Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

TMX

Trenger hjelp fra noen av de mange ekspertene her på forumet :)

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMS 85 Standard som er første gang registrert 18.03.2014.
Noen som vet om denne bilen også har defekt DU?
Eller er det bare TMS'er fra 2013 som har DU med defekt?

Batteritralla

Sitat fra: TMX på lørdag 06. desember 2014, klokken 12:19
Trenger hjelp fra noen av de mange ekspertene her på forumet :)

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMS 85 Standard som er første gang registrert 18.03.2014.
Noen som vet om denne bilen også har defekt DU?
Eller er det bare TMS'er fra 2013 som har DU med defekt?

Min P85 ble produsert i begynnelsen av februar, og utlevert i slutten av Mars 2014. Jeg har skiftet DU.

Det må nok du også, på sikt.

Jeg hadde ikke bekymret meg, det er jo 8 års garanti - og Tesla er jo nødt til å adressere dette problemet.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Hyperstress


Sitat fra: TMX på lørdag 06. desember 2014, klokken 12:19
Trenger hjelp fra noen av de mange ekspertene her på forumet :)

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMS 85 Standard som er første gang registrert 18.03.2014.
Noen som vet om denne bilen også har defekt DU?
Eller er det bare TMS'er fra 2013 som har DU med defekt?

Kan godt være at det ang smøring bare gjaldt en batch sist vinter, men virker til å være flere svakheter med DU. Kan virke som at det er bare helt nylig, altså nå i høst, at de har kommet med «nye» DU. Sånn sett er det nesten bare å håpe at det er litt klunk på den du kjøper, slik at du får byttet nå som de har trøkket oppe og gjør dette uten særlig ventetid.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lokführer

Er det troverdig at mangelfull smøring av notninger gir slike katastrofale følger?
Er notningene helt usmørt->tørre?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 06. desember 2014, klokken 13:21

Sitat fra: TMX på lørdag 06. desember 2014, klokken 12:19
Trenger hjelp fra noen av de mange ekspertene her på forumet :)

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMS 85 Standard som er første gang registrert 18.03.2014.
Noen som vet om denne bilen også har defekt DU?
Eller er det bare TMS'er fra 2013 som har DU med defekt?

Kan godt være at det ang smøring bare gjaldt en batch sist vinter, men virker til å være flere svakheter med DU. Kan virke som at det er bare helt nylig, altså nå i høst, at de har kommet med «nye» DU. Sånn sett er det nesten bare å håpe at det er litt klunk på den du kjøper, slik at du får byttet nå som de har trøkket oppe og gjør dette uten særlig ventetid.
Heli riktig slå til- det er den opsjonen du har til å få en TMS med nyeste DU- teknikk. Når du selger den om noen år vil du få bedre bruktpris sammenholdt med en bil der DU ikke er byttet. Ingenting å lure på.

stefse

Sitat fra: amund på fredag 05. desember 2014, klokken 22:59
Sitat fra: stefse på fredag 05. desember 2014, klokken 19:44
Dette har jeg også omtalt før.
Hvis akslingen er stuck i splinen vil det kunne påvirke spissingen, og dermed også lageret.
Rocket science? no.

Akslingen det er snakk om er mellom motor og gir.


Aksling mellom motor og gear? Er det ikke bare et lite tannhjul på motoraksel overfører krefter til et større tannhjul på drivaksel, altså 1 overføring?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Havebigfun

#516

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 06. desember 2014, klokken 13:21

Sitat fra: TMX på lørdag 06. desember 2014, klokken 12:19
Trenger hjelp fra noen av de mange ekspertene her på forumet :)

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMS 85 Standard som er første gang registrert 18.03.2014.
Noen som vet om denne bilen også har defekt DU?
Eller er det bare TMS'er fra 2013 som har DU med defekt?

Kan godt være at det ang smøring bare gjaldt en batch sist vinter, men virker til å være flere svakheter med DU. Kan virke som at det er bare helt nylig, altså nå i høst, at de har kommet med «nye» DU. Sånn sett er det nesten bare å håpe at det er litt klunk på den du kjøper, slik at du får byttet nå som de har trøkket oppe og gjør dette uten særlig ventetid.
Helt riktig: slå til- det er den opsjonen du har til å få en TMS med nyeste DU- teknikk. Når du selger den om noen år vil du få bedre bruktpris sammenholdt med en bil der DU ikke er byttet. Ingenting å lure på.

SteinR

Ser at noen har fått FW 1.67.125 etter bytte av DU. Jeg har fått FW 2.0.72 etter gårsdagens bytte. Noen som forstår hvorfor vi får forskjellig, og hva forskjellen evt består i? (Jeg har en P+ levert i mars om det skulle ha noe å si)

jazzwheel

Kanskje ikke riktig å kommentere det i denne tråden, men det ser ut som det er for å gjøre plass til nye menyvalg i forbindelse med AWD.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35715-Firmware-6-0/page133

Erstatter slip start muligheten for å permanent redusere TC? Det håper jeg ikke :(

Dennis

#519
Sitat fra: jazzwheel på mandag 08. desember 2014, klokken 00:40
Kanskje ikke riktig å kommentere det i denne tråden, men det ser ut som det er for å gjøre plass til nye menyvalg i forbindelse med AWD.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35715-Firmware-6-0/page133

Erstatter slip start muligheten for å permanent redusere TC? Det håper jeg ikke :(

Håper virkelig ikke det nei. Bør også komme en mulighet til å skru av ESP. Hadde planer som å ta bilen til Sigdal å kjøre på isbanen der. Men funker dårlig det med stabilitets kontroll :-[
Bør jo være opp til sjafør om man ønsker å ha slikt på eller ikke. Kjedelig å må begynne å nappe sikringer på en såpass ny bil for å kunne kjøre. Og i kjent stil så mister man sikkert ting man ville ha på når man tar sikringen til feks ESP.

PCS

Sitat fra: Dennis på mandag 08. desember 2014, klokken 14:36
Sitat fra: jazzwheel på mandag 08. desember 2014, klokken 00:40
Kanskje ikke riktig å kommentere det i denne tråden, men det ser ut som det er for å gjøre plass til nye menyvalg i forbindelse med AWD.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35715-Firmware-6-0/page133

Erstatter slip start muligheten for å permanent redusere TC? Det håper jeg ikke :(

Håper virkelig ikke det nei. Bør også komme en mulighet til å skru av ESP. Hadde planer som å ta bilen til Sigdal å kjøre på isbanen der. Men funker dårlig det med stabilitets kontroll :-[
Bør jo være opp til sjafør om man ønsker å ha slikt på eller ikke. Kjedelig å må begynne å nappe sikringer på en såpass ny bil for å kunne kjøre. Og i kjent stil så mister man sikkert ting man ville ha på når man tar sikringen til feks ESP.

Helt enig, dette må være ett valg man selv gjør som på de fleste "supersportsbiler" med tilsvarende ytelser!

jazzwheel

Min bil skal på verksted i morgen og regner med at jeg da får 2.xx software. Skal sjekke dette med TC umiddelbart når jeg får den tilbake (forhåpentligvis i slutten av uka).

Jeg har kjørt en hel del med TC avslått og det gjør at gliset kommer frem så jeg blir skuffa (og sint) om det nå forsvinner. Den reduserer også ESP en del pr idag.

Stig O

Ble oppringt i dag om og avtale time til skifting av DU i Stavanger. Har ikke problemer med DU så nå må de altså ha begynnt og kalle inn alle biler!!!?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

jazzwheel

Jeg skal ha min på verksted i morgen for å rette på et par andre ting. Jeg spurte om de kommer til å gjøre noe med min DU, men da sa de at jeg ikke stod på listen over kjente biler med feil så de ville ikke gjøre noe såsant jeg ikke hadde klunkelyd.

Ikke helt overbevist om at det er en spesiell batch, men kanskje heller varierende produksjonskvalitet...

Trustno1

Jeg skal levere min i morgen for ny DU. Spent på hvordan det blir. Jeg har jo allerede skiftet en gang uten at dette hjalp mer enn 5-6k km.

Etter 6.0 så har dunkinga blitt betydlig redusert, men hører det fortsatt godt i lave hastigheter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA