Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: Trustno1 på lørdag 10. januar 2015, klokken 03:41
Noen her som har fått montert de nye DU'n som kom med fly i vinter og har opplevd problemer i ettertid?

Har selv denne og den virker sålangt bra.
Har hatt den i ca 1 mnd og 3k km

Nå har jeg riktignok kjørt meget pent etter jeg satt på vinterdekkene, så noe særlig belasting blir det vel ikke før sommerdekkene kommer på igjen.

Jeg fikk flybåren etter forrige runde - og har uten creep, i stille parkeringshus med vinduet nede startet å ane konturene av at det klakker litt i min allerede. Veldig spent på å følge den videre ...

sondell

Sitat fra: laumb på lørdag 10. januar 2015, klokken 21:37

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 10. januar 2015, klokken 03:41
Noen her som har fått montert de nye DU'n som kom med fly i vinter og har opplevd problemer i ettertid?

Har selv denne og den virker sålangt bra.
Har hatt den i ca 1 mnd og 3k km

Nå har jeg riktignok kjørt meget pent etter jeg satt på vinterdekkene, så noe særlig belasting blir det vel ikke før sommerdekkene kommer på igjen.

Jeg fikk flybåren etter forrige runde - og har uten creep, i stille parkeringshus med vinduet nede startet å ane konturene av at det klakker litt i min allerede. Veldig spent på å følge den videre ...

Ska det inte vara en liten liten klakk och litet glapp vid typ 10 km/h då? Det hade jag ju när jag körde från Tesla sköyen med helt ny DU i onsdags :). Minns inte om jag hade det när bilen var ny. Men i övrigt var det väldigt trevligt att få ny DU. En del ljud som fanns där visste jag nog inte ens om förrän jag fick den nya och insåg hur tyst den ska vara. Och gött att inte ha någon klakk/klonk och glapp. Hoppas den håller längre denna gång. Eventuellt får det väl bli standard på årlig service att byta DU :).

RaBalder

Sitat fra: sondell på lørdag 10. januar 2015, klokken 22:09
:
:
Eventuellt får det väl bli standard på årlig service att byta DU :).
Det holder ikke å bytte DU på årlig service. Det blir for lange intervaller  :D  ;D

laumb


stefse

Gikk forbi Tesla Trondheim i dag, og der stod det (i tillegg til en NAF bil med 2 Teslaer på planet) en lastebil som drev og losset trekasser. Gikk bort til den og det stod Drive Train Unit på kassene. Så de har ihvertfall fått DU'er på lager idag.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

gt3000

Otto, hvor var det du leste at mye av komponentene i understellet kommer ifra forrige mercedes E klasse?

Vennligst legg inn en link til siden der du såg det.

BMW850

 At mye av komponentene i understellet kommer ifra forrige mercedes E klasse, tviler jeg på. Har ikke inntrykk av at understellet på MB er av ekstrudert aluminium som på Tesla, men jeg kan ta feil...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Krishell

Kun noen brytere som stammer ifra "Mercedes". som jeg kan finne. Daimler

Tuxedo

Mercedes står vel bak hele rattet, tror jeg.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

BMW850

Og rattspakene og vindusknappene. Identisk med den tragiske låne MB jeg har nå da bilen er inne for DU-bytte. Men nå sporer vi av her ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

#670
Fikk utført bytte av DU for noen uker siden. Bilen har gått 9000km og jeg hadde ikke antydning til klunk eller ulyder. DU ble byttet proaktivt for at ikke problemer skal oppstå i fremtiden og selvfølgelig pga for lite grease under produksjon.

Mitt spørsmål er: Hvilke erfaringer har alle dere som har utført DU-bytte med de siste DUene som Elon fikk sendt ukentlig? Har ikke egentlig fått med meg at noen har meldt om problemer.

Og sist men ikke minst, jeg følte når jeg hentet bilen at når jeg slipper pedalen i lav fart for så å gi på igjen er det er ett lite opphold før pådraget kommer (ingen klunkelyd). Sånn ca. ett halvt sekund eller noe mindre. Tenkte faktisk at faen har jeg fått klunk nå??! Men tror det er softwareoppdateringen som ble lastet inn samtidig som begrenser pådraget som jeg har lest noen har ment??!


Virker som om det har vært ganske stille i denne tråden de siste ukene så det kan virke som den nye DUen er en suksess  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

Jeg hatt ikke byttet, men har ny bil, og forhåpentligvis samme DU som de som bytter. Har hatt et lite klunk (uten lyd, men kan føles) siden bilen var ny, men det har ikke blitt verre. (Kjørt. 5000km)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

Ok, er det som jeg beskriver? Ett bittelite opphold før pådraget kommer i de laveste hastighetene, type ganghastighet. Som sagt, jeg kan tenke meg de har lagt inn en begrensning her på updaten ved DU-byttet.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hgs

Sitat fra: BMW850 på søndag 08. februar 2015, klokken 08:01
Ok, er det som jeg beskriver? Ett bittelite opphold før pådraget kommer i de laveste hastighetene, type ganghastighet. Som sagt, jeg kan tenke meg de har lagt inn en begrensning her på updaten ved DU-byttet.

Jeg fikk ny DU for 3 uker siden. Slakken mellom pådrag og regen var betydelig større på den nye enn på den gamle, men summelyden i 90 + var heldigvis borte. Så lenge dette oppholdet er der bare i gangfart og hvis det ikke utvikler seg lever jeg fint med det. Merket meg også at den nesten nye loaneren jeg hadde mens DU ble bytta hadde akkurat samme slakke med 3kkm på telleren. Virker som det skal være slik, og hvis det ikke skal være slik er det noe annet enn DU som feiler.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

El-boy

Det skal være noe slakk i alle giroversettinger, såkalt backlash. Jeg tror flere velfungerende DU'er har blitt skiftet bare på grunn av dette, og krevende kunder som skal selge sin Tesla. Det som en må ha i tillegg er lagerulyden "the milling sound", og at backlash'en er økende. Jeg har denne ulyden og skal inn å skifte DU neste måned. Jeg satser på den holder hele veien fram. Håper virkelig det er forbedrede DU'er som blir installert nå slik denne feilen ikke kommer igjen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA