Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratulerer til alle dere som panikkselger, bilene deres blir vanskelig å selge....

Startet av Teslanewbie, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:59

« forrige - neste »

Teslanewbie

Noen flere ?

De siste dagene får jeg ikke kontakt med bilen . Har forsøkt flere plattformer . Ipad . Android ...

Flere som har same :-)  problem ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ew

Nei, jeg har ikke problemer med å samle på noe...  ;)  Har heller ikke problemer med å få kontakt med bilen, har ikke hatt det på veldig, veldig lenge. Har du oppgradert til 6.0? Har bilen i stillhet mistet 3G-forbindelsen og trenger å omstartes? Har funnet ut at 6.0 sin "Always connected" fungerer som foreskrevet.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Dlikse

Har begynt å få problemer med å koble meg til Tesla appen min. Jeg fikk beskjed om at passord er feil (samme feilen som visibletesla/teslacompanion gjengen får). Har sjekket og endret passord flere ganger uten hell. Jeg bruker riktignok en gammel IOS og dermed også en gammel versjon av Tesla appen. Kan det være grunnen til at jeg ikke lenger klarer å koble meg på?

Ctran

Sliter med det samme her. Får ikke kontakt. Prøvd med både always connected og uten powersave.

eKul

Den siste uken har den vært ustabil hos meg. Kan det ha noe med utrullingen av 6.1 å gjøre?

Kavorka

Sitat fra: Dlikse på mandag 12. januar 2015, klokken 08:21
Har begynt å få problemer med å koble meg til Tesla appen min. Jeg fikk beskjed om at passord er feil (samme feilen som visibletesla/teslacompanion gjengen får). Har sjekket og endret passord flere ganger uten hell. Jeg bruker riktignok en gammel IOS og dermed også en gammel versjon av Tesla appen. Kan det være grunnen til at jeg ikke lenger klarer å koble meg på?

Jeg hadde det samme problemet. Byttet passord for å se om det hjalp, snakket med Tesla Stavanger, for å sjekke om de kunne løse det. Kontaktet Tesla service EU, som laget sak for IT. Ingenting hjalp.

Til slutt var det bare å bite i det sure apple: oppgraderte ios og installerte siste versjon Tesla app, og alt fungerte igjen:-)

Oggen

Det er blitt både sagt og står i release-notes at den nye softwaren BARE kan kommunisere med den nyeste appen.
Da er det vel ganske naturlig at man får problemer med den gamle, uansett software i bilen.

Haldenser

Har fått problemer de 3 siste dagene med at jeg ikke får kontakt med bilen via appen etter at bilen har stått stille over natten. Kommer opp "waking car" som til slutt timer ut. Oppgradert til siste versjon av appen som kom forrige uke. På dagtid får jeg alltid koblet til bilen.
Når jeg går ut til bilen å sjekker, ser jeg at den mangler 3G og får opp Tesla logoen på dash-displayet (slikt som ved soft-reboot av denne). Powersave på natten og "always connected" er påskrudd.
Har nå testet å skru av powersave, og har ringt tech-support som skulle sjekke logger osv.
Dette problemet har kun vært de siste dagene, og har ikke hatt noen problemer med 3G før dette.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

TeslaSvein63

Har fått store problemer med å få kontakt med bilen, etter siste oppdatering. Er det noen andre som har fått problemer? Har prøvd det meste. Omstart på telefonen og restart på bilen. Også avlogging og pålogging Tesla. Får beskjed om å å ha always conected on. Det har jeg gjort, men hjelper ikke. Har ikke hatt problemer med conected av tidligere.

Øggen

TeslaSvein63: Ta en såkallt DYP RESET. Det hjalp hos meg. Hold inne scrollehjulene lenge. Helt til begge skjermen blir sorte og alt slår seg av. Altså en del lengre enn vanlig.

Avh

Sitat fra: Øggen på mandag 12. januar 2015, klokken 11:01
Det er blitt både sagt og står i release-notes at den nye softwaren BARE kan kommunisere med den nyeste appen.
Da er det vel ganske naturlig at man får problemer med den gamle, uansett software i bilen.
Og hva er siste versjon i appen? Selv har jeg 2.2 (iphone 6) og ustabilitet etter at 6.1 kom. Virker som det er en bug. Ber meg ha innstilt på always connected , men den innstillingen har jeg allerede.  :o
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

TeslaSvein63

Det er det samme hos meg. Står bare å surrer,waking car, så skjer d ikke noe. Appen ble lastet ned til ny androidtelefon rett før helgen. Alt ble lynraskt i forhold til gamletelefonen. Etter nedlastningen på bilen, er det blitt håpløst. Skal prøve en slik dypreset, men jeg tviler.

Øggen

Som sagt hadde jeg samme problemet i går, men dyp reset løste saken.

TeslaSvein63

Kansje man bare er en alt for utolmodig sjel, men man blir jo på vakt når man ikke får forvarmet og sjekket lading på bilen når det trengs. Litt merkelig uansett. Alt i orden i dag og fungerer lynraskt. Har ikke tatt noen restart på bilen enda. Kanskje det er blitt fikset i natt på en eller annen måte. Siden min telefon leverandør bruker telenor sitt nett, vet man jo ikke om det er noe slags synkroniseringer, eller manglende sådanne, mellon phonero og telenor som lugger. Kanskje har Tesla fikset noe etter å ha lest her. Uansett helt topp igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA