Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

OnlyOne

Forstår at en del har erfart at dersom du får driftsstans så blir du prioritert, slik at du får ganske umiddelbart. Sikkert med noen unntak. Mange ønsker nok å beholde bilen selv om de får en bil med en relativt alvorlig feil, slik som DU havari er. De er så fornøyd med bilen uansett.

Jeg opplevde den samme bekymringen før jeg bestilte. Har hatt bilen i to tre måneder nå, ingen feil. (bank i bordet 7-9-13) Så bare gled deg i stedet for! Bortkasta tid å bekymre seg for noe som du selvfølgelig bare skal se frem til..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

pej

Jeg kjenner til en som fikk levere tilbake bilen. Men det skal ganske mye til. Husk at mye har blitt bedre. En periode gjorde Tesla ca 200 endringer i produksjonslinja i uka. Mange barnesykdommer er tatt nå.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

TRM

Sitat fra: pej på tirsdag 25. august 2015, klokken 21:00
Jeg kjenner til en som fikk levere tilbake bilen. Men det skal ganske mye til. Husk at mye har blitt bedre. En periode gjorde Tesla ca 200 endringer i produksjonslinja i uka. Mange barnesykdommer er tatt nå.
Hvis du opplever ulyder fra drivverket på din S85D vil jeg påstå at den mest alvorlige feilen gjenstår...

Har du sjekka mer omkring issuet ditt?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

pej

Kunne få drop in time, men er ikke sikker på om jeg tar meg tid til en hel dag på verksted i håp om at de får tid.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

sven erik

jeg tror det er spesielt 2014 modellen som har  mest Du problemmene jeg har en sån  men merker stor forskell på 2015 modellen  når det kommer til kjøring har kjørt en 2015 modell litt over en uke  er mindre støy og det er en annen følse  så dere som venter på bil gled dere

Muffinman

Sitat fra: pej på tirsdag 25. august 2015, klokken 21:00
Jeg kjenner til en som fikk levere tilbake bilen. Men det skal ganske mye til. Husk at mye har blitt bedre. En periode gjorde Tesla ca 200 endringer i produksjonslinja i uka. Mange barnesykdommer er tatt nå.
En andel av disse endringene vil nok merkes hos sluttkunde, men jeg tror nok at det meste går på å strømlinjeforme produksjonen. Redusere venting, ikke-verdiskapende aktiviteter, tiltak for å redusere andel vrak osv.

jkirkebo

Sitat fra: OnlyOne på tirsdag 25. august 2015, klokken 19:13
Forstår at en del har erfart at dersom du får driftsstans så blir du prioritert, slik at du får ganske umiddelbart.

Jepp, jeg fikk feil på laderen så den ladet med redusert hastighet. Leverte bilen i Drammen forrige onsdag (drop-in), torsdag var den klar og fredag fikk jeg hentet den. Lader ok nå, overalt :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pej

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 26. august 2015, klokken 00:28
Sitat fra: OnlyOne på tirsdag 25. august 2015, klokken 19:13
Forstår at en del har erfart at dersom du får driftsstans så blir du prioritert, slik at du får ganske umiddelbart.

Jepp, jeg fikk feil på laderen så den ladet med redusert hastighet. Leverte bilen i Drammen forrige onsdag (drop-in), torsdag var den klar og fredag fikk jeg hentet den. Lader ok nå, overalt :)

Jeg sliter med å åpne ladeluka også, så nå lar jeg den stå åpen. Kunne få drop in time, men har ikke tid til å sitte i Oslo en hel dag.... kunne ikke få lånebil.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

cairnz

Sitat fra: pej på onsdag 26. august 2015, klokken 10:28
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 26. august 2015, klokken 00:28
Sitat fra: OnlyOne på tirsdag 25. august 2015, klokken 19:13
Forstår at en del har erfart at dersom du får driftsstans så blir du prioritert, slik at du får ganske umiddelbart.

Jepp, jeg fikk feil på laderen så den ladet med redusert hastighet. Leverte bilen i Drammen forrige onsdag (drop-in), torsdag var den klar og fredag fikk jeg hentet den. Lader ok nå, overalt :)

Jeg sliter med å åpne ladeluka også, så nå lar jeg den stå åpen. Kunne få drop in time, men har ikke tid til å sitte i Oslo en hel dag.... kunne ikke få lånebil.
Livet er kjipt for deg.
Elbilist

pej

Livet er topp, bilen er ikke topp, men har heldigvis viktigere ting i livet enn en blikkboks på hjul .
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Hodetelefoner

Du har selvfølgelig tørket helt rent så det ikke oppstår vakuum?

Admiral


Så en over som sa det var trist å lese her om alle problemene så tenkte jeg skulle dele litt om min erfaring med Model S:

Kjøpte en "loaner" av Tesla tidligere i år - en sen 2014 P85 med autopilot (skjønner ikke hvorfor vi kaller det autopilot så lenge det bare er adaptiv cruise?) som jeg kjørte 7000 km uten en feil. Ikke lakk soltaket, ikke knelte DU, ikke løsnet gummi lister. Var ganske enkelt ikke noen problemer med den. Tenkte ikke så mye over det, bilen bare fungerte som den skulle. Eneste jeg kunne klage på var at den sorte lakken er veldig var for steinsprut og riper.

Etter 7000 km hadde jeg bestemt meg for at Tesla går det an å ha. Den er ikke helt "premium" og rekker ikke opp til velutstyrte BMW/Audi/Porsche, men det er ikke SÅ langt unna. Og til den prisen...kjempedeal.

Eneste problemet var at vi bor slik til og har hytte på fjellet at 4wd er nesten et must. Solgte derfor bilen og kjøpte en ny P85D.

Har nå kjørt den 8000 km og kommer ikke på noe galt med den. Ingenting.

Kjenner at jeg kunne lagt ut masse om bilen og dens fortreffeligheter, men dere finner alt et annet sted her.

Så til deg som venter på bil og får litt angst: Ikke tenk på det. Forvent å få en bil som fungerer som den skal. Forvent å få en bil som du kommer til å glede deg over i lang tid. Som de ALLER fleste andre Tesla eiere.


BMW850

Helt enig, kunne ikke vært mer fornøyd sjøl :) Men det er denne tråden du skulle skrevet i ;)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10132.0.html
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Hvor langt har dere kjørt med sirkelsaglyd? DU``en som står i min bil nå (den tredje) har gått 37.000km, og har hatt sirkelsaglyd 16-17.000 av dem. Den begynner å bli ganske påtrengende, og siden det blir mye kjøring framover er jeg bekymret for å bli stående. Noen som har tanker rundt dette?

Bilen skal inn til masse reklamasjonsarbeid (og DU-bytte, håper jeg) i januar neste år.

sven erik

hei  ja det virker for meg at  mai  2014 leveringen er den verste  de levert sent 2014 og 2015 virker set som det er meget få feil  på 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA