Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Jimpec

Sitat fra: mortyeriksen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 23:52
Jeg hadde min bil inne på service i uke 40. Før det hadde jeg merket meg sirkelsaglyd og ulyd/during i motoren fra 120 og oppover. På servicen bekreftet de klunkelyd (som jeg også hører nå), sirkelsaglyd og ulyden over 120. Det stod at DU skulle byttes. Bilen har gått 26k siden 20. nov i fjor.

Fikk tilbake bilen og spurte når jeg kan forvente bytting av DU også var svaret følgende:

"Det kommer nok ikke noe Drive Unit på en stund, men du vil bli kontaktet når det kommer."

Jeg var selvfølgelig ikke helt fornøyd med dette svaret. Sende mail hvor jeg skrev at jeg var bekymret for havari og lurte på når ny DU kommer. Fikk da følgende svar:

"Det blir sendt DU fra Usa om ca 2 uker, og når det er her er litt vanskelig og si."

2 tesla uker? Eller 2 vanlige uker?

Ny bekrymringsmail og følgende svar:

"Jeg har pratet med en teknikker om det. De fleste kundene som har byttet Drive Unit i det siste har kjørt med klikkelyd når man gir gass eller slipper gassen i 4-6 mnd før dem byttet.

De som har DU problem vil bli kontaktet så fort det kommer in DU her til oss."

De sparer vel de som er igjen til havari, så får vi håpe nye uten feil kommer snart.
Det er akkurat historier som denne som er så kjedelige. Min historie er ganske lik.

Det kan virke som om Tesla sentralt prøver å styre informasjon om denne feilen best mulig. Men noe endrer seg på veien fra USA til en eier i Norge. Bytte/ikke bytte,  opptak av lyd,  normal slitasje osv.
Hvis jeg bytter bil hvert 2. År (som jeg gjør ca),  er det da riktig at jeg skal kjøre rundt med slarkete motor og gir i 1,5 av disse to årene?
Og viktigere.. Blir jeg noengang kvitt bilen med denne feilen.
Stakkars de som har dette og som av ulike grunner må kvitte seg med bilen.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

nebbulk

Sitat fra: Jimpec på søndag 12. oktober 2014, klokken 12:31
Sitat fra: mortyeriksen på lørdag 11. oktober 2014, klokken 23:52
Jeg hadde min bil inne på service i uke 40. Før det hadde jeg merket meg sirkelsaglyd og ulyd/during i motoren fra 120 og oppover. På servicen bekreftet de klunkelyd (som jeg også hører nå), sirkelsaglyd og ulyden over 120. Det stod at DU skulle byttes. Bilen har gått 26k siden 20. nov i fjor.

Fikk tilbake bilen og spurte når jeg kan forvente bytting av DU også var svaret følgende:

"Det kommer nok ikke noe Drive Unit på en stund, men du vil bli kontaktet når det kommer."

Jeg var selvfølgelig ikke helt fornøyd med dette svaret. Sende mail hvor jeg skrev at jeg var bekymret for havari og lurte på når ny DU kommer. Fikk da følgende svar:

"Det blir sendt DU fra Usa om ca 2 uker, og når det er her er litt vanskelig og si."

2 tesla uker? Eller 2 vanlige uker?

Ny bekrymringsmail og følgende svar:

"Jeg har pratet med en teknikker om det. De fleste kundene som har byttet Drive Unit i det siste har kjørt med klikkelyd når man gir gass eller slipper gassen i 4-6 mnd før dem byttet.

De som har DU problem vil bli kontaktet så fort det kommer in DU her til oss."

De sparer vel de som er igjen til havari, så får vi håpe nye uten feil kommer snart.
Det er akkurat historier som denne som er så kjedelige. Min historie er ganske lik.

Det kan virke som om Tesla sentralt prøver å styre informasjon om denne feilen best mulig. Men noe endrer seg på veien fra USA til en eier i Norge. Bytte/ikke bytte,  opptak av lyd,  normal slitasje osv.
Hvis jeg bytter bil hvert 2. År (som jeg gjør ca),  er det da riktig at jeg skal kjøre rundt med slarkete motor og gir i 1,5 av disse to årene?
Og viktigere.. Blir jeg noengang kvitt bilen med denne feilen.
Stakkars de som har dette og som av ulike grunner må kvitte seg med bilen.

Kan det bety at de venter inn de nye DU'ene som er ment for D?
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

pwb

Skjønner jo at de drar det ut, feilen må jo rettes permanent siden man kan heve kjøpet 3de gangen samme feil skjer.

turfsurf

Da ble det uten forvarsel klukkelyder i min DU og. Litt slarkete drivlinje og klukkelyd ved av/pådrag. S85 36kkm.

Spent på hvor lang tid det tar før de får ordnet dette, jeg er ikke komfortabel med dette i eneste bil for en familie på 5. Alskens kosmetiske feil, og diverse andre finurligheter har jeg fint levd med (og gradvis fått fikset), men hengende plutselig driftstans, det er mere alvorlig  :(
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

VigdisA

Er det noen steder det finnes opptak av en klunkelyd eller en sirkesaglyd? Tror ikke det er noe tull med bilen , men den hyler jo litt når man gir på, men ikke så sterkt at det overdøver alt, slik andre har beskrevet tidligere i tråden her.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

laumb

Sitat fra: Skjervesbu på torsdag 09. oktober 2014, klokken 17:09
Hva med en linje for om DU er byttet? Er det noen i Norge som har byttet mer enn en gang?


Bytter min 2. snart. ;)

D.O

Jeg har nå fått ny DU og det utgjorde en vesentlig forskjell. Nå er bilen som jeg husker den var :) Borte er klunk og slakke, uling fra 90kmt og brummelyden fra 70-90kmt. Jeg kjørte ca 9000km med vinterhjula uten å ha lagt merke til klunk, men merket det tidlig i sommer ved ca 10000-12000km. Har kjørt med økende støy/klunk og før bytte hadde bilen gått ca 18000km. og på siste turen til service kom altså brummingen fra 70kmt. Jeg tror ikke denne var langt unna ett havari, men aner ikke, baserer det kun på vesentlig lyder og slakke/vibrasjoner.

Det positive er at det var som å bli forelsket på nytt med ny DU ;D Ble rett og slett nybil igjen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

schweitzeren

Har fått tid d.13 januar for bytte av nr.2  :'(
Skal også ha byttet div gummipakninger som de ikke har fått ordnet de andre gange.

Da har jeg været på "service" for div reklamasjoner 6 gange samt 1 gang hvor jeg kjørte med teknikker for at ta opp lyden fra DU da de ikke selv kunne finne den  >:(

OK at jeg jobber på Fornebu og det ikke er langt til Skøyen.... men det koster mye tid!

Håper dette bliver siste gang?

Fortsatt god dag
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

El-boy

#68
Sitat fra: VigdisA på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 01:44
Er det noen steder det finnes opptak av en klunkelyd eller en sirkesaglyd? Tror ikke det er noe tull med bilen , men den hyler jo litt når man gir på, men ikke så sterkt at det overdøver alt, slik andre har beskrevet tidligere i tråden her.
Fra en franskmann inne på TMC:
https://soundcloud.com/tags/bruit%20drive%20unit
Second record from 90 km/h to stop:
https://soundcloud.com/tags/bruits%2...e%20unit%20tms

VigdisA

Takk @El-boy - den høres heldigvis ikke slik ut :-)
Håper dette løser seg snart for de som har problemer - og at Tesla har en varig løsning på gang.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Epleskreller

Bytter min DU i januar. Har kun en sirkelsaglyd, men irriterende nok..

Sitat fra: laumb på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:25
Bytter min 2. snart. ;)

Du har vel byttet hele bilen snart.. :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Leif1

Pokker.. Nå tror jeg jaggumeg klakkelyden begynner å komme tilbake.
Den uniten er byttet for et par-tre tusen km siden. Bare et lite snev av klikking
foreløpig, men jeg kjenner lusa på gangen etter forrige gang.

Konvertitt fra S til X

Bjoris

#72
Jeg tror at en bør bruke low på regen, da vil uniten holde mye lengre. Min bil har gått 16.000 km med rolig kjøring (snitt hittil på 186 Wh/km) og min bil er nå slik at på standard er det begynt å bli veldig merkbart med klakkelyd og slakk, men på low er det bare litt slakk som merkes og knapt noe lyd.

En kan selvsagt hevde at en ikke skal måtte finne seg i en slik begrensning, men min erfaring er at det egentlig er bedre å kjøre på low også, da får en brukt bremsene litt noe som er viktig og forbruket blir knapt høyere, kjørte 1135 km over fjellet i helgen på low, med skiboks halve strekket og stort sett øspøs og mye vind, endte på 195 Wh/km så forbruket er ikke et argument for ikke å bruke low, jeg syns også det er deilig å oftere kunne slippe pedalen helt...

Min tanke er at DU har 8 års garanti, så for meg haster det ikke å få frem denne feilen og jeg vil gjerne slippe at de roter for mye med bilen, håper min DU holder til det er kommet en permanent løsning for det er det tydeligvis ikke pt...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

laumb

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 09:21
Bytter min DU i januar. Har kun en sirkelsaglyd, men irriterende nok..

Sitat fra: laumb på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 08:25
Bytter min 2. snart. ;)

Du har vel byttet hele bilen snart.. :P

Fått beskjed på jobben om å søke og omregistrere den til 2015-modell. :)

Amoss

Sitat fra: Høgis på lørdag 04. oktober 2014, klokken 00:48
Fikk byttet DU. for noen uker siden, men hadde gjerne ventet noen mnd. til en "forbedret" versjon er på banen. Klakke/klunkelyden var veldig irriterende og alle som satt på, lurte på om det  sulle være sånn? Etter byttet føler jeg at bilen har mistet endel av kreftene, nesten som den er degradert fra en P85 til en S85 utgave. Dette er veldig vanskelig å bevise, men tenker og ta en test med kollega som eier en S85. Hadde uten tvil ventet med og bytte dersom jeg hadde visst resultatet, greit nok med stille start/stopp, men føler at jeg har betalt 80.000,- ekstra for en rød "P" på bakluken. Har snakket med Tesla i Drammen og de sier jeg har fått en Performace + versjon, men ba meg komme innom slik at de kunne få testet det, er det forskjell på P og P+ i motoren? Trodde forskjellen på Performace bare gjaldt understell og dekk dim?

Nå vet ikke jeg om det har skjedd noe mer i denne saken, men fant dette innlegget på TMC som kanskje kan være av interesse? Ser i det minste ut for meg som en tilsvarende sak...

Sitat... I know first hand because when my motor got replaced on my P85, it was replaced with a P85 motor with the inner guts of the S85... yes it's not a typo..

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA