Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

sven erik

som jeg mener dette er ikke god reklame

silverwrx

Dette virker som et større problem enn det som er kommunisert i media. Det ryker jo en unit daglig bare i Norge, av de bilene som er levert. Ikke rart de går tomme. Hva koster det Tesla å bytte unit med inntauing og hele pakka?

Av alle småfeil. Denne gir deg bom stopp. Den er kritisk.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Bjoris

Tesla ønsker ikke at bilene våre skal bli stående i veikanten med en svært dårlig opplevelse for eier. Jeg tror nok grunnen til at det nå drøyer er mangel på permanent løsning, det er svindyrt å bytte alle DU om det bare fungerer i 10-20.000 km... Enn så lenge kjører jeg i low og hører ikke noe til problemet utenom når jeg kobler i D fra N eller fra D til R, da er det mer rykk enn før, nærmest ett smell i går...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

bare send dette til media. jo flere desto bedre.. greit å sette fokus på at motoren til Tesla S ryker etter 1000mil... ting pleier å gå kjappere når VG skriver om det enn å klage på et nettforum..

Blant venner som har tesla S ( 4 st) har 2 ! hatt DU skiftet , den ene ble stående i veikanten... sier litt om hvor utbredt dette feil er..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

turfsurf

Forklaringen jeg fikk fra Tesla nå sist var at de må spare de DUene de har på lager til de som får havari. Det vil jo da føre til at flere får havari, siden de ikke bytter de som har symptomer. Forhåpentligvis har de nok på lager til de får deler for permanent fiks. Blir dyrt om folk blir stående uten bil...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

snurrehue

Sitat fra: turfsurf på fredag 07. november 2014, klokken 12:33
Forklaringen jeg fikk fra Tesla nå sist var at de må spare de DUene de har på lager til de som får havari.

Jeg fikk en todelt forklaring når jeg tok opp med de at min DU også har fått symptomer.
a) havari prioriteres først, deretter de som de antok var nærmest havari
b) liten vits å bytte DU nå siden permanent fiks ikke var garantert.

Så da blir det (sannsynligvis) bytte i januar/februar.

D.O

Men hvorfor er ikke feilen rettet i de nye DU``enne? Jeg kan ikke fatte at de kan fortsette med å sende ut nye biler med samme feil? Jeg hadde ikke turt å kjøpe aksjer før denne saken er ordnet. Selv om det er 8 år garanti.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

andvib

servicetime neste uke for bytting av DU for andre gang flyttet til januar 2015. de DUer de har på lager er forbeholdt havari, og er uansett gammel type, slik jeg forstod det.

Kallagtunet

Sitat fra: D.O på fredag 07. november 2014, klokken 12:45
Men hvorfor er ikke feilen rettet i de nye DU``enne? Jeg kan ikke fatte at de kan fortsette med å sende ut nye biler med samme feil? Jeg hadde ikke turt å kjøpe aksjer før denne saken er ordnet. Selv om det er 8 år garanti.

For aksjen er det vel nesten like ille at det er 8 års garanti i alle fall på sikt....

sven erik

de kommer til å få en del snart i stede for å bytte hele  jeg må få fikset min  føre jeg reiser til spania  for det blir dyrt om mn går der  nede   eller på veien  for da blir det hotell og bil

RoadRunner

Sitat fra: andvib på fredag 07. november 2014, klokken 16:03
servicetime neste uke for bytting av DU for andre gang
Denne tråden er vel et argument for å få igang buddyen igjen....

Fikk levert min P-utgave i aug-13. Ingen spesielle lyder foruten (det normale? ) hvinet under hard akselrasjon. Gått 28000 km.
Har VIN på slutten av 13000, er det mindre DU feil på tidlige modeller?
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

andvib

min P også levert aug13, 23000 pent kjørte km...

Veggen

Hmm, kanskje det er noe i det?
Min P+ fra sept 2013 med 15000km har heller ingen ulyder.
Har ikke kun kjørt pent heller...

sthsa

"Ingen spesielle lyder foruten (det normale? ) hvinet under hard akselrasjon"

Jeg har en Okt-2013 P85 gått 22tKm - relativt pent kjørte. "hvinet" har jeg også, men bare av og til. Som regel er det fraværende ved full aks.

Har ellers kun moderat klunking og slark.

Hadde vært interessant å høre flere "hvine-erfaringer".
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

turbolurbo

Min P85+ levert i desember 2013. Gått snart 16000 km. Null ulyder fra DU.

2019 TM3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA