Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Balrog

"Ballonglyd"? Hvordan lyder en ballong? Omtrent som gress eller mer som gulvteppe?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

ebbrey

#556
Sitat fra: Balrog på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:06
"Ballonglyd"? Hvordan lyder en ballong? Omtrent som gress eller mer som gulvteppe?

WHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII~

Edit:

Haha her er hverdagen her:
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Trustno1

Jeg skal hente bilen i morgen med ny DU. Egentlig var ikke dunkingen så ille etter 6.0, og ballonglyden var så godt som ikke hørbar. Om jeg nå får igjen en bil med like mye slakk og masse ulyder så blir jeg trist.

satheesh.net

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:20
Jeg skal hente bilen i morgen med ny DU. Egentlig var ikke dunkingen så ille etter 6.0, og ballonglyden var så godt som ikke hørbar. Om jeg nå får igjen en bil med like mye slakk og masse ulyder så blir jeg trist.

Du kan kanskje gi oss en liten rapport på det i etterkant? :)

Trustno1

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:25
Sitat fra: Trustno1 på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:20
Jeg skal hente bilen i morgen med ny DU. Egentlig var ikke dunkingen så ille etter 6.0, og ballonglyden var så godt som ikke hørbar. Om jeg nå får igjen en bil med like mye slakk og masse ulyder så blir jeg trist.

Du kan kanskje gi oss en liten rapport på det i etterkant? :)

Joda, skal vel få til det :)

Trustno1

Reiste ut til grorud i dag.
2 timer kjøring, ytterligere 45min venting og ett møte jeg ikke rekker, så får jeg beskjed om at bilen ikke er klar pga koding som mangler.
Ikke spesielt imponert at de ikke kan informere bedre.
Men fikk beklagelse og lovnad at de kunne levere bilen når den var klar, så får vi se.

trygvelo

Sitat fra: laumb på tirsdag 09. desember 2014, klokken 15:20
Problem løst?

Det der så nydelig ut... Sorry, selv om elbil er fantastisk er det noe eget med amerikansk 8'er (særlig de nyeste)

frosken

Fikk tilbake bilen i dag etter bytte av drive unit. Har hatt «ballonglyden» siden bilen var ny, men nå er det helt taust. Bare en deilig, lav suselyd.

...synd jeg bare beholdt bilen i en time før den ble levert til kjøper :)

JohanH

Sitat fra: frosken på torsdag 11. desember 2014, klokken 15:51
Fikk tilbake bilen i dag etter bytte av drive unit. Har hatt «ballonglyden» siden bilen var ny, men nå er det helt taust. Bare en deilig, lav suselyd.

...synd jeg bare beholdt bilen i en time før den ble levert til kjøper :)

Avslører du prisen?

Car-El

Sitat fra: Batteritralla på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:57
Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 10. desember 2014, klokken 17:56
Sitat fra: Batteritralla på onsdag 10. desember 2014, klokken 17:34
Jeg byttet inn "klunk" drivverket mitt i et "summelyd i jevnt 90" drivverk.
Foreløbig bare til irritasjon, men det er utvikling i lyden.

Øh ... har du byttet DU, kompis ... ?  :o

Er du inne å sniker her nå??

Jeg NEKTER å svare på det!!!

;)

HA! HA!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Trustno1

Da har jeg vært å hentet bilen etter drive unit bytte.

Slakken i overgangen mellom regen og aks er betydlig redusert, men fortsatt til stede. Så lenge det ikke blir værre over tid så er den akseptabel slik den er nå.

Forøvrig hørte jeg litt "ballonglyder" i starten når jeg henta bilen, men det ga seg ganskje kjapt etter jeg tok ett par aks tester. Dette var med ca 50% batteri.

Alt i alt så lover det bra enn så lenge, håper bare at det holder seg slik denne gangen :)

shb

#566
Fint med ny DU. Leverte klokken 15 i Bergen og hentet den igjen 0730 dagen etter. Kunne lyd fra omformer. Det er lenge siden, var i vår og ca 11' km siden. Fikk en ny S85 lånebil. Den var betydelig mer støydempet. Håper den nye DU'en holder lenge. Snart kjørt 28' siden august 2013.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Teslanewbie

Har nå prøvekjørt en P85  med ny DU og den er ikke like sprek som min gamle P85 . Det er ikke så stor forskjell i akselerasjon fra stillestående men veldig stor forskjell i akselerasjon fra 80 og oppover. Rykket som er på de gamle P85 er totalt fraværende når jeg trykker på gassen ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 12. desember 2014, klokken 11:52
Har nå prøvekjørt en P85  med ny DU og den er ikke like sprek som min gamle P85 . Det er ikke så stor forskjell i akselerasjon fra stillestående men veldig stor forskjell i akselerasjon fra 80 og oppover. Rykket som er på de gamle P85 er totalt fraværende når jeg trykker på gassen ...

Har de to bilene du sammeligner samme sw-versjon? Eller ligger forskjellen i selve DU-en?

Det som er interessant da er om forskjellene du opplever er målbare, og i så fall hvor store forskjeller det er snakk om, f.eks. fra 80-120. Jeg er fristet til å spekulere i at forskjellen først og fremst er subjektiv, siden du snakker om et rykk - dvs. at hovedforskjellen ligger i at ny DU eller sw-versjon (stryk det som ikke passer) bruker noen flere ms fra effektpedalen trampes ned og til all effekten slippes løs.

Akselerasjonsmålinger med gammel og ny P85 (med ellers likt oppsett) hadde vært interessant.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

pej

Det meldes om nye DU havarier selv på biler som har byttet nå i Desember etter den nye sendingen. Nå er det jammen på tide at vi får svar på om problemet er løst eller om vi fortsatt må belage oss på leiebil på langtur.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA