Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

sven erik

bilen skal gå til høyre noe  det er ikke bilen men veien   se på veiene så heller de inn mot  mitten
men  er mer bekymret for at de ikke får  fikset du problemet

iCar

#706
Har kjørt på samma rette strekning før så er nok hjulstilling/forstillingen som ikke er riktig.

Har nå sendt mail til dem om det pluss at nå har jeg enda en metallisk ulyd problem. Dette er ikke det samme som jeg hadde før lyden kan enkelt beskrives om når man kjører på sperrelinjene på veien og den dukker opp på fart mellom 80-90km/t og man merker det også ved at rattet vibrer.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

sven erik

ok

jeg har en vine lyd når jeg gir pent på

Sandvika

Sitat fra: iCar på mandag 23. februar 2015, klokken 00:31
Dette er ikke det samme som jeg hadde før lyden kan enkelt beskrives om når man kjører på spellelinjene på veien og den dukker opp på fart mellom 80-90km/t og man merker det også ved at rattet vibrer.
Aktivert "Lane assist"?  ;)

Peter Petersen

Sitat fra: iCar på mandag 23. februar 2015, klokken 00:31
Har kjørt på samma rette strekning før så er nok hjulstilling/forstillingen som ikke er riktig.

Har nå sendt mail til dem om det pluss at nå har jeg enda en metallisk ulyd problem. Dette er ikke det samme som jeg hadde før lyden kan enkelt beskrives om når man kjører på spellelinjene på veien og den dukker opp på fart mellom 80-90km/t og man merker det også ved at rattet vibrer.

iCar, har nøjagtig den samme fejl på min. Mit problem er at det har eksisteret siden jeg fik bilen i marts 14. Lige nu har min Tesla stået på værksted i 16 dage, uden at de har fundet frem til problemet. Hvis du får et svar fra Tesla er jeg meget interesseret i at høre mere

iCar

Har nå iallefall meldt, får se når dem tar inn bilen, har iallefall sagt at det er vanskelig å beskrive lyden og har tilbudt dem sitte på med meg om dem har problemer med å høre.


Skal si ifra om det kommer fram til noe
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

iCar

Sitat fra: Sandvika på mandag 23. februar 2015, klokken 09:03
Sitat fra: iCar på mandag 23. februar 2015, klokken 00:31
Dette er ikke det samme som jeg hadde før lyden kan enkelt beskrives om når man kjører på spellelinjene på veien og den dukker opp på fart mellom 80-90km/t og man merker det også ved at rattet vibrer.
Aktivert "Lane assist"?  ;)

Bilen ble levert siste uken i august 2014 dermed uten Autopilot hardware :(
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

teslaman

Pokker, i dag merket jeg klunkelyden igjen.  >:(Byttet DU en gang. Hvordan er status  på om de har har funnet løsning? Har ikke fulgt med her i det siste fordi den har vært bra til nå. Fint å få tilbakemelding!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Trustno1

Sitat fra: teslaman på søndag 15. mars 2015, klokken 23:19
Pokker, i dag merket jeg klunkelyden igjen.  >:(Byttet DU en gang. Hvordan er status  på om de har har funnet løsning? Har ikke fulgt med her i det siste fordi den har vært bra til nå. Fint å få tilbakemelding!

Tesla har rullet ut nye DU i stor skala fra rundt november i fjor, og holder vel på med dette enda (Derav lang kø på service sentere)

Denne skal vissnok fikse problemet, jeg har ikke hørt om noen som har fått problemer etter de har motatt denne DU'n foreløpig

Kjærra

Jeg har hatt problemer. Klunkelyd kom allerede etter et par uker med den nye typen DU. Har nå byttet DU fem ganger.. Bilen har såvidt rundet 14'.

Tror ikke de har fått på plass en varig fiks dessverre. Dette ble relativt direkte bekreftet av servicesenteret også.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

cirys1

Sitat fra: Kjærra på søndag 22. mars 2015, klokken 11:28
Jeg har hatt problemer. Klunkelyd kom allerede etter et par uker med den nye typen DU. Har nå byttet DU fem ganger.. Bilen har såvidt rundet 14'.

:o :o :o :o :o

Brede

Sitat fra: Kjærra på søndag 22. mars 2015, klokken 11:28
Jeg har hatt problemer. Klunkelyd kom allerede etter et par uker med den nye typen DU. Har nå byttet DU fem ganger.. Bilen har såvidt rundet 14'.

Tror ikke de har fått på plass en varig fiks dessverre. Dette ble relativt direkte bekreftet av servicesenteret også.

Jeg håper virkelig de kikker etter andre årsaker enn motorfeil om de må bytte så ofte på en bil..
At 5 DU'er skal feile på ett kjøretøy høres jo utrolig ut. Skal tro om feil sveisede/monterte motorfester og lignende kan medføre feil belastninger som skader motor. Da hjelper det lite å bytte motor en gang i kvartalet.

Ikke at jeg har peiling på dette, men det virker merkelig at noen må bytte DU etter DU, men andre av oss kjører på andre året uten en ulyd, slakke eller dunking..

Muffinman

Mistenker at drivaksler/knuter har en finger med i spillet. Jeg kjører på min tredje DU og første bytte fjernet MANGE ulyder, men slakken ble bare marginalt bedre. Den har blitt større, og minket overhodet ikke etter andre bytte. Har aldri hatt det berømte "klunk"``et, men derimot to klikk eller tydelige knepp etter overgang mellom pådrag og regen. I tillegg har jeg en slags svak"sliten-kardang"- lyd som er blitt tydeligere og tydeligere etter første bytte, og som andre bytte ikke endret på.

Jeg er veldig spent på om Tesla klarer å få ordnet dette - jeg mistenker at andre DU-bytte var unødig på min bil og at feilen ligger et annet sted. Det blir naturligvis ren spekulasjon.

timingbeltkiller

Sitat fra: Brede på søndag 22. mars 2015, klokken 11:46
Ikke at jeg har peiling på dette, men det virker merkelig at noen må bytte DU etter DU, men andre av oss kjører på andre året uten en ulyd, slakke eller dunking..
Har heller ikke peiling.
Men store forskjeller i bilene de enkelte får, tyder på varierende kvalitet på:
- leveransene fra underleverandørene og inntakskontrollen
- produksjonen
- sluttkontrollen
- utlevering til kundene

Det skal ikke være ren bingo hvor på skalaen mellom feilfri og lemon en fabrikkny bil ligger.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Dennis

Sitat fra: Brede på søndag 22. mars 2015, klokken 11:46
Sitat fra: Kjærra på søndag 22. mars 2015, klokken 11:28
Jeg har hatt problemer. Klunkelyd kom allerede etter et par uker med den nye typen DU. Har nå byttet DU fem ganger.. Bilen har såvidt rundet 14'.

Tror ikke de har fått på plass en varig fiks dessverre. Dette ble relativt direkte bekreftet av servicesenteret også.

Jeg håper virkelig de kikker etter andre årsaker enn motorfeil om de må bytte så ofte på en bil..
At 5 DU'er skal feile på ett kjøretøy høres jo utrolig ut. Skal tro om feil sveisede/monterte motorfester og lignende kan medføre feil belastninger som skader motor. Da hjelper det lite å bytte motor en gang i kvartalet.

Ikke at jeg har peiling på dette, men det virker merkelig at noen må bytte DU etter DU, men andre av oss kjører på andre året uten en ulyd, slakke eller dunking..

Kan ligge noe i det med motorfester. I følge delekatalogen så har P85D andre motorfester og andre typer bolter som fester motor. Selv om motoren er den samme. Så kan være de har funnet ut at det som var tidligere var for dårlig og at man fikk for mye vridning i motor ved pådrag slik at man skader stikkakslinger og differensial.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA