det av det bedre?

Synes anlegget er temmlig OK :) Mangler det lille ekstra, men en kan spille passe høyt og få grei trøkk i høyttalerne. Spørs litt hvilken type musikk en hører på også..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA