Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

hgs

OT, men: Hyggelig å ha deg tilbake Muffinman  :)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Øggen

Ehhh, ja har dere byttet eller fått shimset DU??
Ikke helt lik opplevelsen som er beskrevet av andre som har byttet.
Og Muffinman, er den sprekere? Hvilken software fikk du???

Muffinman

Sprekere, vet ikke. Vinter og glatt vet du, og har ikke hatt i tankene å teste i tunnel enda.  Serviceordren sier at DU ble skiftet pga. for lite grease. Standardformulering vil jeg tro.

Fikk 2. ett eller annet. Suspension havnet på en egen fane ihvertfall (likte bedre når den lå på samme fane som regen/styring). Scheduled charging og start/stopp fungerer ihvertfall nå uten å justere seg ned til 16A. Vel, i det minste den ene gangen jeg har rukket å prøve.

Djur1

Tesla ringte meg 2 uker etter at den har vært på service og sa at de måtte bytte noe "power switch" i batteriet/DU. Jeg fikk ikke forstått helt hva det var snakk om, er det noen som vet? Dvs inn på service igjen...

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Muffinman

Muligens den berømte kontaktoren som av og til svikter og har medført at noen har fått nytt/gammelt batteri? De har vel lært seg å bytte kun delen slik at batteriet ikke trenger skiftes.

Djur1

Ja denne hviningen er noe jeg har vært å klaget på så , det kan hende at det nå kommer en fiks til noe som de ikke tidligere hadde noe fiks på....

Fantastisk!

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Lille Lance

Bytter DU på Skøyen i morgen.
Hørte dunkelyd i september. Dro innom Skøyen som sjekket og sa jeg kunne kjøre videre til jeg eventuelt blir innkalt. Dunkelyden har vel stort sett gitt seg i mellomtiden, men synes det bråker litt (hvinelyd) når jeg passerer 80. Kjørt 18K siden feb.

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Øggen

Er det ballong lyden dere refererer til. Den har jeg hatt på begge DU'ene. Men det er vel normalt, eller?

eadie

Tviler på at Tesla bytter DU på alle biler med det aller første.
Jeg var på service i Bergen i dag, og de sa at det var biler på en liste som ble innkalt for bytte. Andre blir ikke innkalt.
Damene bak skranken sa at de som sto på listen blir innkalt for bytte.

Min bil er produsert rundt 10.01.14 og utlevert 10.03.14, og har aldri merket noe slak, eller klunk. Kun kjørt ca 8000km så langt. Kjører ganske pent, men basert på andre sine historier tviler jeg på om damene i Bergen har rett. Spredningen i produksjonsdaro på biler med problemer er altfor stor til at det er et batchproblem, og da må i tilfelle alle biler få DU skifte for å være sikker.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Batteritralla

Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 10. desember 2014, klokken 17:56
Sitat fra: Batteritralla på onsdag 10. desember 2014, klokken 17:34
Jeg byttet inn "klunk" drivverket mitt i et "summelyd i jevnt 90" drivverk.
Foreløbig bare til irritasjon, men det er utvikling i lyden.

Øh ... har du byttet DU, kompis ... ?  :o

Er du inne å sniker her nå??

Jeg NEKTER å svare på det!!!

;)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

laumb


Sitat fra: Øggen på onsdag 10. desember 2014, klokken 20:04
Er det ballong lyden dere refererer til. Den har jeg hatt på begge DU'ene. Men det er vel normalt, eller?

Ballonglyden er MYE mer tydelig på min nye DU enn den gamle - men om det er en konsekvens av at de andre lydene er borte vet jeg ikke.

Ballonglyden er i hvert fall ikke en ukjent faktor. (Y)

Kjærra

Er nå på min tredje DU og bilen har akkurat passert 10' km totalt. Hørte med en gang at den nye DUen hadde en hvinelyd på ca 30, 80 og 115 km/t, særlig ved kontinuerlig fart og regen.
På langkjøring er lyden så irriterende at ørepropper vurderes. Begynner å bli rimelig lei dette. Har blitt lovet time for vurdering over nyttår. Jeg har en av DUene fra siste levering.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

D.O

Sitat fra: laumb på onsdag 10. desember 2014, klokken 22:22

Sitat fra: Øggen på onsdag 10. desember 2014, klokken 20:04
Er det ballong lyden dere refererer til. Den har jeg hatt på begge DU'ene. Men det er vel normalt, eller?
jeg fikk og ballong lyden etter DU bytte! Den var der noen ganger før når soc var veldig lav. Med ny DU er den mye tydligere og kan komme på høyere soc. Men den er periodisk.
Fikk for øvrig også telefon i dag om at de ønsker å bytte hoved kontaktor til batteriet.

Ballonglyden er MYE mer tydelig på min nye DU enn den gamle - men om det er en konsekvens av at de andre lydene er borte vet jeg ikke.

Ballonglyden er i hvert fall ikke en ukjent faktor. (Y)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

darthy001

Sitat fra: Kjærra på onsdag 10. desember 2014, klokken 23:27
Er nå på min tredje DU og bilen har akkurat passert 10' km totalt. Hørte med en gang at den nye DUen hadde en hvinelyd på ca 30, 80 og 115 km/t, særlig ved kontinuerlig fart og regen.
På langkjøring er lyden så irriterende at ørepropper vurderes. Begynner å bli rimelig lei dette. Har blitt lovet time for vurdering over nyttår. Jeg har en av DUene fra siste levering.
Hvis det stemmer så er du vel innenfor heving av kjøp grunnet 3 ganger samme feilen.

ebbrey

Ballonglyden er det endelig beskrivelse? :P

Denne lyden er irriterende. Fra 80. Men forsvinner totalt på regen. Selv i høy hastighet. Ingen klunk. Kun masse ballong. Overdøver radio på volum 6 i 115km/t.

Får litt følelsen av å kjøre en bil som går på strøm.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA