Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

valvolainen

Leverte min på service i forrige uke. Ikke messet om noe DU bytte selv om jeg gav beskjed om summelyden. Fikk melding om at de bytter enheten. s85 med 30k på telleren. Fikk lånebil og beskjed om å ta vare på drivstoffkvitteringene. Storfornøyd med sørvisen.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

sven erik

Sitat fra: valvolainen på lørdag 29. november 2014, klokken 14:17
Leverte min på service i forrige uke. Ikke messet om noe DU bytte selv om jeg gav beskjed om summelyden. Fikk melding om at de bytter enheten. s85 med 30k på telleren. Fikk lånebil og beskjed om å ta vare på drivstoffkvitteringene. Storfornøyd med sørvisen.

bra sån det skal være  min har de skjekket fler ganger  er redd den ryker nå i helgen

jkirkebo

Sitat fra: sven erik på lørdag 29. november 2014, klokken 14:46
Sitat fra: valvolainen på lørdag 29. november 2014, klokken 14:17
Leverte min på service i forrige uke. Ikke messet om noe DU bytte selv om jeg gav beskjed om summelyden. Fikk melding om at de bytter enheten. s85 med 30k på telleren. Fikk lånebil og beskjed om å ta vare på drivstoffkvitteringene. Storfornøyd med sørvisen.

bra sån det skal være  min har de skjekket fler ganger  er redd den ryker nå i helgen

Trenger vel ikke krisemaksimere heller. Jeg har kjørt 15-20.000km med klunk og sirkelsaglyd, og det blir sikkert 4-5.000km til før bytte.Det er ganske få som har havarert, av de som har ulyder. Jeg kan tippe i størrelsesorden 2-3% kanskje.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tesla65

Leverte bilen på service på torsdag. Fikk bilen tilbake i går med ny DU
Hvit P85 Solgt

Mr.Hansen

Tesla65

Ville du ha byttet fra en P85 til en S85D, for å få de nye options?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

sven erik

jeg har bare hørt min har blitt mye verre  bare de siste dagene  å ble ennå sterkere lyd nå  det høres som en sager i stål med kutte skive  når en gir pent på

pej

Tror ikke de bytter før den ryker. De har ikke nok fikk jeg beskjed om.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

sven erik

Sitat fra: pej på lørdag 29. november 2014, klokken 21:20
Tror ikke de bytter før den ryker. De har ikke nok fikk jeg beskjed om.

når å hvor fikk du denne  beskjeden

Veggen

Frem til nylig var det begrenset antall DU tilgjengelig så da måtte holde av noen til de som hadde havari.
Nå som det kommer store mengder DU inn ser det ut som de bytter fortløpende på de som er inne på service og viser tegn til symptomer.
Jeg hadde ingen plagsomme lyder, men tesla fant en liten klunk på service denne uka og byttet DU. Denne hadde sikkert gått mange tusen km ennå.

Oreo

Da har også jeg fått bekreftet bytte av DU (ca 31k km), etter jeg bestilte time pga. mistenkelig summe-lyd ved gasspådrag. Først fikk jeg dem til å høre på "lyden" i sommer, uten at de "kunne gjøre noenting". Bestilte deretter time til service da jeg skulle få utbedret en del andre småplukk. Fikk time i november etter 2mnd vente tid. Måtte nå bestille ny time for DU bytte. Denne gangen 3mnd ventetid.

Får håpe DU'en min varer så lenge og at den ihvertfall ikke bryter sammen midt i rushtrafikken e.l.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Balrog

I dag begynte bilen å lugge ved køkjøring og et tydelig "klakk" høres. Bilen ble levert ultimo september 2013. 25k km kjørt. Blir spennende å se hvor lenge bilen går..

Er det noen som har fått noen melding fra Tesla om hvilke biler/VIN-nr som er i faresonen for defekt DU?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

sven erik

min går ennå men med fin kjøring er ikke  noe siklig pådrag for da skraper det som en gammel disel kjærre

sven erik

nå er teknikere  og  deler kommet  skulle  hvert inne i dag men fikk ikke beskjed før jeg tingte  nå 
så det blir ikke før i morgen

turfsurf

Sitat fra: Balrog på mandag 01. desember 2014, klokken 12:47
I dag begynte bilen å lugge ved køkjøring og et tydelig "klakk" høres. Bilen ble levert ultimo september 2013. 25k km kjørt. Blir spennende å se hvor lenge bilen går..

Er det noen som har fått noen melding fra Tesla om hvilke biler/VIN-nr som er i faresonen for defekt DU?

Min er tidlig september, 40kkm. Skal bytte DU i morgen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

carlern

Hei

kjøpte brukt Tesla for noen måneder siden, strålende fornøyd btw :)
Jeg lurer litt på dette med drive unit failure, jeg har ikke noe "klunkelyd" eller "sagelyd" som det ofte blir referert til. Men jeg merker særlig i lave hastigheter at bilen "lugger/rykker" særlig når man slipper gassen, men noen ganger også i det man trår på gassen. Er dette helt normalt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA